Příběh vzdělávání a rozvoje ve firmě Teleflex není pouze o získávání nových dovedností, ale také o inspirování a tvoření jedinečné firemní kultury, která na vzdělávání klade důraz a vnímá ho jako klíč k individuálnímu i kolektivnímu úspěchu. „V Teleflexu máme nastavený systematický přístup k učení našich zaměstnanců. Proces nemá faktický začátek, ani konec. Nikoho v Teleflexu v oblasti vzdělávání a rozvoje k ničemu nenutíme, ale snažíme se nabízet a inspirovat,“ popisuje přístup k firemnímu vzdělávání HR manager firmy Lukáš Andrle.
V Teleflexu pracují s metodikou 70-20-10, protože věří, že i učení zaměstnanců by mělo mít správnou strukturu a rovnováhu. A jak tato metodika funguje? 70 % znamená učení se za chodu na reálných projektech a úkolech, 20 % pak práce s mentorem, který zaměstnance směřuje a podporuje, nebo sami zaměstnanci mohou být mentory a 10 % zbývá pro vzdělávání na kurzech, workshopech nebo seminářích. Kromě této metodiky nejsou zaměstnancům Teleflexu cizí pojmy jako kompetenční model a scoring sheet. „Při pravidelných, čtvrtletních diskusích ohledně výkonových a rozvojových cílů provede dotyčný zaměstnanec sebereflexi nad danými kompetencemi. To udělá i jeho nadřízený a pak se oba, ve společné diskusi dohodnou nad dalším směrem učení a rozvoje,“ vysvětluje Lukáš Andrle.
S pojmem vzdělávání jsou odjakživa spojeni studenti a ani na ty Teleflex nezapomíná. Naopak je aktivně vítá a připravuje pro ně programy v rámci kterých se rozhodně nenudí. Studenti v Teleflexu mohou absolvovat stáž, dát si praxi nebo si vyzkoušet odborné schopnosti při řešení diplomky. „Studentský program mi umožnil získat kvalitní diplomovou práci s reálným využitím a přínosem. Zároveň jsem díky projektu získal nové zkušenosti z oblasti technické praxe, ale i fungování společnosti,“ popisuje svoji zkušenost se studentským programem Jakub Nosek. Kromě toho, že během studia získávají studenti tolik potřebnou praxi, nabírají také zkušenosti, získávají podporu, mentoring, rozvoj, peníze, zážitky a ocenění. To vše na půdě globálního medical businessu v Čechách.
Samotný program #Studenti_Vítáni už má první tři oceněné stážisty. Stážisté Petr Kuřátko a Jakub Nosek ze žďárského oddělení inženýringu stojí za skvělým projektem „Semi-automatický krimpovací stroj“ a Adéla Dvořáková z HR Marketingu dokončila vynikající projekt „Redesign firemního časopisu“. Studentské projekty byly v přátelské atmosféře odprezentovány zástupcům vedení Teleflex Česká republika, odměněny nejen potleskem, ale i oceněním v podobě moderní techniky nebo luxusního školení dle výběru. „Jsem moc ráda, že jsem v rámci své stáže získala reálný projekt, na kterém jsem se mohla naučit spoustu věcí. Díky tomu, že byl můj projekt oceněn a já získala odměnu, můžu absolvovat svoje vysněné školení, a to konkrétně marketingovou akademii,“ uvádí studentka marketingu Adéla Dvořáková. „I já si moc vážím toho, že jsme dostali příležitost pracovat na projektu, který neskončí jen tak v šuplíku, ale najde reálné využití ve výrobě,“ vyzdvihuje Petr Kuřátko.
Chcete být také součástí? Neváhejte nás kontaktovat – u nás v koutě sedět rozhodně nebudete!
www.praceteleflex.cz
LinkedIn
https://www.facebook.com/TeleflexHradecKralove