Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Kouří víc auta, nebo autobusy? Odpověď dostanete v nové kampani kraje

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Dopravní prostředky Dopravy Ústeckého kraje (DÚK) vždy poznáte podle výrazné zelené barvy, která je současně barvou ekologie. Povede se kraji přesvědčit lidi, aby nechali doma svá auta a přesedli do zelených vlaků a autobusů? To si bere za cíl nová kampaň „DÚK. Zelenější, než jste čekali“.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Kouří víc auta, nebo autobusy? Odpověď dostanete v nové kampani kraje | foto: Ústecký kraj

Ve světě vzniklo nespočet studií na téma srovnání emisí osobních aut s veřejnou dopravou a tady auta se spalovacím motorem prohrávají na celé čáře. Samozřejmě, existuje mnoho situací, kdy se lidé bez osobního auta neobejdou a nahradit je autobusem nebo vlakem prostě nejde, na druhou stranu třeba taková cesta do práce, kdy auto po ujetí 20 kilometrů celý den stojí na parkovišti a čeká, než se zase pojede domů, by šla krásně vyřešit dostupnou, komfortní, cenově výhodnější a přitom i ekologičtější dopravou.

A o kolik se sníží počet emisí, pokud by lidé přesedli z osobních aut do zelených autobusů a vlaků DÚK? Podle studie Fakulty dopravní ČVUT zhruba o polovinu! Odborníci nejprve provedli prvotní měření na trase z Ústí nad Labem do Děčína, při kterém si vše ověřili a následně vypočítali množství emisí i na dalších častých trasách, kde srovnávali osobní auto a vlak nebo autobus. Není žádným tajemstvím, že Ústecký kraj má i dnes tak trochu nálepku kraje, který je postižený těžebním a chemickým průmyslem. Má ovšem také nádhernou přírodu, o kterou se musíme všichni starat a společně vytvářet životní prostředí, ve kterém se bude všem dobře dýchat.

Kraj se neustále snaží zdokonalovat dopravní systém, ať už nákupem nových vozidel, či dlouhodobě se zlepšujícími službami, ale také nižšími emisemi. Jen za poslední tři roky kraj nasadil 191 nových autobusů (Euro 6) a 49 nových nebo modernizovaných vlaků. V loňském roce bylo třeba zajistit 52 milionů kilometrů spojů k zajištění požadované dopravní obslužnosti.

Bohužel, v celém Ústeckém kraji, stejně jako jinde v republice, může každý sám vidět, kolik osobních aut jezdí v ranní nebo odpolední špičce obsazených pouze jedním člověkem. Systém DÚK se proto snaží pro lidi vymyslet natolik vyhovující systém, aby jich maximum nechalo auto doma a přešlo do veřejné dopravy. Kromě množství spojů, nových vozidel, přehledné aplikace DÚKapka, kde jsou zobrazeny i dojezdové časy nebo údaje o možném zpoždění, přidává kraj nově benefit ochrany přírody Ústecka. Zbývá aktivovat nejdůležitější článek systému, tedy potenciální nové cestující, aby přesedli ze svých automobilů do zelených autobusů a vlaků a stali se těmi, kdo se na snížení emisí přímo podílí.

A proto DÚK přichází s novou mediální kampaní. Ta si klade za cíl zvýšit povědomí o ekologičnosti veřejné dopravy a slibuje si od ní také příliv nových cestujících ve veřejné dopravě. Hlavní slogan kampaně zní DÚK. Zelenější, než jste čekali. Ten právě propojuje zelenou barvu vozidel DÚK s výrazně ekologičtějším provozem oproti osobním autům.

Tváří kampaně se stal známý ústecký rodák a herec Tomáš Měcháček. Kampaň míří zejména na ty, kteří denně cestují a preferují dopravu osobním autem, ale také na mladé lidi a studenty. V kampani pak DÚK nezapomíná ani na současné cestující, kterým v rámci komunikace děkuje za to, že si vybrali zelené dopravní prostředky kraje. Tvůrci kampaně zvolili lehce provokativní styl, aby co nejvíce oslovil jak současné, tak i potenciální nové cestující. Kampaň „DÚK. Zelenější, než jste čekali“ a její sdělení můžete v podzimních měsících slyšet na desítce rádií po celém Ústecku. Setkáte se s ní i v novinách, na billboardech, v online prostoru a na sociálních sítích. Narazíte na ni také uvnitř zelených autobusů a vlaků.

Tak co říkáte, zkusíte nechat své auto doma? Můžete si to zdarma zkusit! Pokud si do 20. 9. stáhnete do svého telefonu DÚKapku a aktivujete ji, můžete využít celodenní síťovou jízdenku na 22. 9. 2023 zdarma v rámci Dne bez aut. Vyrazte do práce, za zábavou nebo na výlet! ;-)

Témata: Ústecký kraj
  • Nejčtenější

Když stres ochromuje naše zdraví, pomoci může magnézium

25. dubna 2024

Komerční sdělení Magnézium je minerál, který je mimořádně důležitý pro správné fungování našeho organismu v různých...

Vytvořte si oázu klidu na terase či na balkóně

2. května 2024

Komerční sdělení Jaro je v plném rozkvětu a konečně si můžeme užívat sluníčko a teplo. Není přece nic lepšího, než...

Tisíce úspěšných Čechů znají tajemství spoření bez háčků a hvězdiček

29. dubna 2024

Komerční sdělení Objevili efektivní způsob, jak mít své úspory kdykoli k dispozici, bezpečně je zhodnocovat každý...

Zaostřeno na Karvinsko. Z čeho bude v budoucnosti těžit?

25. dubna 2024

Komerční sdělení Území pohornického Karvinska se po ukončení těžby uhlí připravuje na nové projekty. A nebude jich...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Jak zavěsit WC?

30. dubna 2024

Komerční sdělení Pryč je doba nevzhledných kombinovaných záchodů, z jejichž nádržek a připojovacích hadiček se tak...

Villa Organic: Revoluce v moderním bydlení

2. května 2024  9:50

Komerční sdělení Villa Organic, přelomový počinu v oblasti moderního bydlení, který se nachází v idylické části...

Myslíte, že byste se nenachytali? Že by se vám nic takového nestalo?

2. května 2024

Komerční sdělení Začátek dne v kanceláři... Představte si typické ranní rituály. První káva a otevření e-mailové...

Vytvořte si oázu klidu na terase či na balkóně

2. května 2024

Komerční sdělení Jaro je v plném rozkvětu a konečně si můžeme užívat sluníčko a teplo. Není přece nic lepšího, než...

Ryze česká firma s globálním dosahem slaví 30 let úspěšného podnikání

2. května 2024

Komerční sdělení TN TRADE z Hradce Králové slaví 30 let fungování. Z malé firmy se vypracovala na renomovanou...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...