Doporučujeme

Marcela Fialková - začínala jako ekonomická novinářka v celostátních médiích,...

Marcela Fialková - začínala jako ekonomická novinářka v celostátních médiích, později pracovala na komunikačních pozicích například v Českých aeroliniích nebo v managementu českého rezidenčního developera Central Group. Již tři roky je ředitelkou strategie mezinárodní developerské skupiny UDI Group. Jako poradkyně ministryně pro místní rozvoj se podílela na prosazování nového stavebního zákona. | foto: BD - TECHNIK s.r.o.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Architekty si vybíráme z celého světa

Mezinárodní developerská skupina UDI Group původem z České republiky podniká i na domácím trhu. Více než 80 procent svých aktivit má dnes ale v zahraničí. V Evropě i Americe.

Ke spolupráci na svých vlajkových projektech si vybírá architekty z celého světa. „U velkých projektů, jako je například Duga, kde vznikne skoro 2500 bytů, kanceláře, obchody a hotel, jsme uspořádali několikakolovou mezinárodní soutěž, abychom našli designově i funkčně to nejlepší řešení,“ vysvětlila ředitelka strategie UDI Group Marcela Fialková.

Nedávno jste vyhlásili vítěze architektonické soutěže na váš největší projekt v srbském Bělehradu. Kdo zvítězil a proč?

V architektonické soutěži na projekt Duga jsme vybírali z téměř desítky návrhů od špičkových architektů z celého světa. Po velmi dobré zkušenosti, kterou jsme udělali s lokálními ateliéry na jiném, menším projektu, jsme navíc soutěž otevřeli i pro místní. Nakonec nás nejvíce zaujal projekt britského architekta Iana Bogla, který nás oslovil nejen moderním designem, ale i udržitelným řešením. Hlavně ale nejlépe vyřešil požadavky na výhledy z budov jak na nově vznikající lineární park na jedné straně, tak na Dunaj na straně druhé. Umožňuje to specifický tvar domů. Budoucí majitelé bytů z tohoto řešení získají jednoznačně nejvíce užitku.

Z mezinárodní architektonické soutěže na největší projekt skupiny – Duga v srbském hlavním městě, vzešel vítězně návrh britského architekta Iana Bogla

Jak probíhá spolupráce s architektem z Británie?

Ian Bogle je autorem koncepce a designu, ale samozřejmě na místním trhu spolupracuje s tamním ateliérem, který jeho vizi zasazuje do místních podmínek a norem. To je obvyklý koncept, který v zahraničí na významných projektech používáme. Podobně pracujeme například v Latinské Americe.

Jste jeden z mála českých developerů, který podniká na tak vzdáleném trhu. Proč právě Latinská Amerika?

O diverzifikaci mimo Evropu jsme začali uvažovat již před mnoha lety. Chtěli jsme mít firmu postavenou na více nohách. Diverzifikovat nejen segmentově, ale i teritoriálně tak, abychom měli fungující byznys v případě nenadálého poklesu na jednom z trhů. Tuhle úvahu jsme udělali dávno před válkou na Ukrajině. Její zahájení a dopady, které má na ekonomiku evropských trhů, nás jen utvrdily v tom, že to rozhodnutí bylo prozíravé. Řada zemí Latinské Ameriky se velmi rychle rozvíjí a netrpí přeregulovaností, proto padlo rozhodnutí na tento kout světa. Po více než roce příprav a sondování trhů jednotlivých zemí v Latinské Americe jsme tedy vloni na jaře koupili první pozemky v Kostarice a Panamě a zahájili práce na projektech. K nim jsme přizvali známého dánského architekta Mortena Schmidta. Ten opět přináší vizi a design a místní ateliér Urbanismo ho upravuje na tamní podmínky, které dokonale zná. Letos bychom rádi již první projekt začali stavět.

Projekt Coco del Mar v Panama City pro UDI Group designoval známý dánský architekt Morten Schmidt

V některé další evropské zemi máte spolupráci s podobnými jmény?

Určitě, v Polsku jsme měli štěstí, že jsme při našem prvním vstupu na trh rovnou získali projekt od top tamního ateliéru Kurylowicz & Associates. Do Maďarska jsme zase přivedli rakousko-německý ateliér ATP.

Pomáhá architekt světového věhlasu při vstupu na nový trh?

Samozřejmě že známé jméno a skvělé reference z realizovaných projektů pomáhají. Primární je pro nás to, že spolupracujeme se zkušenými praktiky, kteří mají za sebou mnoho velkých projektů o stovkách nebo tisících bytů, na které se zaměřujeme. Můžeme se tak spolehnout na absolutní profesionalitu a zkušenosti s nejnáročnějšími podmínkami v různých zemích světa. Myslím si, že také místní úřady a lidé, kam přivádíme projekty pod taktovkou špičkových světových architektů, vnímají naši práci velmi dobře.

Jak je to na domácím trhu?

V České republice aktuálně stavíme dvě velké logistiky, kde architektura není primární. Tam se zaměřujeme hlavně na technické řešení a udržitelnost. Projekty rezidenční nebo kancelářské, které na domácím trhu připravujeme, pro nás obvykle designuje ateliér Hlaváček & Partner, který má obrovské zkušenosti z developerské výstavby. Spolupracuje totiž nejen s námi, ale také s celou řadou předních českých developerských firem. Ale samozřejmě že u každého projektu řešíme i další nabídky architektů a vždy zvažujeme přínosy všech návrhů.

Návrh projektu Classic Ursus v polském hlavním městě realizuje UDI Group podle návrhu tamního předního ateliéru Kurylowicz & Associates

Chystáte vstup na nějaký nový trh?

V Evropě nyní v důsledku ekonomického poklesu a hlavně kvůli zdražení peněz přišla doba, kdy se množí nabídky připravených developerských projektů. Prověřujeme jich desítky na různých trzích. Některé jsme již koupili, zatím hlavně v ČR. Ale díváme se i do zahraničí. Zajímají nás některé země západní Evropy, ale nedávno jsme řešili zajímavé nabídky třeba i na sousedním Slovensku. Vstup na nový trh je poměrně náročný, a proto zvlášť v současné ekonomické situaci musejí akvizice dávat ekonomický smysl.