Skupina Mitsubishi Electric je jednou z předních světových společností v oblasti výroby a prodeje elektrických a elektronických produktů a systémů používaných v široké řadě odvětví a aplikací. Mitsubishi Electric vytvořila jako první celou řadu průlomových nových technologií, které po celém světě formovaly různé obory. Nejen proto dnes právem patří mezi globální obchodní hráče na trhu a má za sebou více než stoletou historii.
Její dceřiná společnost MITSUBISHI ELECTRIC AUTOMOTIVE CZECH s. r. o. (MEAC) na českém trhu působí již déle než 20 let a od roku 2000 se stále úspěšně rozrůstá. V současné době zaměstnává MEAC ve svých čtyřech výrobních halách ve Slaném přes 750 zaměstnanců různých národností. Po vypuknutí ozbrojeného konfliktu na Ukrajině dnes firma zaměstnává napříč společností stabilně přes 150 ukrajinských kolegyň a kolegů v různých oborech. MEAC se kontinuálně snaží vytvářet nové hodnoty, vylepšuje a inovuje stávající technologie. Pro své zaměstnance průběžně připravuje nové pracovní příležitosti a samozřejmě pečuje o jejich komfortní pracovní zázemí. Uplatnění v průmyslové firmě, kde kvalita a inovativní technologie hrají prim, najdou jak technici, tak kvalifikovaní inženýři.
„Od dubna tohoto roku poběží v úseku výroby elektrických motorů do hybridního pohonu plynule tři směny, což naplní smluvní závazek vůči zákazníkovi,“ uvedl Petr Soukup. Petr pracuje na pozici manažera výroby a v MEAC je zaměstnán přes 21 let. „S pokročilou robotizací a automatizací vzrůstá i potřeba odbornějších profesí. Pro údržbu výrobních linek poptáváme na trhu práce několik úrovní techniků.
Evropský automobilový trh je ze slánského závodu Mitsubishi Electric zásobován dodávkami elektrických rotačních a elektronických komponentů. Strategické umístění závodu v samém srdci Evropy je významnou distribuční výhodou. Z počátku mezi vyráběné produkty patřil alternátor (slouží k dodávce elektrické energie a dobíjení baterie automobilu), startér (startování spalovacího motoru automobilu), elektrický posilovač řízení (slouží řidiči vozidla k poskytování mechanické pomoci řízení) a elektronické řídicí jednotky pro elektrické posilovače řízení a pro řízení spalovacího motoru. K těmto se od roku 2020 přidala výroba nového produktu, kterým je integrovaný startér-generátor (ISG). Ten dnes představuje zásadní výrobek, na nějž firma cílí s ohledem na probíhající změny na trhu. Trendem je zde jednoznačně odklon od klasických spalovacích motorů k elektrickým.
„Finálním odběratelem našich produktů jsou výrobci osobních automobilů, mezi které se primárně řadí Mercedes-Benz se sídlem v Německu, koncern Stellantis nebo Aliance Renault-Nissan,“ uvedla obchodní manažerka Jitka Ludvíková. Jitka pracuje v MEAC od samého počátku, dá se říci od položení základního kamene na zeleném poli v severní průmyslové části města Slaného.
Spektrum činností, kterým se zaměstnanci velké společnosti mohou věnovat, je skutečně široké. To platí i pro oblast vnitrofiremní mobility. Posun, ať už horizontální nebo vertikální, tak může být po této stránce snazší. Korporátní zázemí Mitsubishi Electric nabízí konkurenční mzdové prostředí a zaměstnanci mohou také čerpat více benefitů ve srovnání s menšími firmami v regionu Středočeského kraje. Tento fakt nedávno prokázala i studie v oblasti průzkumu odměňování pracovníků, uskutečněná světoznámou firmou Korn Ferry.
Mitsubishi Electric každoročně obnovuje partnerství se středními průmyslovými školami v kladenském regionu. Pravidelně tak v MEAC probíhají odborné exkurze, při kterých se studenti místních škol seznámí s provozem ve výrobě a skladech a technologiemi, které MEAC používá. Mohou rovněž pohovořit s vedoucími pracovníky výroby, směnovými mistry nebo s kolegyněmi z personálního oddělení v případě zájmu o praxi při probíhajícím studiu. Kontaktní osobou v případě zájmu o návštěvu či exkurzi je paní Kristýna Císařová, HR Business Partner (kristyna.cisarova@meac.cz).
V letošním březnu proběhla například exkurze studentů ze SPŠ Kladno. Hlavním zájmem studentů z oboru strojírenství byla především automatizovaná výroba ISG linky (integrovaný startér generátor). Tuto výrobní linku, jakož i ostatní výrobní linky dovozené z Japonska, sestavují japonští technici. Ti ve spolupráci s těmi českými nastavují výrobu ve stejném duchu, jako je tomu v mateřském závodě Himeji Works v Japonsku.