Future of Export Summit 2023 navštívilo 400 zástupců firem

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Agentura CzechTrade uspořádala 31. října druhý ročník proexportní konference Future of Export Summit 2023. Na 400 zástupců českých firem poslouchalo zajímavé diskuze s odborníky z úspěšných exportně orientovaných společností, jako jsou The Mama AI, Vizard, Compelson, T-Mobile nebo Škoda Auto.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Hlavním tématem druhého ročníku Future of Export Summit 2023, který pořádala agentura na podporu obchodu CzechTrade, byly současné trendy a procesy ovlivňující úspěch exportu. | foto: ČTK

Atraktivní agenda sestavená agenturou CzechTrade a zaměřená na současné trendy a procesy ovlivňující úspěch exportu naplnila kapacitu druhého ročníku konference Future of Export Summit 2023. Přišlo 400 zástupců firem. Mezi vystupujícími byli představitelé ministerstev, inspirativní osobnosti renomovaných českých společností a zkušení ředitelé agentury CzechTrade. Program nabídl témata umělé inteligence, duševního vlastnictví, kybernetické bezpečnosti, design managementu a dalších trendů světového exportu.

Konferenci o Exportní strategii ČR zahájil ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela. „Export byl vždy tahounem české ekonomiky. A chceme, aby tím tahounem nejen zůstal, ale aby v budoucnosti hrál ještě větší roli. Proto je třeba zaměřit se především na jeho kvalitu, která se promítá do vlastní přidané hodnoty. Abychom mohli hovořit o dlouhodobé prosperitě naší ekonomiky, musíme podporovat právě tvorbu vlastní přidané hodnoty a hledat nové národní šampiony,“ řekl ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela a podotkl: „Exportní strategii na příštích deset let jsme připravili, nyní se zaměřujeme na její implementaci. Mnohá z těchto opatření se týkají agentury CzechTrade, která představuje klíčový nástroj podpory exportu. Letos jsme společně otevřeli zahraniční kanceláře ve Lvově na Ukrajině, v texaském Austinu a posílili jsme kancelář v Londýně. Za několik dní plánuji otevřít kancelář v Rijádu v Saúdské Arábii a ve stejný měsíc otevřeme novou kancelář v Mnichově. Pracujeme také na otevření kanceláří v Manile na Filipínách, Ósace v Japonsku a v Soulu v Jižní Koreji. Pro následující tři roky připravujeme dalších pět destinací.“

Úvodní blok doplnil náměstek ministra financí Jiří Valenta a generální ředitel CzechTrade Radomil Doležal, který představil strategické směřování agentury CzechTrade v měnících se podmínkách, a to včetně exportní strategie agentury pro příští tři roky. „Řada procesů a trendů posledního období zásadně mění podobu mezinárodních ekonomických a obchodních vztahů. Cílem každoročních byznysových setkání Future of Export je tyto nové fenomény doby zachytit a s pomocí expertů pro danou oblast prodiskutovat a současně i hledat v kontextu probíhajících změn vhodné scénáře pro firmy s ambicemi růst a expandovat do zahraničí,“ řekl Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade.

V hlavní části programu vystoupil David Müller, vrchní ředitel sekce Evropské unie a zahraničního obchodu ministerstva průmyslu a obchodu. Věnoval se zvýšení globálních ambicí českých firem. O sektorové budoucnosti českého exportu mluvil Vladimír Degťar, ředitel sekce služeb pro exportéry CzechTrade.

K aktuálnímu tématu měnové politiky a euru se vyjádřil Oldřich Dědek, bývalý člen bankovní rady ČNB, v současné době působící v Institutu ekonomie FSV UK.

Uplatněním umělé inteligence v různých oborech se zabýval odborník a CEO společnosti The Mama AI Jan Kleindienst.

Následující panelová diskuze byla doplněna o výsledky unikátního průzkumu, ze kterého vyplynulo, že pro 81 procent firem je klíčem k úspěchu v zahraničí kvalita produktu, 68 procent uvádí cenu produktu. Pro 35 procent je to zákaznický servis, inovace a marketing. Z průzkumu také vyplynulo, že o slovo se hlásí mladá generace: 21 procent firem vnímá, že své výrobky bude muset přizpůsobit mladé generaci. Dalších 64 procent si uvědomuje, že bude potřeba sledovat trh a reagovat dle potřeb nastupující generace.

Kybernetickou bezpečnost ve firmě vnímá jako důležitou až velmi důležitou 88 procent podniků, naplno se jí věnuje jen necelá polovina z nich. Dále je z průzkumu zřejmé, že s umělou inteligencí pracuje už 27 procent firem, nejčastěji ji využívají pro automatizaci zákaznického servisu, analýzu chování zákazníků nebo optimalizace cenové strategie. Rizika spojená s využíváním umělé inteligence vnímá 41 procent firem. Diskutovali Jiří Černý, výkonný ředitel firmy Vizard (Medovník) společně s Dušanem Kožušníkem z firmy Compelson a podnikatelkou a business mentorkou Danou Bérovou.

Interaktivní částí konference, kde se mohli účastníci zapojovat svými otázkami, byly tři paralelní diskuzní bloky s odborníky. Každý účastník si mohl vybrat jeden ze tří zaměřených bloků: Design jako kritická součást produktu,Od startupu ke globálnímu exportérovi a Hrozby a příležitosti pro stabilní byznys. Největší zájem účastníci projevili o téma startupů. Všichni řečníci se shodli na tom, že základním stavebním kamenem pro úspěšnou expanzi je důkladná příprava, výběr kvalitního lokálního partnera a perfektní marketing. Velkou roli hrají zkušenosti a znalosti trhu, kde může ve velké míře pomoci právě CzechTrade.

O agentuře CzechTrade

Agentura na podporu obchodu je už 26 let partnerem českých firem na jejich cestě k exportním úspěchům. Jejím cílem je usnadnit českým firmám rozhodování o výběru vhodných teritorií, zkrátit dobu vstupu na daný trh, podpořit aktivity směřující k dalšímu rozvoji firmy v zahraničí, a především eliminovat rizika spojená se vstupem na nové, neznámé trhy. Zahraniční kanceláře agentury CzechTrade poskytují služby v 64 zemích na pěti kontinentech.

  • Nejčtenější

Hypotéka 2,99 % od Central Group se splátkami stejnými jako nájemné

15. května 2024

Komerční sdělení Při úrokových sazbách hypoték okolo 3 % ročně se měsíční splátky hypotéky zhruba vyrovnají...

Český rekordman Sky Bridge 721 je i v roce 2024 světovou jedničkou

13. května 2024

Komerční sdělení Světovým rekordem se tentokrát může pochlubit Česko. V malé horské obci Dolní Morava v Pardubickém...

Vojtko, Geislerová, vztahy a duševní zdraví na VŠEM

13. května 2024

Komerční sdělení “Pro Vysokou školu ekonomie a managementu (VŠEM) je zdraví, i to duševní, prioritou. Proto pořádáme...

OC Lužiny – včera, dnes a zítra

13. května 2024

Komerční sdělení Původní experimentální stavba věhlasných architektů – dnešní Obchodí centrum Lužiny. Před deseti...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Falkensteiner Resort Punta Skala – jeden resort, nekonečné možnosti

13. května 2024

Komerční sdělení Falkensteiner Resort Punta Skala je prémiový resort nabízející jedinečný zážitek pro ty, kteří...

Přijeďte si zasportovat s celou rodinou do Rodinného areálu na Lipně!

18. května 2024

Komerční sdělení Ať už hledáte místo pro relaxování nebo pořádné sportovní vyžití. Rodinný areál na Lipně splňuje...

Skryté zárubně a dveře DORSIS - jak vybrat ty správné?

17. května 2024,  aktualizováno  19.5 8:32

Komerční sdělení Přímé linie a minimum zdobných prvků - to jsou viditelné trendy moderních interiérů bez ohledu na...

Nový showroom MARIELI ukazuje, jak může vypadat vysněná ložnice

17. května 2024

Komerční sdělení Český výrobce prémiového povlečení se nově pyšní vlastním showroomem s modelovou ložnicí, jež svádí...

Užijte si květen se stylovým smartphonem a vyhrajte zájezd na EURO

17. května 2024

Komerční sdělení Luxusní design, prvotřídní zpracování a dostupná cena. To jsou devízy nového smartphonu V40 SE...

Bohužel nám to nevyšlo, oznámili manželé Pagáčovi rozchod po šesti letech

Herečka Patricie Pagáčová (35) a dramaturg Tibor Pagáč (32) se rozešli po pěti letech manželství. Žádost o rozvod zatím...

Moderátorka Petra Křivková-Svoboda přišla při tragické nehodě o manžela

Moderátorka poledních zpráv televize Nova Petra Křivková-Svoboda (41) v neděli ztratila svého manžela Ondřeje Křivku...

Zemřel Vlastimil Harapes. Baletní mistr Národního divadla i českých filmů

Ve věku 77 let zemřel tanečník a herec Vlastimil Harapes. Dlouhá léta byl sólistou baletu Národního divadla. Zahrál si...

Svěrák se na mě nedíval jen jako na hezkou buchtu, říká Radka Pavlovčinová

Jan Svěrák ji vidí jako robotku. Radka Pavlovčinová v nové hře filmového a teď už i divadelního režiséra hraje umělou...

Anální sex je výzva. Nejvíc tabu je však v Česku jiná praktika, říká průzkum

Erotické hračky nepředstavují podezřelou exotiku, v ložnicích jsou jako doma. Ostatně jako masturbace. I orální sex....