„Jdeme svou vlastní cestou, přitom nabízíme špičková řešení“

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Společnost MZ Liberec je největším tuzemským výrobcem technologií rozvodů medicinálních a technických plynů, v Rudníku u Vrchlabí zaměstnává více než dvě stovky lidí.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

„Jdeme svou vlastní cestou, přitom nabízíme špičková řešení“ | foto: MZ Liberec, a.s.

Kdo někdy pobýval nebo pracoval v nemocnici, má velkou pravděpodobnost, že už se setkal s výrobky společnosti MZ Liberec. Ta se specializuje na rozvody medicinálních a technických plynů pro zdravotnická zařízení, které nejen vyrábí, ale i sama vyvíjí.

„Beru jako velkou výhodu, že sami pokrýváme celý proces od návrhů všech našich produktů přes jejich výrobu až po instalaci a že vše řešíme komplexně. Například od generátorů kyslíku, které jsou v nemocničním sklepení, natáhneme a propojíme rozvody až ke koncovým prvkům na lůžkových odděleních nebo operačních sálech. Děláme tedy celé projekty v podstatě na klíč,“ popisuje výkonný ředitel firmy Marek Matěják.

„Jdeme svou vlastní cestou, přitom nabízíme špičková řešení“
„Jdeme svou vlastní cestou, přitom nabízíme špičková řešení“

Pokud bych si chtěl udělat konkrétní představu o vašich produktech, můžete popsat ty, které patří mezi ty stěžejní?

Mezi stěžejní produkty řadíme stropní stativy používané na operačních sálech, na které si lékaři připojují veškeré přístroje, mají na nich police s vybavením a pacient je přes ně napojený na kyslík. Dále nástěnné rampy na lůžkové pokoje, hliníkové panely s elektrickými zásuvkami, osvětlením a plynovými rychlospojkami. Dalším produktem jsou pak zdrojové mosty, které jsou zpravidla instalovány na jednotky ARO a JIP, ty jsou však pro změnu zavěšené ze stropu a většinou mnohem více osazené. Podpůrným segmentem jsou pak pasivní ramena jakožto držáky operačních světel, kamer nebo monitorů. Ty přitom jako jediné nevedou plyny.

Uvedl jste, že zájemcům vše zpracujete na klíč. Znamená to, že vytváříte pro každého něco unikátního?

Svým způsobem ano. Máme vlastní projekční oddělení a navrhneme nejlepší řešení tak, aby odpovídalo současným předpisům a danému zdravotnickému zařízení. Rampy na lůžkové pokoje nebo stativy na sály jsou sice standardizované, ale pokoje ani operační sály nejsou všude stejné. Proto máme například deset základních koster, které pak navíc osadíme a uzpůsobíme podle přání zákazníka. Tomu jsme tak schopni doporučit a následně zrealizovat to, co je pro danou stavbu nebo rekonstrukci nejvhodnější.

„Jdeme svou vlastní cestou, přitom nabízíme špičková řešení“
„Jdeme svou vlastní cestou, přitom nabízíme špičková řešení“

Kde berete inspiraci pro vaše výrobky a jejich zlepšování? Radíte se s odborníky, sledujete světové trendy?

Jedná se o mix obojího, co jste zmínil. Objíždíme všechny možné zdravotnické veletrhy, abychom měli přehled o novinkách a mohli se měřit s těmi nejlepšími na světě. To je tedy jedna z inspirací a druhou jsou samozřejmě nemocnice, především ty tuzemské. Právě v nich máme za více než 60 let naší existence nainstalovanou spoustu našich výrobků. Bereme si zpětnou vazbu od lékařů, sester i nemocničních techniků, jednoduše od těch, kteří s nimi přicházejí nejvíce do styku. Snažíme se vyslyšet jejich požadavky, aby nezůstávalo jen u naší vývojové ideje, ale aby naše výrobky byly co nejefektivněji využitelné v praxi.

Vyvážíte je do více než 50 zemí, dá se tvrdit, že patříte k tahounům oboru?

Skutečně se snažíme trendy udávat, ne jen kopírovat konkurenci. Třeba v Německu jsou mnohem větší firmy než my, ony jsou těmi hlavními světovými lídry, ale my se také snažíme jít svou vlastní cestou. Na základě našich zkušeností nabízíme špičková řešení, která vycházejí čistě od nás.

Jak už zaznělo, na trhu se pohybujete desítky let. Jak se obor vašeho podnikání měnil a mění – stejně dramaticky jako celý svět?

Myslím, že se vyvíjí podobně jako ostatní odvětví průmyslu. Nyní máme čtvrtou generaci našich výrobků a jdeme stále kupředu – od použitých materiálů až po otázky bezpečnosti. Tady nás k některým inovacím přiměla i pandemie koronaviru, například jsme kompletně zavedli antibakteriální povrchovou úpravu. Další novinkou z poslední doby je například biodynamické osvětlení, které instalujeme do našich výrobků. Jeho svit se podobá reálnému slunečnímu světlu, což výrazně zvyšuje komfort pacienta.

To je jeden z hlavních směrů – vytvořit klientům zdravotnických zařízení co nejpřívětivější prostředí?

Na pacienta a jeho komfort se opravdu dává čím dál větší důraz – a stejně tak na něj stále intenzivněji myslíme i my. Produkty, která navrhujeme a vyrábíme, by neměly být jen kusem železa. Naopak mají spoluvytvářet takové prostředí, aby z něj pacient neměl strach a obavy, ale aby se cítil alespoň maličko jako doma a mohl se co nejrychleji uzdravit.

„Jdeme svou vlastní cestou, přitom nabízíme špičková řešení“
„Jdeme svou vlastní cestou, přitom nabízíme špičková řešení“

Zmínil jste pocity, které mají přispět k rychlému zotavení. Hraje v návrzích vašich výrobků kromě funkčnosti roli i jejich vzhled, design?

Design je hodně subjektivní záležitost, ale potřeby a trendy jsou jasně dané. U našich výrobků hraje velkou roli také jejich tvar, aby se na nich neusazoval prach nebo bakterie, hladce kolem nich proudil vzduch a aby se daly dobře dezinfikovat. Proto na nich musí být co nejméně spár a záhybů. Je to někdy úplná alchymie, ale při vývoji novinek musíme myslet na všechny aspekty.

Přestože v názvu máte Liberec, sídlíte a vyrábíte v Rudníku u Vrchlabí. Proč zrovna zde?

Název naší společnosti svádí k tomu, že jsme liberecká firma, ale tak tomu bylo pouze do roku 2012. Sídlili jsme totiž v centru města a prostory nám už nestačily, protože naše výroba stále meziročně rostla o desítky procent. Proto jsme se rozhodli koupit areál bývalého Texlenu v Rudníku, tehdy ve stavu brownfieldu, abychom měli dostatek prostoru pro náš růst. Z větší části jsme původní budovy zbourali a vystavěli novou halu, některé jsme naopak zachovali. Jsme na Rudník hrdí, zároveň snad i obec na nás. Děláme tady pěkné věci, jsme ryze český podnik, přitom se nám daří také v zahraničí.

„Jdeme svou vlastní cestou, přitom nabízíme špičková řešení“

Kolik máte aktuálně zaměstnanců? A když vše zlehčím, daří se vám i zvyšovat počet obyvatel Rudníku? A kolik jich obec vůbec má?

Rudník má dva tisíce obyvatel a my zhruba 200 zaměstnanců. A počet zaměstnanců se opravdu zvýšit snažíme. (usmívá se) Za poslední rok jsme nabrali asi 25 lidí, protože děláme maximum, abychom naplňovali ambiciózní strategické cíle, které jsme si s příchodem nového majitele stanovili.

Jak se vám daří nové zaměstnance shánět?

Složitě, protože v Trutnově a Vrchlabí jsou velké automotive společnosti. Ale hodně sázíme na to, že prostředí v naší firmě je rodinné, přátelské. A za další výhody považuji to, že jsme zakázková firma. Nevyrábíme obrovské série na velkých linkách a naše montážní hala, kde pracuje minimálně polovina našich lidí, jede jen na jednu směnu. Navíc je naše práce rozmanitá, je potřeba se nad ní zamýšlet.

Zmínil jste změnu majitele, jak velký přerod s ním přišel, co se změnilo zásadně?

Dal nám finanční stabilitu, důležitou pro rozvoj. Navíc má skutečnou chuť firmu rozvíjet, investovat do ní. Díky tomu máme prostor pro expanzi ve všech zásadních oblastech.

Na co konkrétního jste se víc zaměřili, jaké máte nejčerstvější novinky a další plány?

Jako první zmíním obchod, protože jsme začali hodně investovat do rozvoje nových regionů, ať už se jedná o Balkán, jihovýchodní Asii nebo Indii a Pákistán, kde už se některé první obchody podařily. Druhou oblastí, na kterou jsme se zaměřili, je pak vývoj, protože od roku 2007 jsme čekali na novou řadu výrobků. A letos 15. listopadu konečně budeme na veletrhu MEDICA v německém Düsseldorfu představovat kompletně nové portfolio, což je velká věc. Ruku v ruce s tím se 30. října spustí nová korporátní identita, takový refresh všeho, co s firmou souvisí – chceme dát trhu jasný signál, že jsme zpátky ve hře mezi absolutní špičkou.

www.mzliberec.cz

  • Nejčtenější

Když stres ochromuje naše zdraví, pomoci může magnézium

25. dubna 2024

Komerční sdělení Magnézium je minerál, který je mimořádně důležitý pro správné fungování našeho organismu v různých...

5 tipů, jak zútulnit obývací pokoj s minimálními náklady

22. dubna 2024

Komerční sdělení Pod pojmem útulný domov si každý z nás představí něco trochu jiného. Někdo má rád perfektně...

Zaostřeno na Karvinsko. Z čeho bude v budoucnosti těžit?

25. dubna 2024

Komerční sdělení Území pohornického Karvinska se po ukončení těžby uhlí připravuje na nové projekty. A nebude jich...

Sjednáním pojištění práce poradce nekončí, ale teprve začíná

24. dubna 2024

Komerční sdělení Kvalitní pojišťovací poradci se svými klienty mnohdy vytvářejí partnerství na celý život. Jejich...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Když peníze ztrácejí hodnotu

26. dubna 2024

Komerční sdělení Článků o vysoké inflaci bylo možné číst v uplynulých 2 letech poměrně mnoho. Pravdou je, že inflaci...

„Záleží mi na spokojenosti mých kolegů,“ říká vedoucí fyzioterapeutka

26. dubna 2024

Komerční sdělení Už pět let pracuje Martina Kořínková v Chrudimské nemocnici. Proč si vybrala profesi...

Zažijte jaro všemi smysly v Libereckém kraji

26. dubna 2024

Komerční sdělení Chcete si odpočinout od shonu všedních dní? Přijeďte do Libereckého kraje. Spojení jarní přírody a...

Když peníze ztrácejí hodnotu

26. dubna 2024

Komerční sdělení Článků o vysoké inflaci bylo možné číst v uplynulých 2 letech poměrně mnoho. Pravdou je, že inflaci...

Swissco: transparentní CFD broker

26. dubna 2024

Komerční sdělení Swissco, spolehlivý a inovativní CFD broker, který nabízí širokou škálu výhod pro začínající i...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...