Doporučujeme

Oblíbený servis s dlouholetou tradicí

Oblíbený servis s dlouholetou tradicí | foto: Foto archiv Marka Libicha

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Oblíbený servis s dlouholetou tradicí

„V obchodě máme skladem asi deset tisíc kusů zboží,“ říká majitel Ski Servisu Bartoň v Děčíně v Labské ulici Marek Libich. „Naší nejzajímavější službou je půjčení a následný prodej,“ upozorňuje.
logo

Váš obchod nese jméno po Mílovi Bartoňovi, který byl průkopníkem regionálního lyžování na Děčínsku a v roce 1988 založil malou rodinnou firmu zaměřenou na tento sport. Jak a kdy jste se dostal do firmy vy?

Bylo to na gymplu, kdy jsem v roce 1990 objevil snowboarding. Tomáš Kraus mi z Rakouska přivezl první snowboard, a tak jsme rozšířili služby o servis snowboardů - montáž vázání, a to jsem začal dělat já. V roce 1996 Míla onemocněl a já jsem firmu převzal. Míla Bartoň, když založil firmu, brousil lyže, montoval vázání, prodával a půjčoval použité lyže.

Vaše prodejna v centru Děčína má rozlohu 400 m2. Co všechno v ní zákazníci najdou?

V obchodě máme skladem asi deset tisíc kusů zboží. Lyže, skialpy, běžky, snowboardy, lyžařské boty, běžecké boty, boty na snowboarding, hůlky, lyžařské brýle, helmy, páteřáky, batohy, tašky, vaky na lyže, čepice, rukavice, lyžařské bundy a kalhoty, oblečení na běžky, funkční oblečení, merino ponožky, vosky na lyže, běžky, vyhřívané vložky do bot, vyhřívání jednorázové - vyhřívací pytlíky do bot a rukavic či oblečení a další.

Oblíbený servis s dlouholetou tradicí
Oblíbený servis s dlouholetou tradicí

Kromě kamenné prodejny máte i e-shop. Jak se vám osvědčila novinka – dálkové půjčování?

S dálkovým půjčováním zatím začínáme, jsme v testovacím provozu, takže zkušeností ještě mnoho nemáme.

O co je větší zájem – o koupi nového lyžařského vybavení, nebo o jeho zapůjčení?

Poslední dobou si zákazníci spíše půjčují, a to dlouhodobě na celou sezonu.

Když si chce zákazník před koupí lyže otestovat, nabídnete mu zápůjčku s následným odkoupením, pokud je s danými lyžemi spokojen?

Právě naší nejzajímavější službou je půjčení a následný prodej, který funguje asi takto: Zákazník si chce koupit nové vybavení, ale nemá představu, ani finanční ani kvalitativní. My mu vše vybereme na míru, pak mu to půjčíme a on si vše vyzkouší, většinou vše funguje tak, jak má. Má dostatečně dlouhou dobu na to, aby se rozhodl, jestli si vybavení nechá a odkoupí.

Oblíbený servis s dlouholetou tradicí
Oblíbený servis s dlouholetou tradicí

Využívají zákazníci této možnosti? Jsou s ní spokojeni?

Máme zkušenost, že spokojeni jsou a vybavení si většinou nechají. Rozhodnout se nemusí hned a za materiál nedají ani korunu navíc.

S tím souvisí záruka absolutní spokojenosti. Pokud si zákazník vybere materiál, který mu nesedne, tak ho vrátí a my vybereme něco jiného nebo mu započteme pouze půjčovné.

Mají zákazníci zájem také o ochranné prvky, jako jsou chrániče páteře a pánve či přilby?

Přilba je už naprostým standardem a klademe důraz, aby zejména děti měly chránič páteře a také začínající snoboardisté a lyžaři aby měli ochranné kalhoty tzv. crashpants. Výhodou páteřáku je, že z něj dítě nevyroste hned, ale že mu vydrží tři až čtyři roky. Páteřák vám nejen chrání záda před úrazem, ale hlavně ponechá svalstvo v ideálních podmínkách, hlavně teplotních.

Lyže a veškeré lyžařské vybavení lze u vás nejen koupit a zapůjčit, ale také nechat servisovat. Je servis vázán jen na u vás zakoupené zboží?

Samozřejmě že ne, servisujeme cokoli od kohokoli. Náš servis má dlouholetou tradici. První stroj brusku na broušení úhlování lyží vyrobil Míla Bartoň, velmi dobrý nástrojař, s kolegou brusičem už v roce 1980. Pamatuji si, jak jsme jako rodina jezdili na hory s bednou se strojem a i na užaslé výrazy hlavně lidí, kteří lyžování rozuměli, když Míla brousil hrany pod úhlem, který si přáli.

Jak často by se měly lyže servisovat?

Chlap, který má 100 kg, je schopen ztupit hrany na tvrdém technickém sněhu už za tři dny lyžování. Padesátikilová žena, která lyžuje na prašanu, neztupí hrany ani za 14 dnů. Záleží hrozně na podmínkách, ve kterých člověk lyžuje. Po každém týdnu lyžování by ale měly lyže dostat servis.

Když skončí lyžařská sezona, co děláte, čemu se věnujete?

Po velmi náročné sezoně, kdy někteří spolupracovníci odpracují 65 h týdně, musíme odpočívat. Servisák brousí všechny použité lyže a připravuje je na novou sezonu. Myjí se boty, vylepšuje se obchod. Dům, v němž se obchod nachází, svépomocí rekostruujeme a ve druhém patře budujeme penzion.

https://www.skibarton.eu/

Oblíbený servis s dlouholetou tradicí