„Zahájení celonárodní distribuce piv Mustang a Černá Barbora v dubnu loňského roku bylo předzvěstí našeho rozhodnutí začít prodávat všechny naše značky i mimo ostravský region. Na tento krok jsme se pečlivě a dlouho připravovali,“ řekl vrchní sládek pivovaru Ostravar Jan Řehůřek k loňskému vstupu na celonárodní trh.
Zásadní krok ve více než 120 leté historii pivovaru doprovázela další významná událost – televizní premiéra značky. V hlavní roli se v reklamním spotu objevil ostravský herec a producent Petr Sýkora. Režie reklamních klipů se ujal další známý Ostravák Vladimír Skórka. Natáčelo se v interiérech i exteriérech po celém Ostravsku. „Na národní úrovni v žádném případě nehodláme zastírat naše kořeny. Naopak. Jsme hrdí Ostraváci. Jsme hrdí na náš pivovar, na naše město a region,“ uvedla Zuzana Cieciotková z marketingového oddělení pivovaru.
Ani letošní rok nenechal ostravarské zahálet a do historie pivovaru se zapíše jako další významný. Poptávka po plechovkovém pivu z Ostravaru od startu celonárodní expanze významně narostla, a tak se pivovarští rozhodli uvést do provozu vůbec první plechovkovou linku v historii. Navíc se ze strany pivovaru jedná o největší jednorázovou investici v novém tisíciletí. „Jsme nadšeni, že budeme moci stáčet naše pivo do plechovek přímo v Ostravě. Zjednoduší se nám tím celý proces a odpadnou logistické náklady spojené s přepravou piva,“ vysvětlil Řehůřek.
Ostravar měl do této chvíle k dispozici dva stáčecí provozy. Stáčírnu sudů a stáčírnu lahví. Plechovkové pivo, které ostravský pivovar nabízí od roku 2007, stáčel Ostravar doposud v Praze v mateřské společnosti. V reakci na expanzi Ostravaru nabídla mateřská skupina Molson Coors ostravskému pivovaru za výhodných podmínek stáčecí linku z pivovaru Zagrebačka. „Měla kapacitu čtvrt milionu hektolitrů, takže jsme po ní okamžitě sáhli a rozjeli projekt třetí stáčírny,“ popisuje situaci Jan Řehůřek.
Instalace plechovkové linky představuje samozřejmě i vznik nových pracovních míst. Podle slov zástupců pivovaru je stále ještě několik pozic neobsazených. Detaily lze nalézt zde: Pivovar Ostravar | Pivovary Staropramen (jobs.cz)
A proč pracovat pro Ostravar? Zástupce personálního oddělení Lenka Adamcová bez zaváhání odpovídá: „Naši zaměstnanci jsou hrdí, na to, že pracují v pivovaru. Pivo má v Česku speciální postavení. Je to jedna z věcí, která nás proslavila v zahraničí. A kdo by nechtěl pracovat pro pivovar s více než 120 letou historií, který vaří značky Ostravar, Mustang nebo Černá Barbora, navíc patří k jedné z největších českých pivovarských skupin?“
Společnost Pivovary Staropramen je stabilním zaměstnavatelem. Ač se jedná o větší firmu, atmosféra v pivovaru Ostravar je takřka rodinná. Kromě stability nabízí společnost možnost dalšího odborného a profesního vzdělávání a rozvoje. Vedle klasických benefitů jako stravenky a 5 týdnů dovolené se můžou budoucí zaměstnanci těšit také roční příspěvek na kartu BenefitPlus, životní a úrazové pojištění či sportovní či kulturní aktivity spojené s našimi značkami. Zapojit se také mohou do programu „Doporuč kamaráda“ a vydělat si navíc 10-20 000 Kč navíc.