Nebojte se riskovat, věřte si! Ženy hrají v byznysu čím dál větší roli

Komerční sdělení
Jana Míčková Sladká vybudovala úspěšnou firmu GRAPECARE, která se věnuje oblasti lidských zdrojů. Věří, že ženy budou hrát v byznysu čím dál významnější roli.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Vede firmu, v jejímž vrcholném managementu jsou zejména ženy, a spolupráci se svými kolegyněmi si nemůže vynachválit. Proto je Jana Míčková Sladká přesvědčená, že na top pozicích se budou dámy objevovat čím dál častěji. „Když nás vezmu jako příklad, musím konstatovat, že dynamika je skvělá. Přinášíme různé perspektivy a zkušenosti, které obohacují naše rozhodování a strategii. Výhodou je, že jsme schopné lépe porozumět a řešit potřeby různých zaměstnanců a klientů. Tím, že všechny máme rodinu, vnášíme do firmy kreativitu i řád, rychle se přizpůsobujeme změnám a novým výzvám,“ říká zakladatelka a výkonná ředitelka společnosti GRAPECARE, která se specializuje na oblast lidských zdrojů, konkrétně na zajišťování pracovníků z Filipín pro firmy v Česku.

Jak tedy vidíte budoucnost žen v byznysu v České republice?

Věřím, že budoucnost je pozitivní. Vidím stále více těch, které se pouštějí do podnikání a dosahují úspěchů. Je důležité pro ně vytvářet příležitosti a pokračovat v podpoře rovnosti. Myslím si, že společnost se postupně mění a ženy budou hrát v byznysu stále větší roli. Také je třeba více motivovat firmy do zkrácených úvazků a snažit se mít ženy i během mateřských povinností částečně zapojené ve firmě. Maminky s malými dětmi jsou velmi výkonné a efektivní pracovnice, je třeba si jich vážit a podporovat je.

Co byste poradila ženám, které uvažují o podnikání?

Nebojte se riskovat a věřte si. Připravte si dobrý podnikatelský plán, váš velký cíl a buďte připraveny na tvrdou práci. A hlavně: obklopte se lidmi, kteří vás podporují. Pokud máte malé děti, nebojte se říct o pomoc rodiny nebo využít služeb profesionálů. Já sama mám výpomoc v domácnosti a beru to jako jednu z nejlepších investic do spokojeného života.

Jaké jsou podle vás klíčové dovednosti, jež by měla úspěšná podnikatelka mít?

Odvaha, vytrvalost, schopnost se rychle adaptovat na změny a dobré komunikační dovednosti jsou nezbytné. Také je důležité umět strategicky myslet a rozhodovat, být schopna vést a motivovat tým.

Které faktory sehrály klíčovou roli v tom, že vám se povedlo dobře fungující tým vybudovat?

Úspěšnou firmu tvoří její vnitřní atmosféra. Stejně jako v hokeji vyhrává ten tým, který má super náladu v kabině, tak je to i u nás ve firmě. Klíčová je pro mě na prvním místě povaha lidí a chuť do práce. Vše ostatní je naučíme. Zakládáme si také na krásném pracovním prostředí, které lidi k práci a spokojenosti motivuje. Nejsem úplným odpůrcem home office, ale jsem zásadně proti, aby lidé pracovali víceméně jen z domu. Dílo tvoříme společně, prací z domu jsou lidé od firmy odpojeni.

Co vás vůbec inspirovalo k založení vlastního podnikání? Čemu konkrétně se ve firmě věnujete a co vás na práci nejvíc baví?

Vždy jsem měla touhu být nezávislá a tvořit něco svého. Když jsem si všimla, jaký je nedostatek kvalitních pracovníků v určitých odvětvích, jako je stavebnictví, strojírenství, logistika nebo zdravotnictví, viděla jsem příležitost na trhu a rozhodla se tuto mezeru zaplnit prostřednictvím naší společnosti GRAPECARE. Na mé práci mě baví hlavně to, že mohu pomáhat firmám růst a zároveň poskytovat lidem z Filipín příležitost ke kvalitnímu životu. Konkrétně mám na starosti strategické řízení firmy, komunikaci s klienty a partnery a přípravu firmy na vstup na další zahraniční trhy.

Kdo jsou vaši klienti a jaký servis jim poskytujete?

Převážně se jedná o firmy hledající spolehlivé a kvalifikované zaměstnance, které si spolu s námi jezdí vybrat a otestovat přímo na Filipíny. Pro všechny pracovníky samozřejmě zajistíme zaměstnanecké karty a zejména pomůžeme zaměstnavatelům při integraci pracovníků do nového prostředí.

Čím jsou z pohledu trhu práce i obecně zajímavé právě Filipíny?

Je to země s více než 100 miliony obyvatel a velmi mladou populací, což stárnoucí Evropu velmi zajímá. Pracovníci z této země jsou často velmi dobře kvalifikovaní a mají zkušenosti z různých odvětví od stavebnictví a strojírenství přes pohostinství až po zdravotnictví. Navíc většina Filipínců mluví anglicky, což usnadňuje komunikaci a integraci do českého prostředí. Filipíny jsou také zajímavé svou kulturou a přátelskostí lidí, to rovněž přispívá k pozitivní pracovní atmosféře.

Do všech oblastí výraznou měrou pronikají moderní technologie a nejrůznější inovace, jakou roli hrají ve vašem podnikání?

Pro růst mého podnikání jsou klíčové. Neustále hledáme nové způsoby, jak zlepšit naše služby a zvýšit efektivitu prostřednictvím moderních technologií a nyní i umělé inteligence. Investujeme do digitálních nástrojů, které nám pomáhají optimalizovat procesy a lépe se přizpůsobit potřebám našich klientů.

Co vás zajímá a naplňuje mimo práci, u čeho relaxujete?

Ráda se věnuji sportu, zejména lyžování a józe, které mi pomáhají udržovat fyzickou i duševní pohodu. Také ráda čtu knihy o osobním rozvoji a byznysu a trávím čas s rodinou, přáteli a mojí labradorskou slečnou. Relaxaci nacházím také v cestování, kde mě objevování nových míst a kultur vždy nabíjí energií a inspirací.

Nejčtenější

Strategická průmyslová zóna Holešov vítá nového investora

Komerční sdělení

Společnost International CZ zde vybuduje nové sídlo i školicí centrum.

Prázdniny v Zoo Ostrava: Osvěžení pod stromy i delší otevírací doba

Komerční sdělení

Léto je v plném proudu – co takhle ho prožít v příjemném chládku uprostřed přírody? ZOO Ostrava nabízí ideální prázdninový program pro rodiny s dětmi i milovníky zvířat.

Expedice Robot překročila čínskou hranici. Ujela přes 8000 kilometrů

Komerční sdělení

Česká retro výprava zažila perný týden. Po vylodění z trajektu přes Kaspické moře ji čekal náročný průjezd Kazachstánem, který prověřil odolnost posádek i jejich historických vozů. V kazašských...

„Pružiny najdete všude.“ Firma Sečkař je chrlí na přání zákazníků

Komerční sdělení

Když těsně po revoluci Josef Sečkař zakládal podnik na výrobu pružin, začínal doma a v pronajatých prostorách bývalého Státního statku ve Velké nad Veličkou na Hodonínsku.

Většina států EU odmítá revizi rozpočtu navrženou komisí

Komerční sdělení

V dokumentu, o němž informuje server Euronews, požaduje 14 členských států včetně Česka „samostatnou politiku soudržnosti“, která by zajistila, že příští dlouhodobý rozpočet EU podpoří...

Co je elektronické časové razítko a jak funguje?

Komerční sdělení

Elektronické časové razítko je technologie, která potvrzuje existenci konkrétního dokumentu nebo dat v určitém čase a zajišťuje, že údaje nebyly po tomto okamžiku změněny a že se shodují s původní...

16. července 2025

Úspěšné ženy v Teleflexu: Svou práci mají rády a dává jim smysl

Komerční sdělení

Teleflex je součástí americké korporace, jejíž unikátní cesta započala již v roce 1943. Postupně se od spirálového kabelu dostali až k výrobě lékařských zařízení a Teleflex se stal nadnárodním...

15. července 2025

Pár piv a pak na kolo? Česká realita, která zabíjí

Komerční sdělení

Léto, slunce, cyklostezky plné výletníků a... pivo po cestě. Pro řadu Čechů klasický scénář, který ale může skončit tragicky. Cyklisté pod vlivem alkoholu stáli za více než čtvrtinou nehod. Přestože...

15. července 2025

Když klasická reklama nestačí. Firmy znovu objevují sílu osobního dárku

Komerční sdělení

Reklama na sítích nestačí. Firmy znovu objevují sílu fyzických dárků – osobních, kvalitních a promyšlených. Reklamní předměty a firemní dárky dnes pomáhají budovat vztah, nejen značku.

15. července 2025

Pojištění obytného vozu: ochraňte se před drahou chybou na dovolené

Komerční sdělení

Vyrazit v obytňáku za dobrodružstvím? Skvělý nápad – dokud nepřijde nehoda, ztracené klíče nebo škrábanec od keře. Tyhle drobnosti vás můžou stát i sto tisíc. Naštěstí existuje chytré řešení:...

15. července 2025

Ústecký kraj podporuje pokračování Fondu spravedlivé transformace

Komerční sdělení

Ústecký kraj jako jeden ze tří českých uhelných regionů vyzývá k pokračování podpory z Fondu spravedlivé transformace i v dalším programovém období po roce 2027.

15. července 2025

Eko program Enviropolu - exkurze loni navštívily 2 tisíce dětí

Komerční sdělení

Školáci z celé ČR navštěvují recyklační závod Enviropol v Jihlavě, kde se dozvídají, jak se recykluje elektroodpad a jaké cenné suroviny lze získat ze starých spotřebičů. V loňském roce se exkurzí...

14. července 2025

„Pružiny najdete všude.“ Firma Sečkař je chrlí na přání zákazníků

Komerční sdělení

Když těsně po revoluci Josef Sečkař zakládal podnik na výrobu pružin, začínal doma a v pronajatých prostorách bývalého Státního statku ve Velké nad Veličkou na Hodonínsku.

14. července 2025

Strategická průmyslová zóna Holešov vítá nového investora

Komerční sdělení

Společnost International CZ zde vybuduje nové sídlo i školicí centrum.

14. července 2025

Prázdniny v Zoo Ostrava: Osvěžení pod stromy i delší otevírací doba

Komerční sdělení

Léto je v plném proudu – co takhle ho prožít v příjemném chládku uprostřed přírody? ZOO Ostrava nabízí ideální prázdninový program pro rodiny s dětmi i milovníky zvířat.

14. července 2025

Porodnice Slezské nemocnice v Opavě má už druhý porodní gauč

Komerční sdělení

V zájmu uspokojení přání většiny nastávajících maminek pořídila porodnice SNO druhý porodní gauč. Velké poděkování patří zejména Nadačnímu fondu Propolis33, který gauč daroval.

14. července 2025

Tlak na výkon sílí. Co může firma udělat pro zdraví svých zaměstnanců?

Komerční sdělení

Zaměstnanci, kteří se cítí dobře fyzicky i psychicky, podávají lepší výkon, méně chybují a jsou loajálnější. Stále více firem proto přehodnocuje, co doopravdy znamená „péče o zaměstnance“. Opravdu to...

14. července 2025
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.