Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Odborníci na dopravu z celé České republiky zamířili do Pardubic

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
I v roce 2023 se Pardubice na krátkou dobu staly pomyslným centrem tuzemské dopravy. Ve čtvrtek 7. září krajské město hostilo již 12. ročník Dopravní konference.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Odborníci na dopravu z celé České republiky zamířili do Pardubic | foto: Správa a údržba silnic Pardubického kraje

Mezi pozvanými nechyběli politici v čele s ministrem dopravy Martinem Kupkou, manažeři státních fondů a příspěvkových organizací, představitelé samospráv a odborníci na dopravu z různých oborů. O den později se veřejnost mohla podívat do areálu Správy a údržby silnic Pardubického kraje (SÚS Pk) na výstavu vozidel a techniky, která tam na ně čekala jako část programu Silničního veletrhu.

Stěžejními tématy letošní Dopravní konference byly například rozvoj a financování infrastruktury ve východních Čechách v nadcházejících letech, dopravní obslužnost, problematika dopravního uzlu Pardubice a další. Nejenom o těchto záležitostech přijeli debatovat například ministr dopravy Martin Kupka, ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Zbyněk Hořelica, generální ředitel ŘSD Radek Mátl, jeho protějšek z Českých drah Jiří Svoboda a další hosté, mezi kterými nechyběli zástupci Pardubického kraje. „Investice do oprav a modernizace silniční sítě jsou naší prioritou. Již několik let platí, že většinu volných prostředků směřujeme právě do oprav silnic. Například za rok 2022 jsme z krajského rozpočtu na tyto účely uvolnili téměř 700 milionů korun. Z dotačních zdrojů Evropské unie a státu se nám podařilo získat příspěvek ve výši 1,1 miliardy. Takže za minulý rok jsme do komunikací investovali přes 1,8 miliardy korun a v tomto trendu hodláme pokračovat i nadále. Bohužel, kvůli nespravedlivému určení daní ze strany státu jsme jako Pardubický kraj silně znevýhodněni při financování a plánování oprav. Odhadem jsme takto přišli o 10 až 15 miliard korun, z nichž velká část by skončila právě v investicích do 3100 kilometrů krajských silnic a více než 800 mostů,“ uvedl hejtman Martin Netolický.

Odborníci na dopravu z celé České republiky zamířili do Pardubic
Odborníci na dopravu z celé České republiky zamířili do Pardubic

Aktuální informace snadno a rychle na doprava.pardubickykraj.cz

O vizi pro letošní a nadcházející roky v krajské dopravě návštěvníky Dopravní konference informoval první náměstek hejtmana Michal Kortyš. „Jsem rád, že jsem se mohl setkat se zástupci ministerstva dopravy a dalšími odborníky, se kterými koordinujeme a řešíme naše plány. Pro letošní rok chceme realizovat investice v celkovém objemu 2,2 miliardy korun. Patří sem investice z vlastního rozpočtu do našich silnic II. a III. tříd, akce spolufinancované skrze Integrovaný regionální operační program, Státní fond dopravní infrastruktury, ale i přivaděče k dálnici D35, oprava návozových tras a další. Připomínám, že jsme letos spustili web doprava.pardubickykraj.cz, kam postupně doplňujeme informace ke všem plánovaným odsouhlaseným investičním akcím v naší režii. Návštěvníci tam v tuto chvíli najdou podklady k opravám komunikací pro roky 2023 a 2024. Kromě aktualizace dat pracujeme na doplnění dalších druhů dopravy a projektů. Proto, pokud se zajímáte o výstavbu přivaděčů, modernizaci silnic II. tříd či lokální opravy, navštivte tento web. U větších projektů jsou zveřejněné infoletáky s velice podrobnými informacemi,“ sdělil náměstek Kortyš.

Ministr Kupka: peníze do dopravní infrastruktury musíme dát

O investicích, které plynou do dopravní infrastruktury v Pardubickém kraji, hovořil na Dopravní konferenci ministr dopravy Martin Kupka. Připomněl výstavbu pro republiku klíčové dálnice D35 či více než sedm a půl miliardy do železničního uzlu Pardubice. Hlavní myšlenkou jeho příspěvku na konferenci byla teze, že rozvoj území umožní pouze kvalitní dopravní infrastruktura. „Dali jsme dohromady výhled pro dalších deset let tak, abychom dokázali dostavět tu základní dálniční síť a rozběhnout stavbu vysokorychlostních tratí. To je jasně měřitelný cíl. Přichystali jsme k tomu i potřebné nástroje, ať už v oblasti legislativy, tak v oblasti financování,“ prohlásil v Pardubicích Martin Kupka, podle kterého by i přes nezbytné úspory na tyto plány měly být k dispozici potřebné prostředky. „Pokud bychom v tomto případě nedokázali investovat, tak se propadneme ještě do větších ekonomických problémů. Bez takových investic nedokážeme udržet tempo s naší konkurencí v podobě Polska a dalších sousedních států. Je to základní podmínka, abychom mohli nastartovat ekonomiku.“

Velké plány na železničních tratích

Největším investorem v oblasti dopravní infrastruktury je v Pardubickém kraji Správa železnic, kterou na Dopravní konferenci reprezentoval její generální ředitel Jiří Svoboda. Ten je s rozvojem železniční dopravní cesty v regionu spokojený. „V Pardubickém kraji spokojení jsme, nicméně jsou před námi další důležitá témata, jako je kompletní rekonstrukce železničního uzlu Česká Třebová. A největším tématem, které se netýká pouze Pardubického kraje, ale i kraje Královéhradeckého a Středočeského, je úplně nová trať Velký Osek – Hradec Králové – Týniště – Choceň. To bude teď pro následujících pět let opravdu velkým tématem, protože stavebních etap bude několik,“ uvedl ředitel Svoboda, podle kterého se do budoucna v regionu připravuje úprava úseku Choceň – Uhersko pro dvousetkilometrovou traťovou rychlost nebo dvojkolejný tunel na trase Ústí nad Orlicí – Choceň.

Krajští silničáři s novým ředitelem

V nové roli ředitele Správy a údržby silnic Pardubického kraje se na Dopravní konferenci představil Zdeněk Vašák, jenž využil tuto příležitost k seznámení se s partnery, kteří se na dopravě v regionu podílejí. A samozřejmě také k načerpání informací o dění v oboru a plánech zúčastněných do budoucna. Hlavní téma, o které se zajímal, byla výstavba dálnice D35. „Na ni navazujeme dálničními přivaděči, je to tedy klíčové téma, které řešíme a do budoucna velmi intenzívně řešit budeme,“ konstatoval Zdeněk Vašák, který ocenil jak příspěvky řečníků na pódiu, tak možnost neformálně se s kolegy potkat v kuloárech. „Věřím, že toto spojení formálního a neformálního programu funguje, a doufám, že to bude mít své výsledky.“

Silniční veletrh lákal na výstavu techniky

V pátek 8. září se konal v sídle SÚS Pk také Silniční veletrh. Oblíbená jednodenní venkovní výstava opět přilákala malé i velké návštěvníky. V centru jejich zájmu byla již tradičně vystavená technika a praktické ukázky. „Na veletrhu se prezentovali výrobci a prodejci silniční techniky, stavebních materiálů, techniky a samozřejmě i vozidel, o která měli návštěvníci velký zájem. Jsem rád, že se k nám do areálu SÚS Pk v Doubravicích přišly podívat stovky lidí a mohli jsme jim i my, krajští silničáři, ukázat něco z naší techniky a také to, co vše pro občany děláme – od údržby silnic po plánování oprav,“ dodal ředitel SÚS Pk Zdeněk Vašák.

Na Silniční veletrh se sjely desítky vystavovatelů

Pardubice (8. září 2023) – Den po 12. ročníku Dopravní konference, na kterou se do Pardubic sjeli přední hráči dopravního odvětví, se v doubravickém areálu Správy a údržby silnic Pardubického kraje konal už 22. ročník Silničního veletrhu. Jeho prostor zaplnily expozice téměř sedmi desítek vystavovatelů, pod bezmračnou oblohou se návštěvníci dočkali i mnoha praktických ukázek techniky a technologií.

Na Silniční veletrh se sjely desítky vystavovatelů

Silniční veletrh je tradiční akcí blížícího se závěru léta a krajská Správa a údržba silnic je jedinou v celé republice, která podobné prezentační setkání odborné veřejnosti hostí. „Kde jinde by se takový veletrh měl konat, než v hlavním městě dopravy, jak jsme včera slyšeli na Dopravní konferenci,“ uvedl první náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za dopravu a dopravní obslužnost Michal Kortyš. „Veletrh je dokonce o rok starší než samotná krajská organizace a ti, kteří stáli u jeho základů, moc dobře věděli, co dělají. Líbí se mi, že ta původní myšlenka se každým rokem rozvíjí a vůbec si nedovedu představit, že by měl být Silniční veletrh někde jinde.“

Na Silniční veletrh se sjely desítky vystavovatelů
Na Silniční veletrh se sjely desítky vystavovatelů

Nejen setkání, ale teké inspirace

Hlavní kouzlo zářijového veletrhu spočívá nejen v předvádění techniky a technologií, ale také v propojení představitelů všech stupňů dopravního odvětví. Tedy lidí, kteří vyvíjejí silničářskou techniku s těmi, kteří ji používají při stavbách či údržbě komunikací, a v neposlední řadě politiků, kteří mají v rámci veřejného sektoru na starosti financování. Veletrh pochopitelně přinesl za dobu své existence i mnoho praktických plodů. „Byl tu třeba domluven projekt Tatra do škol, který považuji za skvělý počin, při němž obnovujeme silničářskou techniku s pozitivním dopadem do krajského středního školství,“ představil některé z hmatatelných výsledků Silničního veletrhu náměstek hejtmana Kortyš. „Inspiraci jsem tady získal i pro požadavek na využívání recyklovaného materiálu při opravách silnic. V současnosti po dodavatelích chceme, aby využívali patnáctiprocentní podíl recyklátu, do budoucna chceme jít až na pětadvacet procent. A například loni mě tady velice zaujalo zařízení, které v silničářském náklaďáku udrží směs na teplotě dvě stě stupňů do doby, než dojde k jejímu položení na silnici. Pro nás vzhledem k objemu této činnosti není potřeba, ale doporučujeme ho alespoň našim dodavatelům.“

Na Silniční veletrh se sjely desítky vystavovatelů
Na Silniční veletrh se sjely desítky vystavovatelů

Poprvé s novým ředitelem

Velmi inspirativní byl dvaadvacátý ročník Silničního veletrhu i pro Zdeňka Vašáka, který se tu představil v pozici nového ředitele Správy a údržby silnic Pardubického kraje. Stejně jako náměstek hejtmana považuje i on konání veletrhu za prospěšné. „Kombinace Dopravní konference následované neformálním setkáním se Silničním veletrhem je, myslím si, skvělá a věřím, že názor nezměním a bude se to takto opakovat i v budoucnosti,“ řekl ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Zdeněk Vašák. Ocenil zároveň expozice firem, které do Pardubic dorazily s nabídkou specifických výrobků určených pro každodenní silničářskou praxi. „Bezpochyby se s takovými firmami rád seznámím, popovídám si o těch věcech, nechám si je vysvětlit, protože jsem stále ve fázi, kdy čerpám nové informace. Vnímám přitom, že se mi obzory velmi rychle rozšiřují, a tady je prostor získat kontakty a udělat si představu o tom, co by nám ještě mohlo zlepšit práci,“ doplnil ředitel silničářů.

Na Silniční veletrh se sjely desítky vystavovatelů

Budoucnost patří moderním technologiím

Rozhlížet se přitom, stejně jako ostatní návštěvníci veletrhu, mohl u letošních osmašedesáti stánků, mezi nimiž nechyběly ani v Pardubicích dosud neviděné novinky. Českou premiéru si na Silničním veletrhu odbyl třeba nový stroj Hydradig od JCB, který byl k vidění nejen u stánku, ale také v rámci praktické ukázky. Jedná se o zařízení obsluhované jedním člověkem, které je schopné si bez pomoci dalších strojů připravit povrch vozovky, vyfrézovat ho a vyčistit, aby bylo možné následně už jen položit nový povrch.

Moderním technologiím fandí jak náměstek hejtmana, tak i nový ředitel silničářské organizace. „Svět se neustále mění a pokud se mu nepřizpůsobíme, nemáme šanci na úspěch. Musíme jít s pokrokem, a to znamená využívat moderní technologie a zefektivnit práci,“ uvedl Zdeněk Vašák. Náměstek hejtmana Kortyš kvituje v případě podobných strojů i úsporu lidských zdrojů. „Lidí na manuální práci je čím dál tím méně. Silničářská práce je velmi těžká a moderní technologie ji dokážou ulehčit a tím i zatraktivnit,“ doplnil Michal Kortyš.

Setkání se seniorními dopraváky

Samotnému zahájení letošního Silničního veletrhu, kterého se mimo jiných zúčastnila senátorka Miluše Horská nebo předseda Krajské hospodářské komory Pardubického kraje Jozef Koprivňanský, předcházelo setkání se zástupci seniorského klubu pracovníků dopravy východních Čech. S ním Správa a údržba silnic Pardubického kraje dlouhodobě udržovala kontakty a spolupráce pravděpodobně bude pokračovat. „Domluvili jsme se, že na ni navážeme i s novým panem ředitelem, a těšíme se, že nepřijdeme o možnosti sledovat, jak běží stavba silnic v Pardubickém kraji,“ uvedl prezident Sdružení bývalých pracovníků v dopravě Bohuslav Fencl. Senioři s velkým zájmem sledují především budování dálniční sítě. „Pětatřicítka, to je akce, která se připravuje více než třicet let. Jsme rádi, že jsme se dožili její realizace. Během dvou tří let bude čtyři nebo pět úseků na území kraje rozestavěných, což je naprosto neobvyklé.“

Příští, tedy třiadvacátý ročník Silničního veletrhu by se měl uskutečnit příští rok v pátek 6. září.

  • Nejčtenější

Když stres ochromuje naše zdraví, pomoci může magnézium

25. dubna 2024

Komerční sdělení Magnézium je minerál, který je mimořádně důležitý pro správné fungování našeho organismu v různých...

5 tipů, jak zútulnit obývací pokoj s minimálními náklady

22. dubna 2024

Komerční sdělení Pod pojmem útulný domov si každý z nás představí něco trochu jiného. Někdo má rád perfektně...

Zaostřeno na Karvinsko. Z čeho bude v budoucnosti těžit?

25. dubna 2024

Komerční sdělení Území pohornického Karvinska se po ukončení těžby uhlí připravuje na nové projekty. A nebude jich...

Dopřejte svým očím pohodlí s biometrickými brýlovými čočkami

22. dubna 2024

Komerční sdělení Nosíte brýle a znáte podobné situace? Neustálé čištění, které snad nikdy není dokonalé, dešťové...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sjednáním pojištění práce poradce nekončí, ale teprve začíná

24. dubna 2024

Komerční sdělení Kvalitní pojišťovací poradci se svými klienty mnohdy vytvářejí partnerství na celý život. Jejich...

Otevření nových Silent Villas v Therme Laa

27. dubna 2024

Komerční sdělení Exkluzivní rozšíření termálních lázní Laa, resortu VAMED Vitality World: 2. srpna 2024 se na ploše...

„Záleží mi na spokojenosti mých kolegů,“ říká vedoucí fyzioterapeutka

26. dubna 2024

Komerční sdělení Už pět let pracuje Martina Kořínková v Chrudimské nemocnici. Proč si vybrala profesi...

Zažijte jaro všemi smysly v Libereckém kraji

26. dubna 2024

Komerční sdělení Chcete si odpočinout od shonu všedních dní? Přijeďte do Libereckého kraje. Spojení jarní přírody a...

Když peníze ztrácejí hodnotu

26. dubna 2024

Komerční sdělení Článků o vysoké inflaci bylo možné číst v uplynulých 2 letech poměrně mnoho. Pravdou je, že inflaci...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...