Pocit bezpečí během řízení je neoddělitelně spjatý s dobrým zrakem. Ale zdaleka ne každý řidič vidí tak dobře, jak by měl. Buď nemá brýle vůbec, nebo má příliš slabé nebo dokonce takové, které nerespektují jeho oční vadu. Progresivním řešením pro všechny jsou biometrické brýlové čočky.
Biometrické brýlové čočky
Lidské oko je jedním z nejsložitějších orgánů našeho těla. Vzpomenete si, co o něm ze školy ještě víte? Duhovka, rohovka, sítnice, čočka, spojivka… Pár termínů, možná pár dalších informací. Oko je velice složitý orgán, a tak ani řešení jeho problémů nemůže být jednoduché. Ani dva lidé se zdánlivě stejnou oční vadou nemohou mít naprosto stejné brýle.
Pohled na tachometr, do zpětného zrcátka, dopředu na silnici a pak na navigaci - oko řidiče je namáháno zejména pro střední a dlouhé vzdálenosti. Proto společnost Rodenstock vyvinula biometrické brýlové čočky, které poskytují velké zóny vidění a jsou uzpůsobeny potřebám rychlého zaostřování.
Jejich povrchové úpravy nebo materiály jsou promyšlenou kombinací prvotřídních antireflexních vrstev, které minimalizují nepříjemné odlesky světlometů, tlumí oslnění a zároveň zajišťují vysoce kontrastní vidění v průběhu celého dne.
Jak to celé funguje?
Na začátku cesty za lepším viděním není běžné vyšetření u očního lékaře, ale měření zraku přístrojem DNEye® Scanner. Ten změří mnoho individuálních parametrů oka, jako je třeba střed ostrého vidění, celková anatomie oka, zakřivení rohovky a nitrooční čočky nebo celková velikost oka. Na základě těchto dat Rodenstock vyrobí brýlové čočky přímo na míru konkrétnímu člověku.
Do procesu už promlouvá i umělá inteligence, která pomáhá zvýšit úroveň přesnosti výpočtu čoček.
Biometrické čočky pochopitelně zlepšují vidění nejen za volantem, ale pomáhají k lepšímu vidění v každodenním životě. S biometrickými brýlovými čočkami má pak člověk ostré vidění v každém směru pohledu a při jakékoli příležitosti. Jeho zorné pole je širší a individuálně přizpůsobené jeho životnímu stylu a nárokům na vidění. V neposlední řadě má bezpečnější a pohodlnější vidění bez plovoucího efektu, rozmlžení nebo deformace obrazu v periferních oblastech.