Doporučujeme

Cestující se oblíbili platit za jednorázovou jízdu platební kartou

Cestující se oblíbili platit za jednorázovou jízdu platební kartou | foto: DPO

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Cestující se oblíbili platit za jednorázovou jízdu platební kartou

Bez papírových jízdenek jezdí Ostravané čtvrtý rok. Téměř 72 procent cestujících si v průměru za první tři měsíce roku 2023 koupilo ve vozidle Dopravního podniku Ostrava (DPO) krátkodobou jízdenku přes svou bezkontaktní platební kartu. Jde o rostoucí trend.

V roce 2022 takto nakupovalo krátkodobé jízdné v průměru 69 procent cestujících. Na konci roku 2016 13 procent. Bezkontaktně si pomocí validátorů ve vozech zakoupí jízdenku téměř 10 milionů cestujících ročně.

Vedle platební karty mohou cestující využít také kreditní jízdenku z jízdenkomatů DPO a elektronickou peněženku na ODISce. Kromě odbavení ve vozech si mohou cestující koupit krátkodobé jízdné také skrze mobilní aplikaci MojeDPO nebo objednáním SMS jízdenky.

„Kartou lze v našich tyrkysových vozech platit již téměř 7 let. Od zavedení této služby v roce 2016 její oblíbenost prudce roste. Elektronizací plateb a zrušením papírových jízdenek před třemi lety se Ostrava stala průkopníkem a zároveň inspirátorem. Například na konci roku 2022 se našim systémem jízdného přijel inspirovat budapešťský dopravní podnik,“ uvádí generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys a dodává: „Jsme rádi, že vývoj elektronizace, kterému se v DPO intenzivně věnuje tým odborníků, ostravští cestující oceňují a hojně jej využívají na nejrůznějších úrovních. Co je platební karta v krátkodobém jízdném, je ODISka v mobilu v dlouhodobém. Každý desátý cestující si nyní pořizuje kupon ve svém mobilním telefonu díky aplikaci MojeDPO. Těší nás, že máme i několik set kuponů pořízených tímto způsobem seniory.“

ODISku v mobilu, tedy virtuální nosič měsíčníku nebo jiné dlouhodobé jízdenky v aplikaci MojeDPO, si zaregistrovalo přes 23 tisíc uživatelů a například za první čtvrtletí 2023 si kupón tímto způsobem pořídilo o 57 procent cestujících více než v posledním čtvrtletí 2022.

Kromě ODISky v mobilu si mohou cestující dlouhodobé jízdné koupit i na další nosiče, na kartu ODISka nebo na bezkontaktní platební kartu. Dlouhodobé jízdné je možné pořídit přes e-shop, ve 30 jízdenkomatech rozmístěných po celé Ostravě, v samoobslužných kioscích v Zákaznickém centru DPO nebo ve čtyřech prodejnách v Ostravě.