Doporučujeme

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

CONTI-RSC: Jednička silo cisternové dopravy začínala s jedním kamionem

  • 0
Společnost CONTI-RSC, lídr tuzemské silo cisternové přepravy, dnes disponuje vozovým parkem o 102 vozidlech a má 130 zaměstnanců. Jak to rodinná firma, která před 28 lety začínala s jedním kamionem a jedním řidičem, dokázala? I o tom je rozhovor s jednatelem Ondřej Stöhrem.

CONTI-RSC v posledních deseti letech prošla poměrně dynamickým vývojem, v roce 2021 jste se díky akvizici LASIUS Group stali největším silo cisternovým přepravcem v České republice. Co bylo impulzem pro rozvoj?

Když jsme se s bratrem zapojili do vedení společnosti, podařilo se nám přinést nové impulzy, to dle mého firmu hodně posunulo. V roce 2015 jsme vybudovali novou administrativní budovu a následujícího roku jsme založili sesterskou firmu MADI Servis. Rok 2017 se nesl v duchu vývoje digitální platformy speciálně vytvořené pro dopravní firmu, která zahrnuje například elektronickou komunikaci s řidiči, plánování jízd, fakturaci, mzdy a tak dále.

V roce 2019 jsme pak výrazně proměnili náš koncept fungování dopravy, kdy jsme cíleně zlehka snížili objem přijatých zakázek, díky čemuž jsme mohli zvýšit efektivnost. Přínosem bylo více než zdvojnásobení zisku. V roce 2021, mimochodem přesně 20 let od pořízení prvního sila, došlo ke zmiňované akvizici, díky níž dnes jezdíme s více než stovkou souprav a jako jednička našeho segmentu.

Zajišťujete vnitrostátní i mezinárodní dopravu. Jezdíte více po republice, nebo za hranice? Co je takový typický náklad vašich vozů?

Naši řidiči ročně najezdí miliony kilometrů. Přepravy do zahraničí aktuálně činí asi třicetiprocentní podíl, zbytek připadá na dopravu vnitrostátní. Většinu, zhruba 90 procent zahraniční dopravy, zajišťujeme pro české klienty. Ročně zajistíme přes 50 tisíc přeprav, převezeme více než milion tun materiálu a naši řidiči najezdí přes 12 milionů kilometrů. Nejčastěji přepravujeme sypké stavební materiály, sklářský písek do českých skláren, ale třeba i plastový granulát.

Řešila firma během svého dlouhého fungování i nějaké větší krize?

Nechci nic zakřiknout, ale velké krize se nám zatím vcelku vyhýbají. Napadá mě snad jen hackerský útok na naši počítačovou síť v roce 2013, kdy jsme přišli o mnoho dat. Roku 2018 pak přišel extrémní nárůst zakázek, vlivem nízké nezaměstnanosti jsme ale neměli dostatek řidičů. V roce 2022 jsme se zase museli vypořádat s mimořádným a velmi rychlým nárůstem ceny pohonných hmot.

Máte nějaké zajímavé plány do budoucna?

Připravujeme nové projekty a snažíme se neustále posouvat dopředu. V tomto roce navíc plánujeme jednu velice zajímavou akvizici, o které ještě nemohu podrobněji hovořit.

Rodina s logistikou v krvi

V oblasti dopravy se pohyboval již váš dědeček, ale společnost CONTI-RSC založil až váš otec Radek. Jaká byla jeho motivace a proč se později pustil do přepravy sypkých materiálů?

Otec se kolem aut pohyboval v podstatě odmalička, po škole pracoval jako opravář a řidič. Po revoluci začal v dopravě podnikat jako fyzická osoba jednoduše proto, že se chtěl rozhodovat sám za sebe. Založení společnosti byl další logický krok. Firma se zpočátku soustředila na provoz mezinárodní kamionové dopravy v segmentu plachtových návěsů. V září 2001 byla koupena první silo cisternová souprava a brzy jsme se na tento segment zcela přeorientovali.

A proč sypké materiály? V dané době tento typ dopravy v Česku téměř nikdo nezajišťoval, existovala zkrátka díra na trhu, a tedy dobrá příležitost.

Vedení společnosti momentálně přechází na vás a vašeho bratra. Odkdy jste se ve firmě začali angažovat?

Vlastně od dětství. Už jako kluci jsme třeba myli auta nebo pomáhali při opravách. Já si hned v 18 letech udělal řidičák i na nákladní soupravy a vedle studia jsem o víkendech a přes prázdniny jezdil s nákladním autem. Oficiálně jsme se s bratrem do firmy začlenili od roku 2017.

Dnes jsme vedle táty a mámy dalšími jednateli společnosti. Každý z rodiny má na starost svůj úsek a veškerá rozhodnutí se probírají společně. Takže v podstatě každý rozhoduje ve své oblasti a strategická rozhodnutí činíme společně. Já mám na starosti obchodní záležitosti a administrativu, bratr Radim technické záležitosti a servis. V průběhu let jsem ale ve firmě pracoval i třeba jako dispečer, obchodní zástupce nebo obchodní ředitel.

Téměř 30 let na trhu je pro rodinnou firmu také velký úspěch. Čím si to vysvětlujete?

Jako firma brzy oslavíme tři dekády na trhu, ale rodina Stöhrova se vlastně v dopravě pohybuje již tři generace. A v tom to podle mě je – děláte-li něco hodně dlouho, poctivě a baví vás to, někde se to zákonitě pozitivně projeví.