Doporučujeme

Svijanské plechovkové pivo v novém obalu

Svijanské plechovkové pivo v novém obalu | foto: archiv Pivovaru Svijany

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Svijanské plechovkové pivo v novém obalu

První plechovkové pivo se objevilo v USA již téměř před devadesáti lety. Od té doby si obal plechovky postupně získal neotřesitelné postavení a oblibu tak, že plechovky jsou nyní nejrychleji rostoucí kategorií pivních obalů.

Platí to i pro Pivovar Svijany, jak nám potvrdil vedoucí jeho marketingu Ing. Michal Matys.

Nedávno jste přišli se 100% recyklovatelným obalem, v němž je šest plechovek. Jaké jsou jeho přednosti?

Ing. Michal Matys

Patentovaný obal TopClip nahrazuje skupinové balení plechovek pomocí smršťovací fólie. Do potřebné technologie jsme investovali více než deset milionů korun a letos zahajujeme sériovou výrobu.

Nejmodernější šestipack na českém trhu je jednoduchý, elegantní a velice praktický. Navíc je i ekologický: podle údajů výrobce vykazuje o třicet procent menší uhlíkovou stopu než standardní balení plechovek do fólie. Neobsahuje totiž žádné plasty a žádná lepidla, pouze ekologický karton vyráběný z certifikovaných lesů. Za každý pokácený strom výrobce slibuje vysadit jeden a více stromů jako náhradu.

Jaké jsou další přednosti tohoto obalu?

TopClip zaručuje velmi snadnou manipulaci a je pro konečného zákazníka velmi pohodlný. Po vychlazení z něj může jednoduše odebírat jednu nebo více plechovek, zatímco ostatní v něm zůstávají nadále pevně zafixovány. Víčka plechovek jsou v tomto balení při cestě ke spotřebiteli dokonale chráněna před znečištěním. A ke všem těmto přednostem přistupuje ještě i to, že lze obal na svrchní části opatřovat různým potiskem.

Která piva v něm nalezneme?

V novém balení zatím nabízíme šestipacky čtyř různých svijanských piv – Svijanské Desítky 10 %, Svijanského Mázu 11 %, Svijanského Rytíře 12 % a prémiového ležáku 450. Zákazníci, kteří chtějí vyzkoušet různá piva z produkce svijanského pivovaru, mohou sáhnout ještě po doplňkovém balení MIXCLIP, které vedle Svijanské Desítky, Svijanského Rytíře a prémiového ležáku 450 obsahuje i silná piva Svijanský Kníže 13 %, Svijanská Kněžna 13 % a Svijanský Baron 15 %.

Svijanské plechovkové pivo v novém obalu

Linku na plechovkové balení piva jste uvedli do provozu již před pěti lety. Dá se spočítat, kolik těch plechovek za ta léta bylo?

Samozřejmě. Od okamžiku spuštění linky jsme k poslednímu dni loňského roku do plechovek stočili přesně 391 012 hektolitrů piva, což představuje více než 78 milionů půllitrových plechovek.

Jaké procento z prodeje to bylo tehdy a kolik je to dnes?

V prvním plném roce provozu plnicí linky, tedy v roce 2018, to bylo přibližně 6,5 procenta celkového výstavu pivovaru. Loni již podíl plechovek dosáhl 13 procent, takže se v tomto vyjádření za posledních pět let zvýšil dvojnásobně. A prakticky dvojnásobný byl nárůst objemu piva baleného v plechovkách i v absolutním vyjádření: za uplynulých pět let se zvýšil ze 44,5 na 86 tisíc hektolitrů.

Svijanské plechovkové pivo v novém obalu

Novinkou je i výroba pivních plechovek na přání podle vlastní grafiky nebo z nepřeberného množství již připravených návrhů...

Máte zřejmě na mysli naši novou spolupráci se společností Coolcan, která od nás odebírá půllitrové hliníkové plechovky s nepasterovaným Svijanským Mázem 11 % a vytváří na ně speciální polep na míru z nepřeberného množství různých motivů a podle vlastní individualizace.

Ale obdobnou službu poskytujete i vy sami...

V případě dvoulitrových železných plechovek a pětilitrových soudků však sami podobnou službu nabízíme již dlouhá léta, není to tedy žádná novinka a zákazníci – většinou firemní – ji rádi a často využívají. Individuální design železných plechovek a soudků může využít každý, ať už s pomocí vlastního grafického návrhu nebo unikátního designu, který mu na zakázku vytvoří naši grafici. Mnoha velice zajímavými a oceňovanými dekory se mohou inspirovat, jak na internetu, tak přímo v pivovaru.

Svijanské plechovkové pivo v novém obalu

Od kolika kusů si lze nechat tyto speciální plechovky vyrobit a jak dlouho tato výroba trvá? Týká se jenom větších obalů nebo i půllitrových plechovek?

Jednotlivé série dvoulitrových plechovek s individuálním designem se vyrábějí v počtu 1 500 kusů nebo násobcích tohoto počtu. Minimální série pětilitrových soudků s vlastním designem nabízíme od 3 000 kusů a od objednávky jsou hotovy k dodání zhruba za čtyři měsíce.

Jak dlouho tato výroba trvá?

Půllitrové plechovky s vlastním designem se expedují již za několik dnů, maximálně za dva týdny od okamžiku, kdy zákazník schválí grafický návrh. Objednat si přitom může jen třeba 24 kusů vlastních plechovek. Objednávají se potom přes odkaz na našem eshopu eshop.pivovarsvijany.cz.

Svijanské plechovkové pivo v novém obalu

Pivo v plechovce si mohli lidé poprvé koupit přesně před 88 lety v americkém Richmondu. S myšlenkou pivních plechovek přišel o několik let dříve malý pivovar v Newarku ve státě New Jersey založený německým imigrantem Gottfriedem Kruegerem. Od padesátých let pak začaly plechovky na pivo postupně dobývat svět a začátkem šedesátých let v USA překonaly v prodejích tradiční lahve. Pivo v plechovkách ovládá trh nejen v USA, ale i ve Švédku a Velké Británii, stejně jako v Polsku nebo Maďarsku. Jeho spotřeba roste i v České republice, kde se do plechovek nejprve stáčelo pivo určené na export.

Oproti pivním lahvím mají plechovky řadu výhod. Především jsou mnohem lehčí, když prázdná pivní lahev o objemu 0,5 litru váží přibližně 350 gramů, zatímco prázdná pivní plechovka stejného objemu něco málo přes 10 gramů. Pro otevření plechovky nepotřebujete otvírák, při pádu na zem se většinou nerozbije a také se dá mnohem rychleji vychladit.

https://eshop.pivovarsvijany.cz/plechovky/