Doporučujeme

Změníme nemocniční stravování, plánuje šéf Delirestu

Změníme nemocniční stravování, plánuje šéf Delirestu | foto: ČTK

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Změníme nemocniční stravování, plánuje šéf Delirestu

V sektoru závodního a školního stravování je to zásadní zpráva.

Dosavadní lídři trhu, značky Eurest (pro závodní stravování) a Scolarest (pro školní stravování) už od letoška nefungují jakou součást světového giganta Compass Group, ale v rámci nově vzniklé středoevropské společnosti CEE Catering a pod brandy Delirest a Primirest. Slibují si od toho hodně – že se budou moct pustit do inovací a lépe reagovat na potřeby středoevropského trhu. Loni spustili revoluci ve školním stravování a letos se chystají na totéž v nemocničních a sociálních zařízeních. Oba segmenty mají totiž leccos společného – financování, přísná pravidla a normy. Pohnout se s tím ale podle generálního ředitele Michala Debrecéniho v obou případech dá.

Změníme nemocniční stravování, plánuje šéf Delirestu

Proměna značek se neudála ze dne na den, byla vyústěním delšího plánovaného procesu. „Compass Group přehodnotila své strategické portfolio a rozhodla se odejít ze střední a východní Evropy. Pro nás se tak otevřela obrovská příležitost, naši tehdejší maďarští manažeři se rozhodli formou manažerského výkupu část bývalé firmy odkoupit a vytvořit novou samostatnou společnost. Díky tomu jsme otevřeli největší středoevropskou cateringovou společnost pod názvem CEE Catering a obchodní značky, pod kterými na trzích střední a východní Evropy fungujeme, Delirest a Primirest,“ vysvětluje generální ředitel české pobočky firmy Michal Debrecéni.

Změny nastupují postupně – hosté zaměstnaneckých i školních restaurací budou i nadále chodit na oběd do těch samých prostor a vařit jim budou titíž lidé. „Pořád stavíme na stejných hodnotách, což je ve stravování ve velkém v první řadě bezpečnost našich strávníků a našich lidí. Nesmírně důležitá je pro nás ale i týmovost. Jsme provozní firma a ta stojí na týmech. Bez nich by nebylo možné poskytovat služby na takové úrovni a v takovém rozsahu a standardu, jaké si náš klient zaslouží,“ vypočítává ředitel, který ale postupně plánuje řadu změn, které se dotknou každého hosta i každého jeho jídla.

„Zaměříme se na rozvoj digitálních služeb např. formou inteligentních rychlo pokladen nebo samoobslužných Delimarketů s prvky umělé inteligence. Cílem je mnohem větší produktivita práce, zrychlení výdeje a větší komfort. V době vysoké inflace je zvyšování produktivity práce jedním z nejlepších způsobů, jak se s ní vyrovnat,“ vysvětluje Debrecéni, jehož společnost má se zaváděním inovací už řadu zkušeností: v rámci školního stravování loni nabídli nové menu s trojicí pokrmů, ve které je zastoupeno jedno tradiční, jedno zahraniční a jedno vegetariánské zeleninové jídlo. Mimo to Primirest v Česku spustil takzvaný samoobslužný model školního stravování, v němž si děti nabírají jídlo samy. Už první týdny fungování ukázaly radikální změnu chování – prokazatelně se zvýšila konzumace i méně oblíbených jídel, zeleniny a zeleninových příloh. Když si školáci třídí zbytky sami, daleko víc přemýšlejí nad otázkou plýtvání potravinami. Množství odpadu tak spadlo o rekordních 90 %.

K posunům dochází krůček po krůčku i v rámci zaměstnaneckého stravování. Delirest provozuje závodní restaurace ve výrobních firmách, kde mají zaměstnanci namáhavou fyzickou práci. Navzdory trendu zelenějšího stravování a konzumace rostlinných bílkovin tito zaměstnanci stále preferují českou klasiku, omáčky nebo smažená jídla. Ledy se ale hýbou. „Objednávka vegetariánských a veganských produktů se u nás stále pohybuje na úrovni 6 až 7 %. Zjistili jsme ale, že pokud poskytujeme receptury a pokrmy, které jsou vizuálně a senzoricky atraktivní, lidé v nich živočišnou složku ani nehledají,“ říká Debrecéni. Ještě silnější trend reprezentují exotická a zahraniční jídla. Jak si lidé zvykli, že už i v menších městech najdou čínské nebo vietnamské restaurace, chtějí takové pokrmy i v práci. V provozovnách Delirestu už tvoří jejich prodeje až 20 %.

Schopnost vycházet vstříc potřebám lidí a přinášet novinky i do legislativou svázaného prostředí je důvod, proč se firma chystá expandovat i do zdravotnických nebo sociálních zařízení. „Naši kolegové v Maďarsku jsou v tomto sektoru velmi silní. Právě napojení na ně nám umožňuje využít jejich know-how i v českém prostředí a opravdu ho změnit tak, aby bylo zdejší stravování plnohodnotnou součástí léčebných a zotavovacích procesů, což se dnes podle kritiků často neděje,“ uzavírá Debrecéni.

Podcasty: Zaveďme školní stravování zdarma, efekt bude masivní, vyzývá šéf Primirestu

Rozhovor si můžete poslechnout na Spotify.com, Podcasty.cz, Apple Podcasts

Spotify

Apple Podcasts