Doporučujeme

Daniela Lusková

Daniela Lusková | foto: Domov U Biřičky

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Dárky až na druhém místě, důležité je setkávání

Domov u Biřičky provedla jeho ředitelka Daniela Lusková náročným obdobím pandemie koronaviru, nedlouho poté přišlo na řadu řešení zdražování energií.

Nyní však na Novém Hradci Králové vládne předvánoční atmosféra, kterou 240 zaměstnanců spolu s 340 obyvateli připravují již od svátku svatého Martina, kdy v domově začíná adventní program.

„O Vánocích se tu nostalgie příliš nenosí, tady je všeobecně poměrně veselo,“ ujišťuje ředitelka největšího zařízení svého druhu v kraji a zároveň místopředsedkyně Asociace poskytovatelů sociálních služeb, která klientech domova hovoří jako o dámách a pánech.

Jak koronavirus změnil domovy důchodců a jak pandemii zpětně vnímají vaši klienti?

Jsme na konci období pandemie, život v domovech se vrátil k normálu hned po odeznění hlavních vln. Změnil bezpečnostní chování, naučil nás řídit nákazy, a to nejen koronaviru, ale i rotavirů nebo norovirů. Umíme používat pomůcky, z dnešního pohledu je to úsměvné, ale před dvěma roky jsme tak dokonalé dovednosti neměli. Rouška je dnes základní opatření, ze zdravotnictví známé a obvyklé, v sociálních službách se rozšířilo až nyní. Rouška dokázala bránit rozšíření moru ve středověku a stejnou účinnost má i nyní. Dopady na dámy a pány jsou minimální, většina už o tom ani neví.

V jakém duchu se v domově nese letošní Advent?

Stručně řečeno se nese v duchu vzájemných setkávání, pečení cukroví, tvoření výzdoby, zpívání, besídek či návštěv dětí. Zkrátka u nás panuje předvánoční pohoda.

Jak toto období prožívají klienti domova, co pro ně ve vyšším věku znamená, a jak „zařídit“, aby převažovala radost nad nostalgií?

Období Adventu a Vánoc není pro naše dámy a pány o dárcích, ale o setkávání. Proto také chceme, aby Ježíškova vnoučata neposílala dárky poštou, ale aby přicházeli předat je osobně, s obdarovaným se setkat. Vznikají tak nová přátelství. Chceme, aby se potkávali se svými rodinami, kdo ji má. Na Štědrý den tak mohou u nás večeřet i rodiny, pokud si svého starouška nemohou vzít domů. Řada blízkých toho každoročně využívá. Nostalgie se tu příliš nenosí, tady je všeobecně poměrně veselo.

Zmínila jste, že se domov zapojuje do projektu Českého rozhlasu Ježíškova vnoučata. Jaká jsou nejčastější, a naopak výjimečná, přání vašich klientů?

Domov je zastáncem názoru, že Ježíškova vnoučata mají obdarovávat dámy a pány, kteří nikoho nemají nebo mají nefunkční rodiny. Neděláme z toho masivní záležitost, nezneužíváme dobrých srdcí a tohoto skvělého nápadu. Moje kolegyně tedy pomáhají s přáními jen těm skutečně potřebným, ostatní mají rodiny, které je obdarují. Letos jsou spíše malá, skromná přání, hodně kosmetiky, oblečení, je tam i televize a návštěva koníka nebo zoologické zahrady. V minulosti to byl třeba let balonem.

Ač je klientům domova v průměru 83 let, využívají sociální sítě. Jak a v čem zejména je jejich přínos?

Sociální sítě pomalu prostupují i generací, která do sociálních služeb přichází. Důvodem je spojení s rodinami, zábava, informace.

Atmosféru domova vytváří do velké míry jeho zaměstnanci. Jaký musí být člověk, který se u vás uchází o práci?

Ten člověk musí mít především srdce na dlani, vysokou psychickou a fyzickou zdatnost, schopnost a dovednost komunikovat, schopnost naučit se postupy a udržet profesionalitu a pečovat s láskou.

Jak velký je v poslední době zájem o bydlení v domově? Musíte mít „pořadník“ a jaká jsou kritéria výběru budoucích klientů?

Poslední tři roky držíme počet žadatelů kolem číslovky 500. Jsou to žadatelé, jejichž nepříznivá sociální situace odpovídá okamžitému přijetí, pokud bychom měli volná lůžka. Nejsou to tedy žádosti „ do foroty“. Kritérií je několik. Žadatel by měl být z Královéhradeckého kraje, být seniorského věku. Musí s pobytem u nás dobrovolně souhlasit. Musí být v takové situaci, ve které péče rodiny nebo pečovatelské služby v domácnosti už nestačí.

V čem je podle vás Domov u Biřičky jedinečný?

Vším (úsměv). Především však lidmi. Lidmi, kteří zde pracují, vytvářejí hodnoty, kulturu, ctí stáří jako finále života. Každý den přicházejí do práce s radostí a úsměvem. Pro nás všechny je Biřička a lidi, o něž pečujeme, srdeční záležitost.

Kde vidíte Domov u Biřičky za pět let? Čeho byste za tu dobu ráda docílila?

Budu-li mít tu čest i za pět let domov řídit, což bych byla velmi ráda, tak vidím domov, kde pečovatelská jednotka nepřesáhne více jak 20 dam a pánů, sníží se tedy jeho kapacita tak, aby vzniklo více jednolůžkových pokojů. Vzroste počet zaměstnanců v přímé péči, domov bude mít rekonstruované pokoje, kuchyňky, lodžie a další vnitřní prostory. Domov je aktuálně držitelem akreditace bezpečné a kvalitní zdravotní péče, jako jediný svého druhu v Královéhradeckém kraji, v budoucnu vidím, že tuto akreditaci obhájíme. Udržíme vysoký standard kvality sociální péče, díky snížené kapacitě bude více času na dámy a pány, péče bude ještě více ušítá na míru. Budeme umět doprovodit každého člověka na konci své cesty tak, aby odešel v klidu a smířený.

https://www.ddhk.cz/
https://www.facebook.com/domovubiricky