Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Ústecký kraj představuje nový směr komunikace. Mění logo i svou image

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Nový styl, který chce do vizuálního prostředí Ústeckého kraje vnést pozitivní impuls, a tak zlepšit reputaci, zvýšit jeho atraktivitu a změnit zažité stereotypy. Studio Petrohrad, které zvítězilo v soutěži organizace Czechdesign, vsadilo spolu s optimismem na přímočarost, jednoduchost a srozumitelnost.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Po dvou dekádách mění Ústecký kraj svou image.

Po dvou dekádách mění Ústecký kraj svou image. | foto: Ústecký kraj

Autoři Lukáš Pumpr a Lukáš Beran postavili nový vizuální styl na práci s písmem s autorskými prvky, což zaručuje jednoduchou aplikovatelnost, nadčasovost a dlouhodobou udržitelnost celého systému.

Ústecký kraj dosud reprezentoval 20 let starý vizuální styl, který pracoval s krajským znakem a jeho symbolikou. Dosavadní logo vycházelo z druhého pole znaku kraje, jehož základem je brána Porta Bohemica, ve spodní části vodstvo a zelený rám, symbolizující pohoří. Existující vizuální identita však byla velmi obtížně aplikovatelná v malých formátech a neodpovídala již potřebám současné digitální komunikace.

Za uplynulé dvě dekády však prošel značnými změnami celý region, především v oblasti rekultivace krajiny, průmyslu a technologií. Cílem soutěže tedy bylo sjednotit a systematizovat vizuální prezentaci Ústeckého kraje, posílit komunikaci směrem k jeho občanům a probudit v nich pocit sounáležitosti, stejně tak do budoucna zaštítit širokou škálu příspěvkových organizací kraje.

Vítězný návrh

Kraj s přírodním a kulturním bohatstvím, kde se psaly začátky české historie, jde vstříc moderní době, a právě to se podařilo autorům ze studia Petrohrad vystihnout hravým symbolem.

„Naší hlavní motivací bylo vnést do veřejného prostoru Ústeckého kraje pozitivní impuls. Přinést jednoznačně srozumitelný, přímočarý symbol, se kterým se budou občané ochotni identifikovat bez ohledu na to, zda žijí v Rumburku nebo Kadani,“ popisují Lukáš Pumpr a Lukáš Beran ze studia Petrohrad.

Designéři tak zaměnili písmeno Ú ve slově Ústecký za symbol úsměvu s mrkajícím okem jako čárkou, a vytvořili tak značku, která má silný komunikační potenciál. Barevnost vychází z barevnosti znaku kraje, ale nově jsou barvy zvýrazněny do maximálně sytých tónů. Primární je modrá, doplňková pak zelená a červená. Hlavním písmem byl zvolen grotesk Haffer SQ.

„Výsledný návrh nás zaujal svou hravostí a vtipem, který bude velmi dobře fungovat v marketingové komunikaci kraje. Chceme se prezentovat jako kraj s vlídnou tváří a nová značka s tím výborně ladí,“ zhodnotil hejtman Jan Schiller.

Porota designérské soutěže, ve které se kromě zástupců kraje sešli i nezávislí odborníci oboru, návrh ocenila jako moderní, odvážný a svěží, ale zároveň i funkční. Nejlépe odráží sebevědomí, potenciál kraje a potřeby jeho komunikace.

„Vítězný návrh má silný marketingový potenciál a splňuje náležitosti jak pro interní, tak i externí komunikaci krajského úřadu, ačkoliv v sobě nezapře humor a nadsázku. Vytvořený symbol je jedinečný a ve veřejném prostoru bude jasně vidět,“ sděluje Jana Vinšová, ředitelka organizace Czechdesign.

Kromě identity pro samotný kraj designéři navrhli též systém prezentace desítek příspěvkových organizací, jako jsou muzea, nemocnice nebo školy. Nová identita má za úkol i zefektivnění a zjednodušení komunikace kraje směrem k veřejnosti napříč tištěnými i digitálními kanály.

„V tuto chvíli děláme první kroky, abychom novou identitu co nejrychleji nasadili v rámci krajského úřadu. Následovat bude fáze implementace v rámci příspěvkových organizací kraje, to bude ta těžší část. Pokud se nám to podaří, jednotný styl bude patrný na první pohled a přispěje k srozumitelnější komunikaci směrem k občanům. Hotovo chceme mít do poloviny roku 2024,“ doplňuje mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Fraňková.

O vítězném studiu

Studio Petrohrad bylo založeno v roce 2008 ve stejnojmenné plzeňské čtvrti tehdejšími spolužáky z ateliéru Multimédia Západočeské univerzity v Plzni Lukášem Pumprem a Petrem Polákem, k nimž se po letech přidal také grafický designér Lukáš Beran. Studio se ve své práci zaměřuje především na tvorbu vizuální identity, online videa a fotografie z oblasti architektury a designu. Část týmu se také věnuje pedagogické činnosti na pražské Scholastice a plzeňské Nerudovce. Mezi výrazné aktivity studia patří mimo jiné blog Naokraj pojednávající o lidech, kteří s rodinami opouštějí města a zapouštějí kořeny na venkově. Studio dlouhodobě spolupracuje s Městem Plzeň, Galerií Rudolfinum, Letištěm Václava Havla, pražskou AVU a mnoha dalšími subjekty.

O soutěži

Soutěž pro Ústecký kraj probíhala pod vedením odborné organizace Czechdesign jako uzavřená, dvoufázová, neanonymní. Do soutěže bylo vyzváno pět profesionálních grafických designérů a studií, a to na základě otevřené výzvy a pečlivé rešerše dosavadních referencí. Jmenovitě se soutěže zúčastnili Kolargrafik studio, Libor Jelínek, studio Redesign, studio Petrohrad, studio TopEcht!. Do druhé fáze soutěže postoupili Libor Jelínek, Redesign a studio Petrohrad.

Témata: Ústecký kraj
  • Nejčtenější

Hypotéka 2,99 % od Central Group se splátkami stejnými jako nájemné

15. května 2024

Komerční sdělení Při úrokových sazbách hypoték okolo 3 % ročně se měsíční splátky hypotéky zhruba vyrovnají...

Vojtko, Geislerová, vztahy a duševní zdraví na VŠEM

13. května 2024

Komerční sdělení “Pro Vysokou školu ekonomie a managementu (VŠEM) je zdraví, i to duševní, prioritou. Proto pořádáme...

Český rekordman Sky Bridge 721 je i v roce 2024 světovou jedničkou

13. května 2024

Komerční sdělení Světovým rekordem se tentokrát může pochlubit Česko. V malé horské obci Dolní Morava v Pardubickém...

OC Lužiny – včera, dnes a zítra

13. května 2024

Komerční sdělení Původní experimentální stavba věhlasných architektů – dnešní Obchodí centrum Lužiny. Před deseti...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Falkensteiner Resort Punta Skala – jeden resort, nekonečné možnosti

13. května 2024

Komerční sdělení Falkensteiner Resort Punta Skala je prémiový resort nabízející jedinečný zážitek pro ty, kteří...

Přijeďte si zasportovat s celou rodinou do Rodinného areálu na Lipně!

18. května 2024

Komerční sdělení Ať už hledáte místo pro relaxování nebo pořádné sportovní vyžití. Rodinný areál na Lipně splňuje...

Skryté zárubně a dveře DORSIS - jak vybrat ty správné?

17. května 2024,  aktualizováno  18.5 18:52

Komerční sdělení Přímé linie a minimum zdobných prvků - to jsou viditelné trendy moderních interiérů bez ohledu na...

Nový showroom MARIELI ukazuje, jak může vypadat vysněná ložnice

17. května 2024

Komerční sdělení Český výrobce prémiového povlečení se nově pyšní vlastním showroomem s modelovou ložnicí, jež svádí...

Užijte si květen se stylovým smartphonem a vyhrajte zájezd na EURO

17. května 2024

Komerční sdělení Luxusní design, prvotřídní zpracování a dostupná cena. To jsou devízy nového smartphonu V40 SE...

Bohužel nám to nevyšlo, oznámili manželé Pagáčovi rozchod po šesti letech

Herečka Patricie Pagáčová (35) a dramaturg Tibor Pagáč (32) se rozešli po pěti letech manželství. Žádost o rozvod zatím...

Moderátorka Petra Křivková-Svoboda přišla při tragické nehodě o manžela

Moderátorka poledních zpráv televize Nova Petra Křivková-Svoboda (41) v neděli ztratila svého manžela Ondřeje Křivku...

Zemřel Vlastimil Harapes. Baletní mistr Národního divadla i českých filmů

Ve věku 77 let zemřel tanečník a herec Vlastimil Harapes. Dlouhá léta byl sólistou baletu Národního divadla. Zahrál si...

Eurovizi vyhrál nebinární Švýcar Nemo. Nizozemce vyloučili za „výhružný pohyb“

Ve švédském Malmö rozhodli o vítězi letošní Eurovize. Stal se jím švýcarský nebinární zpěvák Nemo. Soutěž doprovázely...

Miss Czech Republic 2024 se stala studentka Adéla Štroffeková z Prahy

Vítězkou 15. ročníku Miss Czech Republic se stala studentka Adéla Štroffeková (21). Českou republiku bude reprezentovat...