Z čeho těží úspěšné firmy? Tajemství je v budování brandu

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Generální ředitelé, manažerské týmy a marketingová oddělení většiny firem navrhují a realizují marketingové strategie a taktiky, které se často zaměřují na jedné straně na výkonnostní marketing a na druhé straně na budování značky. Brand, nebo výkon? Jaký přístup je lepší a kdy se který vyplatí?

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Výkonnostní marketing má své hranice efektivity a dostává firmu do krysího závodu

Konkurence mezi společnostmi, které prodávají své služby, technologie nebo produkty je ostřejší než kdy předtím. S tím, jak klesá ochota domácností utrácet za zbytné věci, roste nervozita manažerů odpovědných za prodeje. Nicméně tlak na vytvoření zisku pro majitele je stejně intenzivní jako kdykoli předtím.

Co dělat v takové situaci? Manažeři spousty firem říkají, že „rozvoj značky je luxus, který si právě teď nemůžeme dovolit… potřebujeme prodeje!“ Výsledkem je, že firmy zabředávají do cenových válek a snaží se do mrtě vytěžit výkonnostní marketing ve snaze získat podíl na trhu místo toho, aby v pohledu na věc kousek ustoupili a viděli situaci v širším pohledu.

Maximálním vyšroubování výkonnostního marketingu ovšem dříve nebo později narazí na strop. Dostane se na hranici, kdy získání každého dalšího zákazníka se již nevyplatí, protože náklady na jeho konverzi se vyšplhaly nad udržitelnou úroveň. Platí zde nečekaná anomálie - čím více chci získat z výkonnostního marketingu, tím je každá jednotka dražší.

Budování brandu propojuje firmu se zákazníky

Marketing řízený značkou je velmi silný. Je to druh marketingu, který povede vaši společnost v dobrých i špatných časech, protože vaši zákazníci se můžou spolehnout na to, že tu pro ně budete a budete důsledně poskytovat přesně to, co od vás očekávají. Stejně jako se mohou spolehnout na to, že bez ohledu na to, kde na světě jsou, jim McDonald’s dá v sáčku podobný počet hranolků, které chutnají stejně.

Budování značky je druh marketingu, který vás spojuje s vaším publikem způsobem, který žádný jiný marketing nedokáže. „Vítězí ty značky, které mají konzistentní sdělení, jsou srozumitelné, komunikují svůj přínos pro zákazníky, vyhýbají se přehnaným slibům a vykazují sebevědomí. Pokud tedy chcete vyhrát, musí být vaše strategie značky v souladu s těmito vlastnostmi,“ vysvětluje Zdeněk Ševčík, MBA, zkušený marketér, expert na budování značek a média, majitel a CEO strategické mediální agentury KEY ADVANTAGE. Pracoval na kampaních např. pro značky LOMAX, DUCATI, Hästens, Tondach, Nintendo a další.

Z nepochopení, co značka znamená v dlouhodobém horizontu, pramení také časté úskalí budování značky. Zejména velké firmy neřeší, zda to dělají efektivně. Investují do brandu, ale často si neměří přínosy, nevyhodnocují si reálný zásah. „Největší modlou je být v televizi a posbírat ceny za kreativní řešení kampaně v nějaké soutěži reklam. Důraz se klade na kreativu, která je někdy až tak odlišná, že ji ani cílové publikum nepochopí,“ dodává Ševčík.

Co by se stalo, kdybyste reklamy vypnuli?

V době ekonomické recese a stagnujících prodejů spousta firem reaguje tak, že šlápne na brzdu marketingových výdajů. Není divu, firmy šetří, kde můžou, a marketing bývá první na ráně. Vypnout kampaně je rychlé a po nějakou dobu to firma nepocítí.

Vypnutí reklamních aktivit si lze představit jako vypnutí motorů letadla letícího nad krajinou. Bezprostředně po stisknutí tlačítka se nic dramatického nestane a nepřijde okamžitý náraz do země. Byznys jede svou setrvačností a čím známější značka, tím pomaleji ztrácí výšku. Let bez motorů ovšem netrvá navěky.

První ucelená data na toto téma přinesl výzkum marketingového institutu University of South Australia publikovaný na webu marketingscience.info. Podle jeho zjištění když značky přestanou inzerovat na rok nebo déle, tak jejich prodeje po zastavení reklamních kampaní v naprosté většině případů meziročně klesají, a to v průměru o 16 % po jednom roce a o 25 % po dvou letech. Malé značky obvykle trpí větším poklesem než velké značky.

Jak z toho ven?

Značka je nejcennějším firemním aktivem. V dlouhodobém období mají větší šanci na úspěch firmy, které se nebojí investovat do budování značky a nesoustředí se jen na výkonnostní marketing. Dlouhodobé budovaní značek vyžaduje konzistenci, a to i v těžších dobách. Proto úspěšné firmy neutlumují investice do brandu a vědí, že dříve nebo později sklidí ovoce a přeberou zákazníky jiným firmám, protože u lidí vyvolávají pozitivní emoce a pocit jistoty i v nejisté době. „Úspěch není dílem náhody, ale jde o systematický a vytrvalý přístup, který má svoje pravidla. Čím déle se pohybuji v marketingu, tím častěji jsem toho svědkem,“ završuje úvahu Zdeněk Ševčík ze strategické mediální agentury KEY ADVANTAGE.

KEY ADVANTAGE je strategická mediální agentura, která zajišťuje viditelné a úspěšné kampaně díky využití top technologií a znalosti fungování médií.

  • Nejčtenější

Hypotéka 2,99 % od Central Group se splátkami stejnými jako nájemné

15. května 2024

Komerční sdělení Při úrokových sazbách hypoték okolo 3 % ročně se měsíční splátky hypotéky zhruba vyrovnají...

Český rekordman Sky Bridge 721 je i v roce 2024 světovou jedničkou

13. května 2024

Komerční sdělení Světovým rekordem se tentokrát může pochlubit Česko. V malé horské obci Dolní Morava v Pardubickém...

Vojtko, Geislerová, vztahy a duševní zdraví na VŠEM

13. května 2024

Komerční sdělení “Pro Vysokou školu ekonomie a managementu (VŠEM) je zdraví, i to duševní, prioritou. Proto pořádáme...

OC Lužiny – včera, dnes a zítra

13. května 2024

Komerční sdělení Původní experimentální stavba věhlasných architektů – dnešní Obchodí centrum Lužiny. Před deseti...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Přijeďte si zasportovat s celou rodinou do Rodinného areálu na Lipně!

18. května 2024

Komerční sdělení Ať už hledáte místo pro relaxování nebo pořádné sportovní vyžití. Rodinný areál na Lipně splňuje...

Užijte si květen se stylovým smartphonem a vyhrajte zájezd na EURO

17. května 2024,  aktualizováno  20.5 14:09

Komerční sdělení Luxusní design, prvotřídní zpracování a dostupná cena. To jsou devízy nového smartphonu V40 SE...

Jak pracovat s linkou RS485 (Modbus, RTU) nejen u FV elektráren

20. května 2024

Komerční sdělení Několik praktických rad vám přináší Papouch s.r.o. Linka RS485 se stále používá, v současnosti je...

Rekonstruujete? Vsaďte na bezúdržbové hladké krytiny

20. května 2024

Komerční sdělení Jaký tvar nebo barva? To jsou první otázky, které se objevují v souvislosti s výběrem střešní...

Domov jako ze škatulky - vyzdobte si ho i handmade výrobky

20. května 2024

Komerční sdělení Mít vlastní bydlení je snem mnoha Čechů. Dům či byt však nepředstavuje jen radosti, ale i starosti...

Bohužel nám to nevyšlo, oznámili manželé Pagáčovi rozchod po šesti letech

Herečka Patricie Pagáčová (35) a dramaturg Tibor Pagáč (32) se rozešli po pěti letech manželství. Žádost o rozvod zatím...

Zemřel Vlastimil Harapes. Baletní mistr Národního divadla i českých filmů

Ve věku 77 let zemřel tanečník a herec Vlastimil Harapes. Dlouhá léta byl sólistou baletu Národního divadla. Zahrál si...

Anální sex je výzva. Nejvíc tabu je však v Česku jiná praktika, říká průzkum

Erotické hračky nepředstavují podezřelou exotiku, v ložnicích jsou jako doma. Ostatně jako masturbace. I orální sex....

Svěrák se na mě nedíval jen jako na hezkou buchtu, říká Radka Pavlovčinová

Jan Svěrák ji vidí jako robotku. Radka Pavlovčinová v nové hře filmového a teď už i divadelního režiséra hraje umělou...

Plné divadlo i bazilika. Nad rakví Postlerové mluvila dcera, Töpfer i Šťastný

S herečkou Simonou Postlerovou se v prostorách Divadla na Vinohradech rozloučili kolegové i veřejnost. Nad rakví...