Doporučujeme

Tomáš Burkoňa

Tomáš Burkoňa | foto: Faurecia Plzeň s.r.o.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Faurecia v Nýřanech bude přijímat až 300 lidí, nebojí se budoucnosti

Zatímco je evropský průmysl letos v útlumu, linky v závodě Faurecia v Nýřanech běží na sto procent. Během pandemie dokonce zvětšili výrobní plochu o třetinu a v budoucnu budou v souvislosti s novou pracovní zakázkou přijímat i nové zaměstnance. Střízlivý odhad hovoří až o 300 pracovních místech.

Společnost Faurecia spadá do skupiny Forvia Group, což je celosvětově známý dodavatel pro automobilový průmysl. Faurecia patří svou velikostí mezi TOP 10 dodavatelů v rámci automotive a svými komponenty již vybavila každé druhé auto na světě. V Česku má hned osm výrobních závodů.

Nejmladší z nich působí od května roku 2013 v Nýřanech u Plzně, kde pro něj pracuje zhruba 700 zaměstnanců. Specifikem tohoto závodu na výrobu sedaček do automobilů je velmi dynamický režim JIT neboli „just in time“, což znamená, že sedačky odtud míří přímo na montážní linky zákazníků. Každá sedačka se v závodě sestavuje na míru dle specifických požadavků zákazníka. Sedačky se mohou lišit v barvách, výbavě i funkci (elektrická, manuální vyhřívaná apod.) Od pracovníků musí být vyžadována značná flexibilita, která musí odpovídat měnícím se požadavkům zákazníků. Hlavními partnery pro spolupráci jsou BMW, Volkswagen, Opel a Mercedes Benz.

My jsme položili hned několik otázek přímo panu řediteli Faurecie v Nýřanech, Tomášovi Burkoňovi.

Pane řediteli, co říkáte na údajnou krizi v automobilovém průmyslu? Týká se i vaší pobočky v Nýřanech? Budete muset v důsledku krize propouštět lidi?

Nás se to dotklo samozřejmě jako každého jiného dodavatele v automotive, ale teď poslední dva měsíce mi přijde situace o trochu stabilnější, než byla třeba před půl rokem. Může to byt dáno i tím, co vyrábíte a pro jakého finálního zákazníka. V Nýřanech jsme momentálně rozjeli výrobu pro nová auta - ať už se jedná o značku BMW X1, tak i pro VW, kam dodáváme kompletní sedačky pro IDBUZZ. Výhled na příští rok vypadá tedy prozatím tak, že budeme naopak ještě muset přibližně 300 nových pracovních sil najít, propouštět tedy rozhodně neplánujeme.

Tak to je skvělá zpráva! Jaké lidi momentálně hledáte?

Ano, děkuji. Momentálně hledáme jak dělnické, tak profesní pozice. Máme otevřených hned několik pracovních nabídek. Nejvíce budeme poptávat lidi na dělnické pozice a tím pádem budeme potřebovat i mistry výroby a logistiky. Ohledně profesních pozic hledáme vhodné adepty do oddělení kvality i do engineeringu. Momentálně u nás běží také working students program, který nabízí možnost práce jak na dohodu, tak i na hlavní pracovní poměr. Záleží na počtu hodin, které u nás mohou studenti při studiu odpracovat.

Co můžete případným zájemcům o práci u vás nabídnout?

Když jsme u těch studentů, respektive absolventů, tak těm můžeme například nabídnout zahraniční stáž v závodech Forvia po celém světě. Co se týče našeho výrobního závodu, tak u nás zůstalo několik studentů na hlavní pracovní poměr i po ukončení studia. Snažíme se u nás preferovat interní přesuny a dávat lidem možnost kariérního růstu. Organizujeme spolu s našimi zaměstnanci různé mimopracovní aktivity, počínaje sázením stromků až po extrémní závody, jako je predátor race nebo závody MTB král Šumavy. Pořádáme i charitativní akce jako například Movember, které se zúčastnilo 70 Faurecianů, kteří dohromady ušli/uběhli 350 kilometrů a firma Forvia přispěje 50 Kč za každý tento kilometr. Tyto a jiné aktivity jsou nedílnou součástí hodnot společnosti Forvia.

Na jakých projektech v současnosti ve vašem závodě pracujete?

Naším největším zákazníkem je momentálně BMW, kde dodáváme jak do Regensburgu, kde se vyrábí X1 a X2, tak i do Lipska. Následuje VW, kde vyrábíme jak pro nový transportér T7, tak pro plně elektrický IDBUZZ. Pro všechna tato auta vyrábíme kompletní sedačky, pro Opel Grandland pouze přední sedačky. Tento rok jsme se nejvíce zaměřili na náběh nových projektů BMW X1, kde jsme už vyráběli pro předchozí model a výroba nového modelu naběhla na linky v červenci. Něco úplně nového pro nás byla výroba pro VW IDBUZZ, která začala modelem Cargo v únoru tohoto roku a následně v červenci naběhl model People.

Můžete zde zmínit některé dosavadní úspěchy, kterých vaše firma dosáhla?

Dostali jsme ocenění v rámci Forvia za nejlépe rozjetý nový projekt. Forvia se v posledních letech zaměřuje na digitalizaci a i my v Nýřanech jsme byli součástí této transformace. Dostali jsme tři pilotní projekty, které budou následně implementovány v jiných Forviích po celém světě. Během COVIDu jsme zajistili nepřerušené dodávky i ve složitých podmínkách. V tomto období jsme také rozšířili závod o 12 000 m2 na celkových 37 000 m2.

Blíží se konec roku a s ním i bilancování toho, co bylo, a toho, co bude, Můžete nám nyní prozradit nějaké novinky nebo plány na rok 2023?

Plány na příští rok jsou celkem jasné. Jak jsem zmiňoval na začátku rozhovoru, budeme se soustředit na zvýšení výroby, což pro představu znamená, že tento rok vyrábíme kolem 1 500 aut denně a příští rok budeme vyrábět až 2 500 kusů denně. Čeká nás další výzva, kterou je nový projekt pro prémiového zákazníka Mercedes Benz. Startuje začátkem příštího roku, kdy pro ně budeme vyrábět kompletní sedačky pro E-klass. Opravdová výzva to bude z pohledu výroby, kvality i logistiky především v tom, že momentálně si Mercedes vyrábí sedačky sám ve svém závodě. Právě proto nás čeká značné navýšení počtů zaměstnanců.

Faurecia v Nýřanech bude přijímat až 300 lidí, nebojí se budoucnosti