COOP otevřel svou první automatizovanou prodejnu na Nymbursku

Komerční sdělení
Obyvatelé Kostomlat nad Labem si nově mohou nakoupit doslova kdykoliv.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

COOP otevřel svou první automatizovanou prodejnu na Nymbursku

COOP otevřel svou první automatizovanou prodejnu na Nymbursku | foto: JEDNOTA, spotřební družstvo v Nymburce

V prodejně COOP s nonstop provozem si přes den zákazníci nakoupí jako v běžném obchodě, po standardní otevírací době se už ale obslouží sami díky využití kombinace platební karty, bankovní identity a speciální aplikace v mobilních telefonech.

„Koncept automatizovaného provozu se ukazuje být řešením pro celou řadu druhů prodejen. Máme zkušenosti s jeho úspěchy na vesnicích, ve středním či malých městech. Pro zákazníky tento koncept znamená, že si nakoupí jednoduše a kdykoliv. Nově tedy nebude problém pro obyvatele Kostomlat si třeba v neděli večer zaběhnout pro zapomenutou položku nebo si nakoupit čerstvé potraviny při pozdějším návratu z práce“ říká Lukáš Němčík, ředitel rozvoje a marketingu sítě COOP.

Prodejnu v Kostomlatech nad Labem provozuje COOP Jednota spotřební družstvo v Nymburce a jde o teprve třetí automatizovanou prodejnu ve středních Čechách a první na Nymbursku. Podle Vladimíra Procházky, předsedy nymburského družstva, z Kostomlat míří každý den řada lidí za prací do Nymburka či do Prahy. Díky prodejně s nonstop provozem si nyní budou moci tito zákazníci nakoupit pohodlně třeba po pracovní době nebo v odpoledních hodinách o víkendu, tedy v časech, kdy měla doposud prodejna zavřeno. „Chceme díky automatizaci prodeje zajistit, aby si zákazníci mohli kdykoliv nakoupit čerstvé potraviny a už se nemuseli přitom podřizovat běžné otevírací době. Přestože naše prodejna v Kostomlatech patří mezi menší, nabízí navíc řadu produktů od místních dodavatelů, mezi které patří třeba Nymburský pivovar, nebo výrobce lahůdek, společnost Tržan z Čelákovic,“ vysvětluje Vladimír Procházka.

COOP v rámci svého konceptu automatizovaných prodejen vsadil na jednoduchost. Samotný vstup do prodejny je podmíněn vlastnictvím bankovní identity a stažením speciální aplikace DoKapsy od ČSOB v mobilním telefonu. Aplikaci mohou využívat i ti, kdo nejsou klienty banky ČSOB. Nákup probíhá již jen díky platební kartě a standardní samoobslužné pokladně, s kterou se zákazníci dnes potkávají ve stále větším počtu obchodů.

„Bankovní identitu má dnes prakticky každý, kdo využívá služeb internetového bankovnictví. Takže to pro zákazníky není nic nového. Navíc si musí jen stáhnout aplikaci, která generuje kódy pro vstup do prodejny. Díky využití bankovní identity na jednu stranu řešíme problém s bezpečností a bráníme se případným nenechavcům a na stranu druhou zajišťujeme, že do prodejny vstupují pouze lidé starší osmnácti let a můžeme tedy v automatizovaném režimu prodávat třeba alkohol,“ vysvětluje Lukáš Němčík. Právě jednoduchost zvoleného řešení umožňuje nasazení technologie i v menších a středních obcích, jako jsou právě Kostomlaty s necelými dvěma tisící obyvateli.

Celkem jde už 30 automatizovanou prodejnu a COOP jich nyní plánuje do konce roku otevřít dalších osmdesát.

U všech prodejen je těžké vyvážit personální náklady a co největší komfort pro zákazníky z hlediska otevírací doby. „Oba problémy pomáhá řešit automatizovaný prodej. Je pro nás ale samozřejmostí, že myslíme i na zákazníky, kteří prodejnu navštíví v běžné otevírací době, ta se prakticky nemění a poskytuje zákaznický komfort díky ochotnému personálu,“ dodává Vladimír Procházka.

Podle dosavadních zkušeností automatizovaný provoz generuje až 15 % obratu prodejen a zákazníci si na jeho využívání zvykli velmi rychle. Nenaplnily se také částečné obavy z vyššího množství krádeží nebo případů vandalismu. Použitá technologie totiž zákazníky spolehlivě identifikuje a na rozdíl od běžného provozu je případný nepoctivý zákazník velmi jednoduše dohledatelný. Automatizované prodejny jsou navíc napojeny na pulty centrální ochrany.

„Automatizovaný provoz už dávno nevnímáme jenom jako nějaký marketingový či technologický experiment. Důkazem je skutečnost, že nyní otevíráme takové prodejny prakticky každý měsíc a do konce roku by jich mělo být v provozu více než 120,“ uzavírá Lukáš Němčík.

Jak probíhá nákup

  1. Stáhněte si mobilní aplikaci DoKapsy od ČSOB (aplikace je určena i pro ty, kteří nemají u ČSOB účet)
  2. Zaregistrujte se do aplikace
  3. Pro vstup do obchodu použijte QR kód ve svém mobilním telefonu.
  4. Vezměte si košík a nakupujte
  5. U pokladny naskenujte zboží
  6. Potvrďte nákup a zaplaťte platební kartou/mobilním telefonem
  7. Pro odchod z prodejny naskenujte opět QR kód z aplikace

Co je bankovní identita (BankID)

Bankovní identita lidem usnadňuje život a zbavuje je části starostí při vyřizování na úřadech i ve firmách. Je způsobem, jak bezpečně, jednoduše a zdarma prokazovat totožnost v digitálním prostředí, navíc bez ohledu na provozní hodiny. Používá se stejně, jako funguje přihlašování k internetovému bankovnictví.

Klienti bank se můžou díky bankovní identitě přihlašovat do portálů státních úřadů a prostřednictvím digitální platformy Bank ID i do klientských zón soukromých firem. V průběhu letošního roku se očekává další napojení soukromých společností a nových služeb eGovernmentu, kde bankovní identita pomůže usnadnit život. Firmám bankovní identita přináší zjednodušení podnikání, více klientů a jejich rychlejší a pohodlnější obsluhu. Bankovní identita usnadňuje uživatelům přihlašování, ověřování a potvrzování transakcí a nejnověji i digitální podepisování dokumentů. Možností využití služeb bankovní identity bude stále více.

Bankovní identita v Česku:

  • 5,5 milionu unikátních uživatelů
  • 1,3 milionu unikátních přístupů od spuštění služeb
  • 7 zapojených bank
  • Využívána pro přístup k digitálním službám státu a soukromých firem

Jak je prodejna zabezpečena proti krádežím

  • Každý zákazník je jednoznačně identifikován prostřednictvím bankovní identity
  • Prostor automatizované prodejny je kompletně pokryt kamerovým systémem
  • Prodejna je napojena na pult centrální ochrany, přičemž při každém vstupu zákazníka do prodejny je systém aktivován

Nejčtenější

Galerie Vaňkovka slaví 20 let. V rámci narozenin rozdá 200 tisíc korun

Komerční sdělení

Galerie Vaňkovka Brno si letos připomíná dvě dekády svého fungování. Oslava významného jubilea proběhne v sobotu 22. března od 16 hodin přímo v prostorách obchodního centra. Návštěvníky čeká...

Připojte si na data z mobilu tablet nebo chytré hodinky. Jak na to?

Komerční sdělení

Chytrá zařízení nám zjednodušují život. S tabletem máme zábavu i práci vždy na dosah ruky. Chytré hodinky zase pošlou užitečné notifikace a sledují fitness údaje přímo na našem zápěstí....

Za krokodýly nemusíte letět za moře. V Protivíně jich mají přes 100

Komerční sdělení

Věděli jste, že se v srdci jižních Čech skrývá neobyčejný svět plný zubatých obrů a pradávné historie? Právě zde je malým i velkým návštěvníkům přístupná největší evropská kolekce krokodýlích druhů....

Běhání v březnu ovládne Hradec Králové!

Komerční sdělení

Hradec Králové se v březnu promění v ráj běžců! Sportvisio pořádá hned tři skvělé závody, které prověří vaši kondici, vytrvalost i odvahu. Na své si přijdou nejen běžci, ale i milovníci překážkových...

Rohde & Schwarz podporuje vzdělávání a kulturu ve Vimperku

Komerční sdělení

Rohde & Schwarz podporuje nejen vzdělávání, ale i kulturní rozvoj ve Vimperku. V březnu přivítá renomovaného kouče Mariana Jelínka, který nabídne inspirativní přednášky pro zaměstnance i veřejnost.

Tajemná Třebíč – Objevte klenoty Třebíče a zažijte její kouzlo

Komerční sdělení

Objevte Třebíč, malebné město v srdci Vysočiny, kde historie ožívá na každém kroku. Projděte se po stopách UNESCO, ponořte se do příběhů židovské a křesťanské kultury. Třebíč není jen město památek,...

17. března 2025

Nový showroom CUPRA GARAGE v Ostravě mění pohled na prémiová auta

Komerční sdělení

Porsche Inter Auto – Auto Heller vstoupilo do světa sportovní elegance a technologických inovací s otevřením nového showroomu CUPRA GARAGE v Ostravě. Jaké modely zde najdete, co přináší značka CUPRA...

17. března 2025

Teplárna Komořany udává směr v ekologických zdrojích tepla v ČR

Komerční sdělení

Teplárna Komořany prochází rozsáhlou transformací směrem k nízkoemisním zdrojům energie. Jaké jsou plány na odklon od uhlí? Co to bude znamenat pro obyvatelstvo regionu? Na tyto a další otázky...

17. března 2025

Na Kamerunkách nově zahraje pět kapel

Komerční sdělení

Dvaadvacet let patří červenec na bílinské Kyselce Koncertu pro kamerunské kozy. Festival českých i zahraničních kapel si užijí zejména příznivci rocku, metalu či punku.

17. března 2025

BEAN Staňkov: Třicet let vzdělání a rozvoje

Komerční sdělení

Rok 2025 je pro Soukromou Střední odbornou školu a Gymnázium BEAN Staňkov přelomový. Spolu se svými studenty a pedagogy oslaví třicet let působení v oblasti školství. Také v tomto roce je pro školu...

17. března 2025

Černý česnek: Účinky, dávkování a přínosy pro zdraví

Komerční sdělení

Česnek patří neodmyslitelně k české kuchyni. Vedle klasického bílého česneku přitom existuje i jeho méně známá fermentovaná verze – černý česnek. Ten si díky své jemnější chuti a aroma získává stále...

17. března 2025

Moravskoslezský hejtman udělí ceny za společenskou odpovědnost

Komerční sdělení

Po roce opět startují Ceny hejtmana kraje za společenskou odpovědnost. Moravskoslezský kraj také vyhlašuje anketu Osobnost Moravskoslezského kraje a ocenění Dobrovolník BoSmePartyja.

17. března 2025

UDI Group – sázka na špičkové architekty z celého světa

Komerční sdělení

Původem český developer UDI Group dnes podniká převážně v cizině. Své aktivity má v šesti zemích dvou kontinentů. Kromě České republiky rozvíjí bytové, kancelářské i logistické projekty v Polsku,...

17. března 2025

Prodloužit životnost českého pavilonu pomůžou čidla od SENZOMATIC

Komerční sdělení

Stav vlhkosti v dřevěné konstrukci českého národního pavilonu na Expo 2025 budou mapovat speciální čidla od společnosti SENZOMATIC.

17. března 2025

Oneplay pod lupou. Co přináší a jak ho mít výhodněji?

Komerční sdělení

Oneplay – jedno z nejskloňovanějších slov Česka uplynulých dnů. Nová služba, která propojuje dva světy – O2 TV a Voyo. V Česku není člověk, který by Oneplay nezaznamenal. Proč je tak unikátní? Pro...

17. března 2025

„Klidně budu pracovat na malé chajdě v horách ...“, říká Kotek

Komerční sdělení

David Kotek patří mezi výrazné osobnosti ostravské architektury. Řadu let staví nejen v Moravskoslezském kraji stavby a domy, které ho bez nadsázky přežijí a stanou se součástí kulturního odkazu naší...

16. března 2025

Jaro v rytmu Hříšného tance

Komerční sdělení

Zažijte 8.5. živou taneční show k promítání originálního filmu: Dirty Dancing in Concert - to je Hříšný tanec jako nikdy předtím!

15. března 2025