Doporučujeme

Češi mají o toaleťáku jasno: Čím měkčí, tím lepší!

| foto: Shutterstock, Bauer Media

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Češi mají o toaleťáku jasno: Čím měkčí, tím lepší!

Náš každodenní život si bez něho nedovedeme představit. Řeč je o toaletním papíru. Nákupy toaletního papíru rostou rok od roku v řádu několika procent a nejvíce se prodává ten třívrstvý, ukazují data obchodů Albert.

Jak ukazují data z obchodů Albert, nejvíce se prodává toaletní papír třívrstvý a na vzestupu je i ten se čtyřmi vrstvami. „Podíl třívrstvých toaletních papírů na celkových prodejích je téměř 60 %, čtyřvrstvý toaletní papír je zase nejrychleji rostoucím zbožím v tomto segmentu,“ říká Aneta Jiroutová, manažerka oddělení nepotravinového sortimentu obchodů Albert.

Co se týká vůně a barvy, preferují Češi klasiku. „85 % prodaných toaletních papírů je bez parfemace a v bílé barvě. Z parfemovaných toaletních papírů je nejoblíbenější heřmánkový,“ říká Aneta Jiroutová. Zákazníci také málokdy ví, že se neparfemuje papír samotný, ale jen rulička. Limitované edice s obrázky jsou podle ní oblíbené hlavně na jaře a v zimě.

Spotřebitelé upřednostňují nákup větších balení po 8, 16 nebo 24 rolích. Jejich nákupy mají rostoucí tendenci. Opačný trend je u balení s jednou až čtyřmi rolemi. Zákazníci mají rostoucí zájem také o zcela ekologicky rozložitelný toaletní papír. Celková poptávka po toaletních papírech je stabilní, s mírným dlouhodobým růstem v řádu několika procent.

Historické milníky toaletního papíru


14. století - Vynález toaletního papíru. První toaletní papír byl vyroben pro čínského císaře.

1596 - První splachovací toaleta.

17. století - Běžným toaletním papírem se staly noviny pro jejich dostupnost.

1710 - Byl vynalezen bidet.

1778 - Vyroben první toaletní papír podobný tomu dnešnímu.

1857 - Začíná se prodávat továrně balený toaletní papír.

1900 - Vylepšení městských kanalizací v Evropě vedlo k rozšíření splachovacích toalet.

1935 - Firma Northern Tissue představila v kampani toaletní papír „bez třísek“.

19.-20. stol. - Vzniká perforovaný toaletní papír, papír vícevrstvý, recyklovatelný a vlhčený.

21. století - Tzv. bezpapírová toaleta (Japonsko)-kombinuje toaletu, bidet a sušák v jednom.