Doporučujeme

Jendovi se daří. Digitální pomocník MPSV zrychluje proces žádostí | foto: MPSV

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Jendovi se daří. Digitální pomocník MPSV zrychluje výplatu příspěvku

Ministerstvo práce a sociálních věcí je průkopníkem v digitalizaci administrativních záležitostí.

Od letošního zavedení klientské zóny s názvem Jenda se o třetinu zrychlilo vyřizování žádostí o rodičovský příspěvek. „Jedna z našich hlavních priorit je spokojený klient,“ říká ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka. O Jendově popularitě se ministerstvo přesvědčilo i díky dotazování, ve kterém žadatelé vyjadřovali svoji spokojenost, jehož výsledkem byla známka 1,4.

Jendovi se daří. Digitální pomocník MPSV zrychluje proces žádostí

V procesu digitalizace pokročilo Ministerstvo práce a sociálních věcí významně již v srpnu 2022, kdy začala fungovat klientská zóna Jenda jakožto pomocník při žádosti o jednorázový příspěvek na dítě. „Zcela digitální žádost využila od jeho spuštění více než polovina rodičů. Potvrzuje se tak, že MPSV je lídrem v digitalizaci státní správy a stále se posouváme dopředu,“ dodal ministr Jurečka.

Jedním z výsledků je zrychlení celého procesu. Možnosti požádat o příspěvek z pohodlí domova bez čekání ve frontách na úřadu využívá stále více lidí. Průměrná doba vyřízení rodičovského příspěvku se během 3 měsíců zkrátila o třetinu. Například v Praze se zkrátila o celý týden a v Brně o čtyři dny. „Další výhodou formuláře v Jendovi je i to, že žadatel vidí, v jakém stavu zpracování je jeho žádost. Při podání osobně na podatelně nebo datovou schránkou je v jakémsi informačním vakuu a neví, zda dávku dostane a kdy. V Jendovi může vše kontrolovat online,“ vysvětluje vrchní ředitel sekce informačních technologií MPSV Karel Trpkoš.

Jendovi se daří. Digitální pomocník MPSV zrychluje proces žádostí

Předností, které klientská zóna zahrnuje, si všímají i její uživatelé. Pro lepší uchopení procesu digitalizace a získání zpětné vazby přímo od uživatelů slouží dotazník, který lze vyplnit přímo v Jendovi. Nezaměřuje se jen na zjišťování spokojenosti, ale také na reálné požadavky na zlepšení či stížnosti. „Většina klientů byla velice spokojena a na žádosti by vůbec nic neměnili, to je skutečně vynikající odezva, která ukazuje, že jdeme správnou cestou,“ říká Karel Trpkoš. Žádost o rodičovský příspěvek v aplikaci Jenda uživatelé hodnotili známkou 1,4 na stupnici od jedné do pěti, podobné té ve škole.

Velkou váhu připisuje hodnocení od samotných uživatelů i ministr, který kromě rozšiřování kvality a rozsahu služeb pro občany klade důraz i na růst efektivity fungování úřadu. Cílem digitalizace je vytvořit jedno místo, v němž bude mít klient přehled o všech svých příspěvcích a žádostech najednou. V následujících měsících si tak bude možné zažádat online například i o příspěvek na bydlení. V budoucnu by pod klientskou zónu mělo patřit i vše, co se týká zaměstnanosti.

Jendovi se daří. Digitální pomocník MPSV zrychluje proces žádostí