Doporučujeme

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Ekoznačka – konkurenční výhoda v době krize

Evropa včetně Česka prochází energetickou krizí, která se pomalu přelévá do ekonomické. Firmy se tak snaží zvyšovat konkurenceschopnost a posilují postavení na trhu. Třeba tím, že reagují na zvýšenou poptávku po produktech šetrných k přírodě. Ta souvisí s obavami ze změn klimatu a jejich následků.

Stále více firem tak deklaruje, že právě jejich výrobky a služby jsou ekologicky šetrné. Jenže zákazníci i zadavatelé veřejných zakázek zároveň chtějí mít jistotu, že deklarovaná ohleduplnost k přírodě je skutečná, a přitom není dotčena kvalita. Jednou z cest, jak mohou výrobci ohleduplnost k životnímu prostředí prokázat, je získání ekoznačky garantované Ministerstvem životního prostředí.

Ministerstvo prostřednictvím své příspěvkové organizace CENIA nabízí ekoznačky nepotravinářským produktům a službám v celkem 25 kategoriích. Jedná se například o keramické obklady, toaletní papír, prací prostředky, dětské pleny, různá maziva, nábytek apod. Ze služeb mohou o ekoznačku žádat poskytovatelé ubytování pro turisty a úklidové firmy.

„Výrobci si ve většině případů mohou vybrat ze dvou variant ekoznačky – národní v podobě certifikátu Ekologicky šetrný výrobek (EŠV), případně Ekologicky šetrná služba (EŠS), a celoevropské Ekoznačky EU, která je též známá pod svým anglickým názvem Ecolabel EU. Tu vedle Ministerstva životního prostředí garantuje také Evropská komise,“ přibližuje možnosti výrobců Miroslav Havránek, ředitel CENIA.

Pro jednotlivé kategorie platí jasná kritéria. Zaměřují se mimo jiné na omezené využití nebezpečných látek, snižování emisí CO2, udržitelný původ použitých surovin a materiálů, recyklovatelnost obalů či jasné informování zákazníků.

Plusové body nejen v zelených zakázkách

Výhodou Ekoznačky EU je skutečnost, že má stejnou validitu napříč celým společným unijním trhem. To výrobcům rozšiřuje možnosti třeba v zelených zakázkách v rámci různých členských zemí. EŠV/EŠS jim tuto výhodu přináší pouze v případě těch českých. V obou variantách ale producenti získávají oficiální certifikát, který potvrzuje ekologickou šetrnost daného produktu v rámci celého jeho životního cyklu. Zároveň má zákazník také jistotu, že produkt disponující logem jedné z ekoznaček udělovaných organizací CENIA, je vysoce účinný.

Ekoznačky bojují s předsudky zákazníků

„Bohužel se stále setkáváme s předsudky vůči ekologicky šetrným produktům a jejich kvalitě. To však v případě námi certifikovaných produktů rozhodně neplatí. V rámci současné kampaně na podporu ekoznačení proto spolu s naším ambasadorem Ekolífkem spotřebitelům vysvětlujeme, že koupí produktu s logem Ekoznačky EU či EŠV/EŠS rozhodně neprohloupí. Naopak získají jistotu, že se jeho pořízením chovají zodpovědně k životnímu prostředí bez snížení nároků na vysokou účinnost,“ dodává Havránek.

Výrobci a poskytovatelé služeb, kteří od CENIA získají ekoznačku pro své produkty, se stávají členy vybrané skupiny firem, kterým záleží na životním prostředí, a jejich produkty se automaticky zařadí do katalogu výrobků a služeb, který běží na oficiálním webu www.ekoznacka.cz. Mohou se také mimo jiné prezentovat na veřejných akcích, které CENIA organizuje, nebo se jich účastní. Samozřejmostí je pak využití ekoznaček pro vlastní propagační účely.

Udělení ekoznačky je zpoplatněno a z příjmů jsou následně hrazeny například informační kampaně propagující ekoznačky. Základní registrační poplatek je stanoven ve výši 10 tisíc korun. CENIA ale poskytuje široké spektrum slev, například pro malé a střední podniky, mikropodniky a neziskové organizace apod. Za výhody, které získání certifikátu přináší, to určitě stojí.