Čím se zabývá vaše společnost?
Zabýváme se komunikačními technologiemi a alternativními zdroji energie v Česku a na Slovensku. U telekomunikačních řešení jsme distributorem s přidanou hodnotou pro řešení potřeb firemních zákazníků. Představit si pod tím můžete zejména videokonferenční nebo ústřednová řešení nebo také řešení týmové komunikace pro zákazníky (nejen) z retailu (maloobchodní prodej neboli prodej menšího množství zboží zákazníkovi – pozn. red.) Zde můžu jmenovat například prodejny Penny Market. A druhým pilířem, na kterém stojí naše firma, jsou návrhy a realizace slunečních elektráren pro firemní i domácí zákazníky a bytové domy.
V čem podle vás tkví výhoda Joyce oproti konkurenci?
Máme ve firemní DNA, že účelem naší práce je najít cestu, jak pomoci našemu zákazníkovi, ukázat mu možnosti, zrealizovat dohodnuté řešení a předat produkt nebo službu tak, aby pokud možno dostal více, než očekával. Potřebujeme vydělávat, ale peníze jsou důsledek, ne cíl. Ve firmě máme stejně smýšlející lidi, kteří jsou vážně skvělí a tento přístup je jim blízký.
Jak vypadá váš běžný den?
Nic speciálního. Schůzky s kolegy z vedení, strategické i operativní úkoly. Rád podpořím kolegy u jednání se zákazníky nad zajímavými projekty. A rodina, přátelé, sport, zahrada, motorka..., aby to bylo hezky v rovnováze. I když mě moje práce baví, takže mi dodává energii i ta (úsměv).
Co máte na své práci nejraději? A je něco, co vám naopak dělá menší radost?
Nejraději podepisuji zákazníkům smlouvy na dodávky našeho díla (úsměv). Teď vážně. Rád si povídám se zákazníky o tom, co je trápí, a užívám si společné hledání řešení. Práce s lidmi, kteří mají zájem řešení najít, a to i interně ve firmě, mě nabíjí. Naopak nepoctivé jednání, nestabilní legislativa a byrokracie je něco, co energii spolehlivě ubírá.
Kdy jste se rozhodl právě pro tento obor? Cesta do vedení takové firmy určitě nebude jednoduchá, je něco, co vás na ní překvapilo a co byste udělal jinak?
Vystudoval jsem elektrotechniku a pak jsem pracoval jako zástupce manažera veletrhu Invex, kde jsem byl v kontaktu se všemi firmami, které v 90. letech v informačních a komunikačních technologiích něco znamenaly. A v roce 1996 vznikla naše firma JOYCE ČR, s.r.o., ve které jsem majitelem a ředitelem. Takže ta cesta byla poměrně jednoduchá. Složité bylo na té cestě celých těch skoro 28 let udržet prosperitu a neustálý posun kupředu, protože technologie se v našem oboru strašně rychle vyvíjejí. Ale to je na tom vlastně zajímavé (úsměv). A kdybych měl zpětně tu možnost, daleko dříve bych si uvolnil ruce od operativy, abych měl více prostoru na cokoliv.
V Joyce nabízíte například možnost účinně vyučovat z domu pomocí speciální platformy. Během „doby covidové“ šlo předpokládám o velmi žádaný produkt, jak vypadá situace aktuálně? A zaznamenal jste během let změny preferencí zákazníků?
Ano, covidové období mělo i pozitivum. A to, že u videokonferencí došlo k jejich neuvěřitelně rychlé propagaci a akceptaci zákazníky. Ale v tomto období se ohromně rychle měnila situace a s ní i potřeby zákazníků. Takže zrovna ta výuka z domu, kterou zmiňujete, přinesla zvýšené prodeje prodejcům notebooků, ale jen málo škol investovalo do profesionálnějších řešení. Nebyla tam znalost ani peníze a se zrušením covidových omezení zájem většinou zase rychle opadl. Naopak u firem došlo za uplynulé čtyři roky k ohromnému posunu využívání videokonferencí, a to díky týmům rozptýleným mezi home office a firemními prostory. Aktuálně i poměrně malé firmy využívají nějakou formu videokonference – před pár lety to bylo doménou pouze těch největších, často nadnárodních firem a bank.
Prozradíte vaše plány do budoucna?
Mít stále tým, který práci dělá s radostí. Držet se naší DNA v přístupu k zákazníkům a vybírat si z technologických trendů řešení s největším zákaznickým přínosem. A samozřejmě být pro klienty důvěryhodným partnerem, ke kterému se rádi vracejí a kterého rádi doporučí. Dnešní doba je zvláštní, sehnat můžete prakticky cokoliv. Jen málo lidí ale ty technologie umí zkombinovat a nasadit tak, aby měly optimální přínos. A to je účelem naší práce.