Bez správného plánování a definování cílů může být investice do reklamy na internetu plýtváním penězi. Jaké jsou klíčové faktory, které byste měli zohlednit pro vedení kampaně, aby byla skutečně úspěšná?
Ačkoli se na první pohled může zdát, že reklama na internetu nevyžaduje tolik péče jako reklama kdekoli jinde, opak je pravdou. Abyste se dostali k výsledkům v silně konkurenčním prostředí, musíte důkladně plánovat a kontrolovat ukazatele výkonnosti. Jak nastavit efektivní kampaň v Google Ads, Seznam Sklik nebo Facebook Ads?
Začněte brainstormingem: Navrhněte svou ideální kampaň
Ještě než se dostanete hlouběji do nastavení kampaně, důkladně si definujte cíl. Chcete zvýšit návštěvnost vašich stránek? Chcete získat nové zákazníky, kteří nakoupí konkrétní produkt? Chcete oslovit potenciální odběratele vašeho newsletteru? Ať už má mít vaše PPC reklama cíl jakýkoli, rozhodně si ho napište, ať s ním při nastavování počítáte.
Když znáte „proč,“ přejděte na „pro koho“
Kdo je váš cílový zákazník? Jaké jsou jeho záliby a které kanály nejčastěji používá? Tyto informace se vám budou hodit zejména proto, abyste se vyhnuli případné konkurenci. V neposlední řadě nezapomeňte definovat celkový rozpočet a časový plán.
Placená reklama na internetu a ukazatele výkonnosti
Jakmile se vám povede složit dohromady prvotní návrh PPC kampaně, můžete začít nastavovat kontrolní mechanismy. Jak fungují? Ukazalete výkonnosti respektive KPI (Key Performance Indicators) pomáhají sledovat, jak kampaně dosahují předdefinovaných cílů. Nastavit si můžete různé ukazatele: např. počet návštěvníků, konverzní poměr, náklady na akvizici zákazníka (CPA) a podobně.
Spuštěním kampaně práce nekončí
Placená reklama na internetu má jednu obrovskou výhodu, můžete kontrolovat v reálném čase výsledky a případně kampaň hned optimalizovat pro lepší výkon. Ať už PPC Seznam nebo PPC Google se vás určitě zeptají, jakou částku si přejete do reklamy denně investovat. Ve spojení s výsledky vám tak vzniknou reporty, ze kterých můžete jasně vyčíst, která část kampaně funguje a která třeba naopak malinko zaostává.
Pokud si s optimalizací kampaně nevíte rady, určitě se zeptejte na radu odborníků. Pomoci může například PPC freelancer formou konzultace. Na druhou stranu, nechcete-li trávit čas nastavováním a řízením internetových reklam, PPC agentura se o to postará za vás.