Imaginární on-line kamarádi. Víte, s kým si píše vaše dítě?

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Představte si, že si vaše ratolest chatuje přes sociální sítě s kamarádem, kterého nikdy předtím osobně nepoznalo. Že to není váš případ? 4 z 10 dětí přiznávají „on-line kamaráda“, kterého nikdy neviděly, osobně ho neznají a pouze si s ním píší. To a mnoho dalšího odhalil výzkum pro společnost O2.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Děti online. Když rodič netuší… | O2

Čím jsou děti starší, tím více jsou online a proplouvají vlnami častokrát ne příliš bezpečného internetu. Věděli jste, že téměř 4 z 10 dětí přiznává „on-line kamaráda“, kterého nikdy neviděly, osobně ho neznají, pouze si s ním píší a že rizikově se na internetu chová asi 170 tisíc dětí?

To ukázal výzkum agentury NMS Market Research. Výzkum se zaměřil i na sdílení fotografií a videí sebe sama, tedy selfies. To přiznává 35 % dětí a 27 % dospělých. Možná ještě rizikovější chování – sdílení fotek a videí ze svého okolí potvrzuje 29 % dětí, a dokonce 40 % dospělých, každý pátý člověk v kategorii 18-65 pak sdílí také svou domácnost, a 13 % dokonce i osobní informace.

Imaginární kamarádi

Kyberšikana je typická svou opakovaností, intenzitou a negativním dopadem na oběť. A čím více času se děti pohybují v on-line světě, tím častěji se s ní setkávají. „S nějakou formou kyberšikany se setkalo každé 5. dítě. Statisticky – v průměrně velké školní třídě tak s touto zkušeností najdeme 6 dětí. Čím jsou děti starší, tím častěji na tento jev narazily. Ve 14 až 15 letech má tuto negativní zkušenost již 35 % dospívajících, dívky pak častěji než chlapci,“ říká Tereza Friedrichová z výzkumné agentury NMS Market Research.

Téměř 4 z 10 dětí přiznávají, že mají nějakého „online kamaráda“, kterého nikdy neviděly | O2

Asi nejdůležitějším zjištěním pak je, že na štěstí dětí má zásadní vliv zájem rodičů. Děti, o které se rodiče zajímají, jsou 2krát šťastnější. Čím tedy více rodič s dítětem mluví, tím více se cítí dítě šťastné. „Komunikace hraje zásadní roli i v tom, aby se rodič vůbec dověděl, co dítě na sociálních sítích dělá a s kým je v kontaktu. A děti to s rodiči chtějí sdílet, 8 z 10 dětí tvrdí, že rodičům říká pravdu o tom, co na mobilu dělá,“ říká Dominika Herdová.

Online svět

Optimálně si rozvrhnout čas strávený s technologiemi je pro rodiče i děti stále složité. Znepokojující jsou i výsledky samotného času, který tráví děti na svém mobilním telefonu. Děti ve věku 8-15 let tráví v průměru na svém mobilním telefonu 3 hodiny a 28 minut denně. Výzkum ukázal, že jejich rodiče ovšem žijí v představě, že je to o 30 minut méně.

Téměř pět tisíc respondentů – dětí od 8 do 15 let, dospělých i rodičů dětí - se účastnilo výzkumu Děti online. Když rodič netuší… Závěry výzkumu pro společnost O2, která se tématy chování v digitálním světě zabývá dlouhodobě prostřednictvím Nadace O2 a jejího programu O2 Chytrá škola, mohou být pro rodiče více než znepokojující. „Cílem bylo zjistit, jak rodiče dohlížejí na chování svých dětí v on-line světě, jak děti v tomto prostředí tráví svůj čas, zda sdílejí s rodiči to, na jaká rizika tam narážejí. Zároveň mapoval i pocit štěstí dětí, jaký vliv na to má čas strávený na mobilním telefonu nebo zájem rodičů o to, čím se děti v on-line světě baví,“ říká manažerka Nadace O2 Dominika Herdová.

Součástí osvětové kampaně Bezpečně v síti Nadace O2 – Děti online. Když rodič netuší… je i filmový projekt #annaismissing. Film je aktuální nejen pro teenagery, ale i pro jejich rodiče, a to zejména díky tématu nadužívání sociálních médií, sharentingu nebo negativních následků moci influencerů. Celovečerní snímek bude v kinech od 10. srpna.

  • Nejčtenější

Vytvořte si oázu klidu na terase či na balkóně

2. května 2024

Komerční sdělení Jaro je v plném rozkvětu a konečně si můžeme užívat sluníčko a teplo. Není přece nic lepšího, než...

Tisíce úspěšných Čechů znají tajemství spoření bez háčků a hvězdiček

29. dubna 2024

Komerční sdělení Objevili efektivní způsob, jak mít své úspory kdykoli k dispozici, bezpečně je zhodnocovat každý...

Jak zavěsit WC?

30. dubna 2024

Komerční sdělení Pryč je doba nevzhledných kombinovaných záchodů, z jejichž nádržek a připojovacích hadiček se tak...

LED televize k novému telefonu zdarma. Být součástí Unity se vyplatí

3. května 2024

Komerční sdělení O2 s Air Bank rozšiřují spolupráci a představují unikátní ekosystém Unity. Ten společným...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Květen vyžene děti učit se ven na zahradu. Zapojte se do výzvy!

1. května 2024

Komerční sdělení S blížícím se květnem je tady Měsíc školních zahrad. Za akcí na podporu pobytu a venkovní výuky...

Cirk-UFF nabídne skvělé show, hvězdami budou Australané i Maďaři

4. května 2024

Komerční sdělení Špičková vystoupení zahraničních umělců, světové premiéry, to nejlepší, co vzniklo na domácí scéně....

Vyrazte za kulturou do Jizerek!

3. května 2024

Komerční sdělení Krásná a jedinečná příroda k Jizerským horám neodmyslitelně patří. Vyrazit sem můžete ale také za...

Trendy, které hýbou světem podnikání v roce 2024

3. května 2024

Komerční sdělení Žijeme v době neustálých inovací a změn. Trendy se v byznysovém prostředí mění jako na běžícím páse...

LED televize k novému telefonu zdarma. Být součástí Unity se vyplatí

3. května 2024

Komerční sdělení O2 s Air Bank rozšiřují spolupráci a představují unikátní ekosystém Unity. Ten společným...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...