Doporučujeme

Tesla

Tesla | foto: Archiv Tesla

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Nejen astmatici a alergici – čistý vzduch si zaslouží každý

Na trhu s domácími spotřebiči se v posledních měsících objevila dlouhá řada domácích čističek vzduchu od různých značek. Pro koho je pořízení čističky vzduchu vhodné, jak se v jejich nabídce vyznat a podle čeho vybírat?

Pořízení čističky vzduchu se nejčastěji doporučuje domácnostem s astmatiky a alergiky. To je samozřejmě správná úvaha, protože hlavním úkolem čističek je zbavit filtrovaný vzduch prachu, roztočů, pylu, plísní, zvířecích chlupů a dalších mikroskopických částic, které působí jako alergeny, pronikají do plic a způsobují dýchací potíže i další závažné zdravotní problémy. Čističky jsou za tímto účelem vybavené tzv. HEPA filtrem (za vývojem tohoto typu filtru nestojí nikdo menší než americká vesmírná agentura NASA), jehož úkolem je zachytit až 99 % částic o velikosti 0,3 mikrometru. Jen pro představu – pylová zrna jsou různě velká, přičemž ta nejmenší mají mezi 2 až 4 mikrometry. Velikost částic prachu se pohybuje od 1 do 100 mikrometrů.

Tesla

Moderní čističky vzduchu ale zvládnou mnohem více než jen zachytávat pevné částice. A právě díky tomu se hodí prakticky do každé domácnosti. Typicky díky uhlíkovým filtrům, které vstřebávají nepříjemné pachy – od zápachu kouře a připáleného jídla z kuchyně po nepříjemné pachy, které často putují stoupačkami a světlíky bytových domů. Čistička s uhlíkovým filtrem představuje také možnost, jak mohou kuřáci omezit dopad svého zlozvyku na ostatní členy domácnosti.

Pokročilé čištění vzduchu zajistí fotokatalytický filtr, který s využitím ultrafialového záření rozkládá jedovaté těkavé látky, jako jsou formaldehyd, toluen či xylen. A kde se tyto nebezpečné karcinogenní látky v našich domácnostech berou? Nejčastěji se uvolňují ze stavebních materiálů, nábytku, koberců nebo různých těsnění – a samozřejmě také při kouření. A pak je tu ještě UVC záření, kterým čističky vzduch sterilizují, a tedy zbaví bakterií a virů.

„Kvalita vzduchu, který doma dýcháme, má zásadní vliv na naše zdraví i celkovou atmosféru našeho domova. Aby ale mělo pořízení čističky vzduchu opravdu smysl, je nezbytné vybrat model s kompletní sadou filtrů, UVC lampou a ideálně také ionizátorem. Ionizace vzduchu zápornými ionty má příznivý vliv na potíže s pálením očí, suchou pokožkou, bolestmi hlavy nebo ustavičnou rýmou,“ říká Matěj Nimmerrichter, Project Manager značky Tesla.

Správný výkon a umístění

Čističky vzduchu se liší svým výkonem, charakterizovaným maximálním průtokem vzduchu, udávaným v metrech krychlových za hodinu, a také doporučenou velikostí místnosti, v metrech čtverečních. Výkon čističky by mělo být možné regulovat v několika krocích a určitě by neměl chybět noční – velmi tichý – režim provozu. Lépe vybavené čističky mají navíc senzor kvality ovzduší, podle kterého je automaticky regulovaný jejich výkon.

Pokud jsme na pochybách, vyplatí se při výběru čističky vzduchu pořídit model s vyšším výkonem, jelikož pak stačí pouštět čističku na kratší dobu, nebo na nižší stupeň výkonu, kdy bude zařízení nejen méně hlučné, ale také spotřebuje méně elektřiny. Čističky vzduchu Tesla Smart Air Purifier Pro mají v nočním režimu hlučnost pouhých 20 decibelů – ze spánku vás tedy určitě rušit nebudou.

Tesla

Klíčové je ale také umístění čističky vzduchu. Optimální pozice je co nejblíže středu místnosti, s výdechem vzduchu zhruba ve výši jednoho metru nad zemí. Nejvyšší účinnost mají čističky vzduchu v rámci jedné, uzavřené místnosti. Je tedy nevhodné umístit čističku na chodbu nebo pod otevřené okno. Naopak bychom během dne měli čističku přemístit vždy do místnosti, kde trávíme nejvíce času, a na noc do ložnice. V tomto ohledu je důležitá i konstrukce čističky, kdy například zařízení Tesla Smart Air Purifier Pro nasávají vzduch celou svojí zadní stranou a vyčištěný jej vyfukují kolmo vzhůru. I když budete sedět poblíž čističky, nebudete obtěžováni nepříjemným průvanem.

Komfortní funkce

Žijeme ve věku chytrých telefonů a internetu a zvykáme si ovládat stále více zařízení prostřednictvím smartphonů a mobilních aplikací. Výjimkou nejsou ani čističky vzduchu. Zařízení jako jsou například chytré čističky od Tesly se jednoduše připojí k domácí Wi-Fi síti, a pak už je můžeme ovládat v mobilní aplikaci – s přehledným uživatelským rozhraním v češtině. Už před návratem domů je tedy možné zjistit aktuální teplotu a stav ovzduší v místnosti s chytrou čističkou a třeba ji i rovnou na dálku spustit – abychom přišli do příjemného prostředí. Večer pak můžeme z obýváku zkontrolovat vzduch v dětském pokoji a nastavit automatické vypnutí čističky po zvolené době.

Chytré čističky za výhodnou cenu

Pořízení výkonné čističky s kompletní sestavou filtrů, UVC sterilizací a ionizací vzduchu, vybavené navíc i připojením k internetu a ovládáním mobilní aplikací, může představovat nemalou investici, která je třeba pro někoho zásadní. Nicméně značka Tesla nabízí v rámci chytré domácnosti skvělý poměr ceny a výkonu. Čistička Tesla Smart Air Purifier Pro M stojí 4 990 Kč a skvěle vybavenou čističku Tesla Smart Air Purifier Pro L pořídíte za 5 990 Kč. Čističky vzduchu Tesla seženete u vybraných prodejních partnerů.