Šampony, parfémy, řada různých krémů a další kosmetické produkty společnost Yves Rocher vyrábí z rostlin, které sama pěstuje v zahradě ve francouzské obci La Gacilly. Fungování voňavého impéria nejen v Česku, ale i v dalších okolních státech řídí generální ředitel Miroslav Kubricht.
Co vás na tuto pozici přivedlo?
Popravdě, náhoda. Byl jsem osloven headhunterskou firmou a jejich nabídka z voňavého světa kosmetiky mě zaujala. Značka Yves Rocher mi od začátku dobře rezonovala nejen kvůli přístupu k udržitelnosti a přírodním produktům, ale také kvůli silnému důrazu na zákaznickou péči a servis.
Mohl byste popsat, kudy vedla vaše kariérní cesta?
Moje cesta k současné pozici CEO pro Yves Rocher v regionu střední a východní Evropy byla jakýmsi vyústěním mé dlouholeté kariéry v oblasti maloobchodu, brand managementu a mezinárodního obchodu. Začínal jsem ještě při studiích s vlastním maloobchodem, učil se z úspěchů i chyb a později jsem se už jako zaměstnanec postupně propracoval skrze různé role a odvětví včetně sportu, módy a nyní krásy, což mi poskytlo široký přehled a porozumění pro dynamiku a výzvy v těchto sektorech. Klíčové momenty mé kariéry pak zahrnovaly různé pozice ve světově uznávaných gigantech jako Nike a Levi Strauss, kde jsem měl příležitost a čest pracovat.
Musíte kvůli práci hodně cestovat? Jak to zvládáte snoubit s osobním životem?
Ano, moje role zahrnuje řízení týmů v několika zemích, což vyžaduje častější cestování. Ale pokud je potřeba častějšího kontaktu či to situace v dané zemi neumožňuje, tak díky využívání digitálních nástrojů mohu zůstat v kontaktu s týmy i na dálku. Klíčem je najít rovnováhu mezi profesními povinnostmi a osobním životem. Já si pracovní vytížení kompenzuji kvalitně stráveným časem s rodinou, sportem a mou velkou vášní – bezmotorovým létáním.
Loni jste spustili novou aplikaci. Máte už data o jejím využívání?
V České republice si ji za několik měsíců stáhlo a využívá více než 50 tisíc lidí. Integrace aplikace do naší celkové digitální strategie byla a je klíčová pro zlepšení zákaznického zážitku a nezbytná pro podporu našeho růstu v digitálním prostředí.
Jak je na tom vůbec obecně Yves Rocher s digitalizací?
Zaměřujeme se na integraci digitálních technologií do všech aspektů naší činnosti, od e-commerce platformy přes marketing až po zlepšení interních procesů. Digitalizace a využití umělé inteligence nám umožňuje lépe rozumět a reagovat na potřeby našich zákazníků, poskytovat personalizovanější služby a zároveň zvyšovat efektivitu našich operací. Současně investujeme do digitálního vzdělávání našich zaměstnanců, abychom podpořili kulturu inovací, profesního růstu a adaptability ve společnosti. Digitalizace je pro nás nejen o technologii, ale také o tom, jak můžeme pomocí ní podporovat udržitelnost a pozitivní dopad na společnost.
Pociťujete v posledních letech přesun zákazníků z kamenných prodejen na e-shopy?
Ano, v posledních letech jsme pozorovali trend částečného přesunu zákazníků z kamenných prodejen na e-shopy. Reagujeme na tyto změny posílením našich online platforem, optimalizací uživatelského zážitku na našich webových stránkách a v aplikaci a rozvojem našich digitálních marketingových aktivit. Nezapomínáme ale na význam osobního kontaktu a zážitku v kamenných prodejnách, kde se nachází valná většina našich prodejů. Snažíme se o synergii mezi online a offline světem, aby naše zákaznice a zákazníci měli co nejlepší zážitek bez ohledu na to, kde se rozhodnou nakupovat.
V Yves Rocher dbáte na šetrnost k přírodě. Jaké kroky jste v poslední době učinili směrem k udržitelnosti?
V Yves Rocher se neustále snažíme inovovat a posunovat naše úsilí o udržitelnost na vyšší úroveň. V roce 2022 jsme například snížili spotřebu plastu o 7 procent ve srovnání s rokem 2019 a zároveň jsme zvýšili využívání recyklovaného plastu v našich obalech o polovinu. S tímto trendem pokračujeme i v roce 2024, v jehož úvodu jsme představili inovativní náhradní náplně sprchových gelů, které obsahují až čtyřikrát méně plastu než klasické sprchové gely o objemu 400 mililitrů. Co je ještě zajímavější a významnější, plast použitý na výrobu těchto náplní je získáván z pobřežních oblastí, což pomáhá snižovat znečištění našich oceánů. Tyto inovace jsou součástí našeho dlouhodobého závazku k udržitelnosti a našemu neustálému úsilí o ochranu planety pro budoucí generace.