iDNES.cz

Moje práce mi dodává energii, říká Petr Jarošík

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Zkombinovat technologie ve firmách tak, aby měly maximální přínos. To je hlavním úkolem brněnské společnosti Joyce. „Rád si povídám se zákazníky o tom, co je trápí, a užívám si společné hledání řešení. Práce s lidmi mě nabíjí,“ popisuje její jednatel Petr Jarošík.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Petr Jarošík | foto: JOYCE ČR, s.r.o.

Čím se zabývá vaše společnost?

Zabýváme se komunikačními technologiemi a alternativními zdroji energie v Česku a na Slovensku. U telekomunikačních řešení jsme distributorem s přidanou hodnotou pro řešení potřeb firemních zákazníků. Představit si pod tím můžete zejména videokonferenční nebo ústřednová řešení nebo také řešení týmové komunikace pro zákazníky (nejen) z retailu (maloobchodní prodej neboli prodej menšího množství zboží zákazníkovi – pozn. red.) Zde můžu jmenovat například prodejny Penny Market. A druhým pilířem, na kterém stojí naše firma, jsou návrhy a realizace slunečních elektráren pro firemní i domácí zákazníky a bytové domy.

V čem podle vás tkví výhoda Joyce oproti konkurenci?

Máme ve firemní DNA, že účelem naší práce je najít cestu, jak pomoci našemu zákazníkovi, ukázat mu možnosti, zrealizovat dohodnuté řešení a předat produkt nebo službu tak, aby pokud možno dostal více, než očekával. Potřebujeme vydělávat, ale peníze jsou důsledek, ne cíl. Ve firmě máme stejně smýšlející lidi, kteří jsou vážně skvělí a tento přístup je jim blízký.

Jak vypadá váš běžný den?

Nic speciálního. Schůzky s kolegy z vedení, strategické i operativní úkoly. Rád podpořím kolegy u jednání se zákazníky nad zajímavými projekty. A rodina, přátelé, sport, zahrada, motorka..., aby to bylo hezky v rovnováze. I když mě moje práce baví, takže mi dodává energii i ta (úsměv).

Co máte na své práci nejraději? A je něco, co vám naopak dělá menší radost?

Nejraději podepisuji zákazníkům smlouvy na dodávky našeho díla (úsměv). Teď vážně. Rád si povídám se zákazníky o tom, co je trápí, a užívám si společné hledání řešení. Práce s lidmi, kteří mají zájem řešení najít, a to i interně ve firmě, mě nabíjí. Naopak nepoctivé jednání, nestabilní legislativa a byrokracie je něco, co energii spolehlivě ubírá.

Petr Jarošík

Kdy jste se rozhodl právě pro tento obor? Cesta do vedení takové firmy určitě nebude jednoduchá, je něco, co vás na ní překvapilo a co byste udělal jinak?

Vystudoval jsem elektrotechniku a pak jsem pracoval jako zástupce manažera veletrhu Invex, kde jsem byl v kontaktu se všemi firmami, které v 90. letech v informačních a komunikačních technologiích něco znamenaly. A v roce 1996 vznikla naše firma JOYCE ČR, s.r.o., ve které jsem majitelem a ředitelem. Takže ta cesta byla poměrně jednoduchá. Složité bylo na té cestě celých těch skoro 28 let udržet prosperitu a neustálý posun kupředu, protože technologie se v našem oboru strašně rychle vyvíjejí. Ale to je na tom vlastně zajímavé (úsměv). A kdybych měl zpětně tu možnost, daleko dříve bych si uvolnil ruce od operativy, abych měl více prostoru na cokoliv.

V Joyce nabízíte například možnost účinně vyučovat z domu pomocí speciální platformy. Během „doby covidové“ šlo předpokládám o velmi žádaný produkt, jak vypadá situace aktuálně? A zaznamenal jste během let změny preferencí zákazníků?

Ano, covidové období mělo i pozitivum. A to, že u videokonferencí došlo k jejich neuvěřitelně rychlé propagaci a akceptaci zákazníky. Ale v tomto období se ohromně rychle měnila situace a s ní i potřeby zákazníků. Takže zrovna ta výuka z domu, kterou zmiňujete, přinesla zvýšené prodeje prodejcům notebooků, ale jen málo škol investovalo do profesionálnějších řešení. Nebyla tam znalost ani peníze a se zrušením covidových omezení zájem většinou zase rychle opadl. Naopak u firem došlo za uplynulé čtyři roky k ohromnému posunu využívání videokonferencí, a to díky týmům rozptýleným mezi home office a firemními prostory. Aktuálně i poměrně malé firmy využívají nějakou formu videokonference – před pár lety to bylo doménou pouze těch největších, často nadnárodních firem a bank.

Prozradíte vaše plány do budoucna?

Mít stále tým, který práci dělá s radostí. Držet se naší DNA v přístupu k zákazníkům a vybírat si z technologických trendů řešení s největším zákaznickým přínosem. A samozřejmě být pro klienty důvěryhodným partnerem, ke kterému se rádi vracejí a kterého rádi doporučí. Dnešní doba je zvláštní, sehnat můžete prakticky cokoliv. Jen málo lidí ale ty technologie umí zkombinovat a nasadit tak, aby měly optimální přínos. A to je účelem naší práce.

www.joyce-energie.cz

zpět na článek