Doporučujeme

PPC Reklama: O co jde a jak ji zařadit do marketingového mixu?

PPC Reklama: O co jde a jak ji zařadit do marketingového mixu? | foto: Will Francis on Unsplash

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Jak efektivně funguje placená reklama na internetu?

Získejte tipy na plánování a nastavení PPC kampaně a sledujte jak placená reklama na internetu roste pomocí ukazatelů výkonnosti.

Bez správného plánování a definování cílů může být investice do reklamy na internetu plýtváním penězi. Jaké jsou klíčové faktory, které byste měli zohlednit pro vedení kampaně, aby byla skutečně úspěšná?

Ačkoli se na první pohled může zdát, že reklama na internetu nevyžaduje tolik péče jako reklama kdekoli jinde, opak je pravdou. Abyste se dostali k výsledkům v silně konkurenčním prostředí, musíte důkladně plánovat a kontrolovat ukazatele výkonnosti. Jak nastavit efektivní kampaň v Google Ads, Seznam Sklik nebo Facebook Ads?

Začněte brainstormingem: Navrhněte svou ideální kampaň

Ještě než se dostanete hlouběji do nastavení kampaně, důkladně si definujte cíl. Chcete zvýšit návštěvnost vašich stránek? Chcete získat nové zákazníky, kteří nakoupí konkrétní produkt? Chcete oslovit potenciální odběratele vašeho newsletteru? Ať už má mít vaše PPC reklama cíl jakýkoli, rozhodně si ho napište, ať s ním při nastavování počítáte.

Když znáte „proč,“ přejděte na „pro koho“

Kdo je váš cílový zákazník? Jaké jsou jeho záliby a které kanály nejčastěji používá? Tyto informace se vám budou hodit zejména proto, abyste se vyhnuli případné konkurenci. V neposlední řadě nezapomeňte definovat celkový rozpočet a časový plán.

Placená reklama na internetu a ukazatele výkonnosti

Jakmile se vám povede složit dohromady prvotní návrh PPC kampaně, můžete začít nastavovat kontrolní mechanismy. Jak fungují? Ukazalete výkonnosti respektive KPI (Key Performance Indicators) pomáhají sledovat, jak kampaně dosahují předdefinovaných cílů. Nastavit si můžete různé ukazatele: např. počet návštěvníků, konverzní poměr, náklady na akvizici zákazníka (CPA) a podobně.

Spuštěním kampaně práce nekončí

Placená reklama na internetu má jednu obrovskou výhodu, můžete kontrolovat v reálném čase výsledky a případně kampaň hned optimalizovat pro lepší výkon. Ať už PPC Seznam nebo PPC Google se vás určitě zeptají, jakou částku si přejete do reklamy denně investovat. Ve spojení s výsledky vám tak vzniknou reporty, ze kterých můžete jasně vyčíst, která část kampaně funguje a která třeba naopak malinko zaostává.

Pokud si s optimalizací kampaně nevíte rady, určitě se zeptejte na radu odborníků. Pomoci může například PPC freelancer formou konzultace. Na druhou stranu, nechcete-li trávit čas nastavováním a řízením internetových reklam, PPC agentura se o to postará za vás.