Ekoznačka – konkurenční výhoda v době krize

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Evropa včetně Česka prochází energetickou krizí, která se pomalu přelévá do ekonomické. Firmy se tak snaží zvyšovat konkurenceschopnost a posilují postavení na trhu. Třeba tím, že reagují na zvýšenou poptávku po produktech šetrných k přírodě. Ta souvisí s obavami ze změn klimatu a jejich následků.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Stále více firem tak deklaruje, že právě jejich výrobky a služby jsou ekologicky šetrné. Jenže zákazníci i zadavatelé veřejných zakázek zároveň chtějí mít jistotu, že deklarovaná ohleduplnost k přírodě je skutečná, a přitom není dotčena kvalita. Jednou z cest, jak mohou výrobci ohleduplnost k životnímu prostředí prokázat, je získání ekoznačky garantované Ministerstvem životního prostředí.

Ministerstvo prostřednictvím své příspěvkové organizace CENIA nabízí ekoznačky nepotravinářským produktům a službám v celkem 25 kategoriích. Jedná se například o keramické obklady, toaletní papír, prací prostředky, dětské pleny, různá maziva, nábytek apod. Ze služeb mohou o ekoznačku žádat poskytovatelé ubytování pro turisty a úklidové firmy.

„Výrobci si ve většině případů mohou vybrat ze dvou variant ekoznačky – národní v podobě certifikátu Ekologicky šetrný výrobek (EŠV), případně Ekologicky šetrná služba (EŠS), a celoevropské Ekoznačky EU, která je též známá pod svým anglickým názvem Ecolabel EU. Tu vedle Ministerstva životního prostředí garantuje také Evropská komise,“ přibližuje možnosti výrobců Miroslav Havránek, ředitel CENIA.

Pro jednotlivé kategorie platí jasná kritéria. Zaměřují se mimo jiné na omezené využití nebezpečných látek, snižování emisí CO2, udržitelný původ použitých surovin a materiálů, recyklovatelnost obalů či jasné informování zákazníků.

Plusové body nejen v zelených zakázkách

Výhodou Ekoznačky EU je skutečnost, že má stejnou validitu napříč celým společným unijním trhem. To výrobcům rozšiřuje možnosti třeba v zelených zakázkách v rámci různých členských zemí. EŠV/EŠS jim tuto výhodu přináší pouze v případě těch českých. V obou variantách ale producenti získávají oficiální certifikát, který potvrzuje ekologickou šetrnost daného produktu v rámci celého jeho životního cyklu. Zároveň má zákazník také jistotu, že produkt disponující logem jedné z ekoznaček udělovaných organizací CENIA, je vysoce účinný.

Ekoznačky bojují s předsudky zákazníků

„Bohužel se stále setkáváme s předsudky vůči ekologicky šetrným produktům a jejich kvalitě. To však v případě námi certifikovaných produktů rozhodně neplatí. V rámci současné kampaně na podporu ekoznačení proto spolu s naším ambasadorem Ekolífkem spotřebitelům vysvětlujeme, že koupí produktu s logem Ekoznačky EU či EŠV/EŠS rozhodně neprohloupí. Naopak získají jistotu, že se jeho pořízením chovají zodpovědně k životnímu prostředí bez snížení nároků na vysokou účinnost,“ dodává Havránek.

Výrobci a poskytovatelé služeb, kteří od CENIA získají ekoznačku pro své produkty, se stávají členy vybrané skupiny firem, kterým záleží na životním prostředí, a jejich produkty se automaticky zařadí do katalogu výrobků a služeb, který běží na oficiálním webu www.ekoznacka.cz. Mohou se také mimo jiné prezentovat na veřejných akcích, které CENIA organizuje, nebo se jich účastní. Samozřejmostí je pak využití ekoznaček pro vlastní propagační účely.

Udělení ekoznačky je zpoplatněno a z příjmů jsou následně hrazeny například informační kampaně propagující ekoznačky. Základní registrační poplatek je stanoven ve výši 10 tisíc korun. CENIA ale poskytuje široké spektrum slev, například pro malé a střední podniky, mikropodniky a neziskové organizace apod. Za výhody, které získání certifikátu přináší, to určitě stojí.

  • Nejčtenější

Podzimní volání Jizerskohorských bučin

1. října 2024

Komerční sdělení Paprsky slunce pronikají mezi zlatavou záplavou padajícího bukového listí, po klikatých cestách se...

Betonové ploty BEST dokonale chrání vaši pohodu a klid

3. října 2024

Komerční sdělení Když se rozhlédnete po lokalitách s rodinnými domy, všimnete si, že většinu plotů tvoří dřevěné...

Huisman Czech Republic zvedá kapacity. Nástupní mzda až 50 000 Kč

30. září 2024

Komerční sdělení Společnost Huisman Czech Republic ze Sviadnova u Frýdku Místku posiluje svůj tým a nabírá svářeče,...

Přenosné LED reflektory a svítilny DEK zvládnou i náročné podmínky

1. října 2024

Komerční sdělení S příchodem podzimních dnů, kdy se denní světlo rychle ztrácí, je kvalitní osvětlení klíčové pro...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Olomoucký City inn’ Hotel láká na komfort a business setkání

30. září 2024

Komerční sdělení Nový hotel City inn’ Olomouc nabízí moderní ubytování, výbornou restauraci a ideální prostory pro...

Zubařina nám koluje v krvi

4. října 2024

Komerční sdělení MUDr. Alexander Schill, uznávaný stomatolog s téměř třicetiletou praxí a zakladatel Schill Dental...

Kladno nabízí pedagogické vzdělání nejen učitelkám mateřských škol

4. října 2024

Komerční sdělení Střední školy ve Středočeském kraji nabízejí absolventům devátých tříd široké spektrum vzdělávacích...

Westfield Days: Inspirujte se a staňte se porotcem Výzvy influencerů

4. října 2024

Komerční sdělení Zažijte s Westfield Days ve Westfield Chodov oslavu aktuálních trendů! 17. - 20. října vás čekají...

Spa Resort Lednice – relaxace a pohoda na dosah každý den

4. října 2024

Komerční sdělení Lednice je ideálním místem k relaxaci po celý rok. Využijte výhodné podzimní a zimní balíčky a...

Škoda odhalila nový elektromobil Elroq na Vltavě, ceny startují na 800 tisících

Škoda představila v Praze, v reprezentativní budově Občanské plovárny, svůj nový elektromobil. Model Elroq je od...

Konec platebních karet? Bankám vadí jejich monopol, pracují na alternativě

Premium Evropské banky se již nějakou dobu snaží vyšachovat ze hry bezmála monopolní poskytovatele platebních karet – firmy...

Vyplatilo se Němcům opustit jádro? Studie odhaluje překvapivé zjištění

Norská studie dokazuje, že masivní investice do obnovitelných zdrojů energie přinesly Německu v posledních 20 letech...

Horší než nejčernější scénář. Převézt zboží nešlo, říká majitel vyplavené firmy

Jeseníkem se prohnala velká voda, smetla většinu města, nešetřila domy ani firmy. Malé říčky Bělá a Staříč způsobily...

Sexy studentka je novou hvězdou Playboye. Nafotil ji SuperStar Miro Šmajda

V létě vyhrála soutěž Hledáme Playmate 2024 a už má za sebou focení pro Playboy. Studentka Sandra Taškovičová (19) z...