COOP otevřel svou první automatizovanou prodejnu na Nymbursku

Komerční sdělení
Obyvatelé Kostomlat nad Labem si nově mohou nakoupit doslova kdykoliv.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

COOP otevřel svou první automatizovanou prodejnu na Nymbursku

COOP otevřel svou první automatizovanou prodejnu na Nymbursku | foto: JEDNOTA, spotřební družstvo v Nymburce

V prodejně COOP s nonstop provozem si přes den zákazníci nakoupí jako v běžném obchodě, po standardní otevírací době se už ale obslouží sami díky využití kombinace platební karty, bankovní identity a speciální aplikace v mobilních telefonech.

„Koncept automatizovaného provozu se ukazuje být řešením pro celou řadu druhů prodejen. Máme zkušenosti s jeho úspěchy na vesnicích, ve středním či malých městech. Pro zákazníky tento koncept znamená, že si nakoupí jednoduše a kdykoliv. Nově tedy nebude problém pro obyvatele Kostomlat si třeba v neděli večer zaběhnout pro zapomenutou položku nebo si nakoupit čerstvé potraviny při pozdějším návratu z práce“ říká Lukáš Němčík, ředitel rozvoje a marketingu sítě COOP.

Prodejnu v Kostomlatech nad Labem provozuje COOP Jednota spotřební družstvo v Nymburce a jde o teprve třetí automatizovanou prodejnu ve středních Čechách a první na Nymbursku. Podle Vladimíra Procházky, předsedy nymburského družstva, z Kostomlat míří každý den řada lidí za prací do Nymburka či do Prahy. Díky prodejně s nonstop provozem si nyní budou moci tito zákazníci nakoupit pohodlně třeba po pracovní době nebo v odpoledních hodinách o víkendu, tedy v časech, kdy měla doposud prodejna zavřeno. „Chceme díky automatizaci prodeje zajistit, aby si zákazníci mohli kdykoliv nakoupit čerstvé potraviny a už se nemuseli přitom podřizovat běžné otevírací době. Přestože naše prodejna v Kostomlatech patří mezi menší, nabízí navíc řadu produktů od místních dodavatelů, mezi které patří třeba Nymburský pivovar, nebo výrobce lahůdek, společnost Tržan z Čelákovic,“ vysvětluje Vladimír Procházka.

COOP v rámci svého konceptu automatizovaných prodejen vsadil na jednoduchost. Samotný vstup do prodejny je podmíněn vlastnictvím bankovní identity a stažením speciální aplikace DoKapsy od ČSOB v mobilním telefonu. Aplikaci mohou využívat i ti, kdo nejsou klienty banky ČSOB. Nákup probíhá již jen díky platební kartě a standardní samoobslužné pokladně, s kterou se zákazníci dnes potkávají ve stále větším počtu obchodů.

„Bankovní identitu má dnes prakticky každý, kdo využívá služeb internetového bankovnictví. Takže to pro zákazníky není nic nového. Navíc si musí jen stáhnout aplikaci, která generuje kódy pro vstup do prodejny. Díky využití bankovní identity na jednu stranu řešíme problém s bezpečností a bráníme se případným nenechavcům a na stranu druhou zajišťujeme, že do prodejny vstupují pouze lidé starší osmnácti let a můžeme tedy v automatizovaném režimu prodávat třeba alkohol,“ vysvětluje Lukáš Němčík. Právě jednoduchost zvoleného řešení umožňuje nasazení technologie i v menších a středních obcích, jako jsou právě Kostomlaty s necelými dvěma tisící obyvateli.

Celkem jde už 30 automatizovanou prodejnu a COOP jich nyní plánuje do konce roku otevřít dalších osmdesát.

U všech prodejen je těžké vyvážit personální náklady a co největší komfort pro zákazníky z hlediska otevírací doby. „Oba problémy pomáhá řešit automatizovaný prodej. Je pro nás ale samozřejmostí, že myslíme i na zákazníky, kteří prodejnu navštíví v běžné otevírací době, ta se prakticky nemění a poskytuje zákaznický komfort díky ochotnému personálu,“ dodává Vladimír Procházka.

Podle dosavadních zkušeností automatizovaný provoz generuje až 15 % obratu prodejen a zákazníci si na jeho využívání zvykli velmi rychle. Nenaplnily se také částečné obavy z vyššího množství krádeží nebo případů vandalismu. Použitá technologie totiž zákazníky spolehlivě identifikuje a na rozdíl od běžného provozu je případný nepoctivý zákazník velmi jednoduše dohledatelný. Automatizované prodejny jsou navíc napojeny na pulty centrální ochrany.

„Automatizovaný provoz už dávno nevnímáme jenom jako nějaký marketingový či technologický experiment. Důkazem je skutečnost, že nyní otevíráme takové prodejny prakticky každý měsíc a do konce roku by jich mělo být v provozu více než 120,“ uzavírá Lukáš Němčík.

Jak probíhá nákup

  1. Stáhněte si mobilní aplikaci DoKapsy od ČSOB (aplikace je určena i pro ty, kteří nemají u ČSOB účet)
  2. Zaregistrujte se do aplikace
  3. Pro vstup do obchodu použijte QR kód ve svém mobilním telefonu.
  4. Vezměte si košík a nakupujte
  5. U pokladny naskenujte zboží
  6. Potvrďte nákup a zaplaťte platební kartou/mobilním telefonem
  7. Pro odchod z prodejny naskenujte opět QR kód z aplikace

Co je bankovní identita (BankID)

Bankovní identita lidem usnadňuje život a zbavuje je části starostí při vyřizování na úřadech i ve firmách. Je způsobem, jak bezpečně, jednoduše a zdarma prokazovat totožnost v digitálním prostředí, navíc bez ohledu na provozní hodiny. Používá se stejně, jako funguje přihlašování k internetovému bankovnictví.

Klienti bank se můžou díky bankovní identitě přihlašovat do portálů státních úřadů a prostřednictvím digitální platformy Bank ID i do klientských zón soukromých firem. V průběhu letošního roku se očekává další napojení soukromých společností a nových služeb eGovernmentu, kde bankovní identita pomůže usnadnit život. Firmám bankovní identita přináší zjednodušení podnikání, více klientů a jejich rychlejší a pohodlnější obsluhu. Bankovní identita usnadňuje uživatelům přihlašování, ověřování a potvrzování transakcí a nejnověji i digitální podepisování dokumentů. Možností využití služeb bankovní identity bude stále více.

Bankovní identita v Česku:

  • 5,5 milionu unikátních uživatelů
  • 1,3 milionu unikátních přístupů od spuštění služeb
  • 7 zapojených bank
  • Využívána pro přístup k digitálním službám státu a soukromých firem

Jak je prodejna zabezpečena proti krádežím

  • Každý zákazník je jednoznačně identifikován prostřednictvím bankovní identity
  • Prostor automatizované prodejny je kompletně pokryt kamerovým systémem
  • Prodejna je napojena na pult centrální ochrany, přičemž při každém vstupu zákazníka do prodejny je systém aktivován

Nejčtenější

Dovolená v roce 2050: Slunce, pláž a plasty

Komerční sdělení

Praha 31. březen 2025 – V roce 2050 bude v oceánech více plastového odpadu než ryb. Světová produkce plastů již překročila 400 milionů tun ročně, přičemž méně než 10 % skutečně projde recyklačním...

FotbalTour mění sny ve skutečné sportovní zážitky

Komerční sdělení

Fotbal, hokej, F1 nebo tenis? FotbalTour je sportovní cestovní kancelář pro všechny fanoušky, kteří chtějí zažít světové sporty na vlastní kůži. S námi můžete navštívit nejslavnější události v...

Podpořme ženy na ledě a dejme jim hlas, který jim náleží

Komerční sdělení

České hokejistky skončily na domácím mistrovství světa čtvrté a chystají se na olympiádu v Itálii. Přestože je ženský hokej rychlý, tvrdý a plný emocí - stále čelí stereotypům a zůstává v médiích i...

Brňané mají až do 15. května možnost svými nápady vylepšit město

Komerční sdělení

Ještě necelý měsíc mohou obyvatelky a obyvatelé Brna vymýšlet, jak by obohatili město. Chybí ve vaší městské části vyžití pro děti? Nebo kulturní festival? Chcete zpopularizovat nějaké důležité téma?...

Pět projektů pro lepší budoucnost: Women in Tech 2025

Komerční sdělení

Odborná porota čtvrtého ročníku vzdělávacího programu Women in Tech vybrala pět talentovaných podnikatelek, jejichž projekty přinášejí technologicky inovativní řešení v oblastech mobility, zdraví,...

Podpořme ženy na ledě a dejme jim hlas, který jim náleží

Komerční sdělení

České hokejistky skončily na domácím mistrovství světa čtvrté a chystají se na olympiádu v Itálii. Přestože je ženský hokej rychlý, tvrdý a plný emocí - stále čelí stereotypům a zůstává v médiích i...

25. dubna 2025

Prozkoumejte s dětmi Třebíč

Komerční sdělení

Výlety a dovolené jsou časem odpočinku a relaxace, ale též pohybu, objevování a poznávání! Pojďte si protáhnout tělo i mozkové závity a objevujte s námi Třebíč. Postavte baziliku i celé město. Třebíč...

25. dubna 2025

DomyIQ vám přivezou na pozemek hotový dům

Komerční sdělení

Potřebujete dům k bydlení, případně i podnikání? Nebo jen jako víkendovou chatu umístěnou na pozemku v přírodě? Pokud hledáte alternativu ke zděným domům, ale zároveň celoročně obyvatelnou, existuje...

25. dubna 2025

Klíčové vlastnosti instrumentáře: zručnost a smysl pro detail

Komerční sdělení

Vojtěch Dobeš pracuje na centrálních operačních sálech už třetím rokem. Ačkoliv jeho cesta ke zdravotnictví vedla oklikou, v profesi perioperační sestry se našel a dnes by neměnil. Svitavská...

25. dubna 2025

Francouzská pobočka církve Shincheonji vyvrací zprávu Le Parisien

Komerční sdělení

Nedávno vydaný článek francouzským médiem ukazuje na neprofesionalitu a neobjektivitu tím, že obsahuje zavádějící výroky bývalého člena církve. Upřímnému vyjádření církve v něm byly věnovány pouze...

25. dubna 2025

Ústecký kraj zvyšuje odměny lékařům dětské pohotovosti

Komerční sdělení

Ústecký kraj podniká konkrétní kroky k zajištění dostupnosti lékařské pohotovostní služby pro děti a dorost. Od 1. května 2025 se navýší hodinové sazby lékařům, kteří slouží dětskou pohotovost v...

25. dubna 2025

Praktický návod na osobní rozvoj

Komerční sdělení

Touha po seberozvoji se dotýká každého člověka. Neexistuje zřejmě nikdo, kdo by nechtěl být tou nejlepší verzí sebe sama. Mnoho z nás se tak usilovně věnuje svým koníčkům a péči o tělo. Přečtěte si...

25. dubna 2025

Zlato jsou jediné skutečné peníze. Virtuální čísla hodnotu nezachrání

Komerční sdělení

Zlato provází lidstvo tisíce let a i dnes zůstává jistotou a bezpečím v turbulentních časech.

25. dubna 2025

Zoo Dvorec vás okouzlí autentickou atmosférou

Komerční sdělení

Už jste někdy snili o safari, ale cesta do Afriky se vám zdála příliš vzdálená? Pak se vydejte do jižních Čech. Nedaleko Českých Budějovic láká návštěvníky Zoologická zahrada Dvorec, která vás...

25. dubna 2025

Nový dvoupokoják s funkcí 3+KK? V Letnianu realita. A jde to i bez hypotéky

Komerční sdělení

Toužíte po vlastním bydlení v Praze, ale nemáte dost našetřeno? Projekt Letnian má teď akci na neotřelé byty 2+KK s financováním rent-to-own. Bydlet „ve svém“ můžete už letos, s nízkou počáteční...

24. dubna 2025  10:25

C-energy optimalizuje energetické zdroje pro vyšší výkon a zisk

Komerční sdělení

Skupina C-energy, inovátor v energetice a teplárenství, zpřístupnila své moderní technologie ostatním majitelům energetických zdrojů s výkonem nad 1 MW. Zajistí optimalizaci, řízení a uplatnění...

24. dubna 2025

Bez systémových změn budou ve stavebnictví chybět tisíce odborníků

Komerční sdělení

České stavebnictví se potýká s nedostatkem kvalifikovaných pracovníků, který způsobuje mimo jiné rapidní pokles absolventů technických oborů i neúprosná demografická křivka.

24. dubna 2025
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.