Doporučujeme

Jiří Vaněček

Jiří Vaněček | foto: Dopravní podnik Karlovy Vary, a.s.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Ve Varech se dopravní podnik, město a kraj dohodli na spolupráci

S předsedou představenstva Dopravního podniku Karlovy Vary Jiřím Vaněčkem rozkryjeme téma čerstvé dohody mezi těmito třemi subjekty. Vyjasníme si, co z této vzájemné spolupráce vyplývá právě pro Dopravní podnik Karlovy Vary, který má zájem i nadále zajišťovat meziměstskou dopravu v kraji.

V srpnu bylo podepsáno memorandum o vzájemné spolupráci mezi Dopravním podnikem Karlovy Vary, Statutárním městem Karlovy Vary a Karlovarským krajem. Tohoto podpisu se za váš podnik účastnil místopředseda představenstva Lukáš Siřínek, nemrzelo Vás, že jste tam nebyl osobně?

Ano, bylo mi velmi líto, že jsem se tohoto slavnostního aktu nemohl zúčastnit z důvodu nemoci, ale samozřejmě jsem rád, že se to podařilo. Neskromně se považuji za duchovního otce a iniciátora tohoto procesu a děkuji všem, kteří celou akci podpořili. Významně nám pomohl Ing. Jan Bureš z pozice tehdejšího 1. náměstka hejtmana a jeho tým a v neposlední řadě patří velké poděkování našim koaličním partnerům v městském zastupitelstvu, bez jejichž podpory a ochoty nechat si problematiku vysvětlit, bychom věc nemohli dotáhnout do zdárného konce.

V memorandu se uvádí tři různé způsoby spolupráce, jaký je tedy jeho význam ?

Dopravní podnik je ve zcela specifické situaci. Pokud bychom nedělali nic a čekali pasivně jen na okamžik, kdy Krajský úřad vypíše nové výběrové řízení na zajištění dopravní obslužnosti podle platné evropské legislativy, nemůžeme se do takového řízení přihlásit. Důvodem je naše hlavní činnost provozování MHD a napojení na rozpočet Statutárního města Karlovy Vary. Ať již si myslím cokoliv o nesmyslnosti tohoto nařízení, nezbývá nic jiného, než jej akceptovat. A pak jsou tedy dvě možnosti – pasivně čekat kdy zhruba čtyřiceti zaměstnancům oznámíme, že pro ně nemáme práci, nebo hledat včasné řešení.

Uzavřená dohoda tedy řeší tento problém ?

Memorandum je především deklarace politické součinnosti města a kraje dohodnout se na spolupráci v jedné ze tří variant. Varianty definují taková řešení, která mohou být aplikována na Dopravní podnik, aniž by to odporovalo legislativě. Samozřejmě cestu museli nalézt nejprve pracovní skupiny a právníci podniku a kraje, ale v konečném důsledku se jedná o politické rozhodnutí a souhlas na úrovní dvou samospráv. Byl to více než rok intenzivní práce. Je potřeba však korektně říct, že toto rozhodně není finále. Naopak. Ta cesta k cíli bude ještě klikatá a po cestě mohou nastat ještě takové překážky, které nepůjdou vyřešit. Odstartovali jsme ze startovních bloků, rozhodně nejsme v cílové rovince. Pokud by nastal tento negativní vývoj, musíme mít čisté svědomí a možnost si říct, že jsme udělali opravdu maximum a vyčerpali všechny možnosti pro uhájení a udržení meziměstské dopravy. Jsem optimistou a věřím, že to společně zvládneme a „ meziměsto“ si udržíme, a vynaložená energie všech se zúročí.