Jak úspěšně vybudovat značku - návod v pěti krocích

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Představte si, že máte koupit dárek pro svého přítele milujícího pivo. Koupíte spíše Pilsner Urquell, nebo levnější Staročech? Většina lidí zřejmě sáhne bez rozmyslu po první možnosti. Čím to je? Kvůli tomu, že známnější značka v nich vyvolává pozitivní emoci a hodnotu produktu vnímají jako vyšší.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

V dnešní konkurenční době je vybudování silné a úspěšné značky (brandu) pro jakoukoliv firmu nezbytné. Značka představuje identitu a hodnoty vaší společnosti a správně budovaný brand vám může přinést věrnost zákazníků, zvýšit prodeje a posílit postavení na trhu.

Značka je srdcem a duší společnosti, hraje klíčovou roli při vnímání firmy okolím a odlišuje ji od konkurence. Bohužel mnoho firem nemá jasno v tom, jak vybudovat značku, která dokáže oslovit a ovlivnit jejich cílové skupiny.

Koneckonců, budování značky není jen logo nebo slogan. „Správná značka je produktem různých vzájemně propojených faktorů, které jsou všechny navrženy tak, aby změnily způsob, jakým lidé přemýšlejí o vaší firmě a jak ji vnímají,“ vysvětluje Zdeněk Ševčík, MBA, zkušený marketér, expert na budování značek a média, majitel a CEO strategické mediální agentury KEY ADVANTAGE. Pracoval na kampaních např. pro značky LOMAX, DUCATI, Hästens, Tondach, Nintendo a další.

Zde je pět kroků, které vám pomohou úspěšně vybudovat značku:

1. Najděte a pojmenujete svou tržní pozici

Prvním krokem je jasně definovat, co vaše značka představuje, jaké jsou její hodnoty, mise a vize. Musíte si položit otázky jako „Co dělá naší firmu jedinečnou?“ a „Jaké problémy řešíme pro naše zákazníky a jaké hodnoty jim přinášíme?“
Potřebujete si ujasnit, jaká je pozice vaší značky na trhu. Jaká jsou její specifika, co vaši značku odlišuje od ostatních a zda máte nějaký unikátní přínos pro zákazníky.
Nemůžete být špičkovou luxusní módní společností a zároveň nabízet cenově výhodné zboží.
Z toho pak můžete vytvořit sdělení, které vás bude charakterizovat a vyjádří základní atributy vaší značky. Vaše sdělení může například znít: „Jsme společnost zabývající se prodejem jedinečných dřevěných bytových doplňků vyrobených ručně z jednoho kusu dřeva.“

2. Identifikujte a pochopte vaši cílovou skupinu

Velmi důležité je identifikovat a pochopit cílovou skupinu, kterou chcete oslovit. Porozumění potřebám, preferencím a životnímu stylu vaší cílové skupiny vám pomůže vytvořit relevantní a přitažlivý brand.
Máte již platící zákazníky? Pak je prozkoumejte. Co o nich víte? Jaké je jejich věkové rozpětí, odkud pocházejí a co se jim na vaší firmě líbí?
Podívejte se na konkurenci. Na jaké zákazníky cílí podobné společnosti jako vy? Existují nějaké poddimenzované části trhu, kterým můžete pomoci svými produkty?
Vytvořte si tzv. nákupní persóny - představte si, jak by mohl vypadat váš ideální zákazník, a vytvořte si profil s popisem jeho věku, pohlaví, demografických údajů, toho, co se mu líbí, nelíbí, a dokonce i jeho chování.

3. Vytvořte silný vizuální prvek

Vizuální prvky jako logo a firemní design jsou klíčovými prvky vaší značky. Je to první věc, kterou lidé spojí s vaší firmou. Zajistěte, aby vaše logo bylo jednoduché, snadno zapamatovatelné a vizuálně atraktivní. Zvolte vhodnou paletu barev a typografii, která odráží charakter a osobnost vaší značky.

4. Budujte obsah a příběh

Silné značky se často opírají o kvalitní obsah a zajímavé příběhy. Vytvářejte obsah, který je relevantní pro vaši cílovou skupinu a hodnoty vaší značky. To může zahrnovat blogy, články, videa, infografiky a další formy obsahu. Příběhy mají také schopnost emocionálně oslovit lidi a udržet pozornost. Budujte příběhy, které zákazníci budou chtít sdílet a identifikovat se s nimi.

5. Šiřte povědomí o vaší značce

Důležitým aspektem budování značky je konzistentní, dlouhodobá a pokud možno masivní komunikace. Víte, jak naplánovat reklamní kampaň? Čím víckrát vaši potenciální zákazníci vaši značku uvidí, tím lépe. Sociologické průzkumy prokázaly, že pouhé časté vystavení značek přispívá k jejich oblibě. Proto využívejte všechny kanály a možnosti, které se vám nabízejí, od online marketingu přes sociální sítě až třeba po venkovní reklamu. Dobré je vědět, jak využít velká média, která mají největší zásah do vaší cílové skupiny.

Silná značka je v dnešním konkurenčním světě nutností každého podnikání. Značka dává vašim zákazníkům něco, s čím se mohou skutečně spojit. Díky tomu se k vám lidé vracejí a z jednorázových klientů se stávají oddaní zastánci značky.

Značka se nevytváří přes noc, ale s pevným základem a strategií můžete úspěšně budovat svou značku a získat si srdce zákazníků. Buďte trpěliví, konzistentní a nebojte se inovovat, aby vaše značka mohla růst a prosperovat.

  • Nejčtenější

Hypotéka 2,99 % od Central Group se splátkami stejnými jako nájemné

15. května 2024

Komerční sdělení Při úrokových sazbách hypoték okolo 3 % ročně se měsíční splátky hypotéky zhruba vyrovnají...

Český rekordman Sky Bridge 721 je i v roce 2024 světovou jedničkou

13. května 2024

Komerční sdělení Světovým rekordem se tentokrát může pochlubit Česko. V malé horské obci Dolní Morava v Pardubickém...

Vojtko, Geislerová, vztahy a duševní zdraví na VŠEM

13. května 2024

Komerční sdělení “Pro Vysokou školu ekonomie a managementu (VŠEM) je zdraví, i to duševní, prioritou. Proto pořádáme...

OC Lužiny – včera, dnes a zítra

13. května 2024

Komerční sdělení Původní experimentální stavba věhlasných architektů – dnešní Obchodí centrum Lužiny. Před deseti...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Přijeďte si zasportovat s celou rodinou do Rodinného areálu na Lipně!

18. května 2024

Komerční sdělení Ať už hledáte místo pro relaxování nebo pořádné sportovní vyžití. Rodinný areál na Lipně splňuje...

Užijte si květen se stylovým smartphonem a vyhrajte zájezd na EURO

17. května 2024,  aktualizováno  20.5 14:09

Komerční sdělení Luxusní design, prvotřídní zpracování a dostupná cena. To jsou devízy nového smartphonu V40 SE...

Jak pracovat s linkou RS485 (Modbus, RTU) nejen u FV elektráren

20. května 2024

Komerční sdělení Několik praktických rad vám přináší Papouch s.r.o. Linka RS485 se stále používá, v současnosti je...

Rekonstruujete? Vsaďte na bezúdržbové hladké krytiny

20. května 2024

Komerční sdělení Jaký tvar nebo barva? To jsou první otázky, které se objevují v souvislosti s výběrem střešní...

Domov jako ze škatulky - vyzdobte si ho i handmade výrobky

20. května 2024

Komerční sdělení Mít vlastní bydlení je snem mnoha Čechů. Dům či byt však nepředstavuje jen radosti, ale i starosti...

Bohužel nám to nevyšlo, oznámili manželé Pagáčovi rozchod po šesti letech

Herečka Patricie Pagáčová (35) a dramaturg Tibor Pagáč (32) se rozešli po pěti letech manželství. Žádost o rozvod zatím...

Zemřel Vlastimil Harapes. Baletní mistr Národního divadla i českých filmů

Ve věku 77 let zemřel tanečník a herec Vlastimil Harapes. Dlouhá léta byl sólistou baletu Národního divadla. Zahrál si...

Anální sex je výzva. Nejvíc tabu je však v Česku jiná praktika, říká průzkum

Erotické hračky nepředstavují podezřelou exotiku, v ložnicích jsou jako doma. Ostatně jako masturbace. I orální sex....

Svěrák se na mě nedíval jen jako na hezkou buchtu, říká Radka Pavlovčinová

Jan Svěrák ji vidí jako robotku. Radka Pavlovčinová v nové hře filmového a teď už i divadelního režiséra hraje umělou...

Plné divadlo i bazilika. Nad rakví Postlerové mluvila dcera, Töpfer i Šťastný

S herečkou Simonou Postlerovou se v prostorách Divadla na Vinohradech rozloučili kolegové i veřejnost. Nad rakví...