Jak vypadají kanceláře budoucnosti?

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Lidé si v posledních letech zvykli pracovat z domova. Firmy se ale snaží své zaměstnance přimět chodit do kanceláří, a tak nejčastěji fungují v rámci tzv. hybridního modelu. Tomu se přizpůsobují i nové trendy v oblasti pracovního prostoru. Jak na tento fakt reagují výrobci kancelářského nábytku?

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Jak vypadají kanceláře budoucnosti? | foto: ČTK

  • S postpandemickým trendem se stále více uplatňuje hybridní model pracovišť.
  • Zaměstnavatelé začínají přistupovat k investicím do kvalitních pracovních prostor jako k prioritě.
  • Symbolem moderních kanceláří je environmentální a sociální aspekt s důrazem na zdravé pracovní prostředí.

Pandemie covidu dokázala převést do online světa prakticky nemožné. Meetingy, školní výuka, brainstormingy a veškerá další komunikace se odehrávala z pohodlí domova výhradně prostřednictvím technologií. Navíc i dlouhodobě nízká nezaměstnanost v České republice, která podle dostupných dat Eurostatu dosáhla v srpnu 2,6 %, vede firmy k boji o každého zaměstnance. Nastupující generace Z, která se poprvé ocitá v pracovním světě, má zcela jiné nároky než její předchůdci. Firmy jsou nuceny tyto změny myšlení akceptovat a přizpůsobit se jim i v oblasti komfortu pracovního prostoru. Zaměstnanci totiž stále častěji volají po udržitelnosti, moderních technologiích a větší flexibilitě pracovního místa. Využívají práci v režimu tzv. hybridu, kdy část své pracovní doby tráví na home office a část v kancelářích. Firmy proto v poslední době volí kreativnější a flexibilnější řešení v podobě tzv. hot desks, kdy se na jedné židli točí více zaměstnanců. Z letošního průzkumu JLL Workplace Experience Survey je dle samotných zaměstnanců ideální podíl pracovní doby strávené v kanceláři 3 dny v týdnu.

Nároky zaměstnanců na vybavení kanceláří stoupají

„Lidé ve velkých společnostech nemají svá pevná pracovní místa, z čehož plynou vysoké nároky na kvalitní kancelářský nábytek, kterému dominuje zejména jednoduchost v ovládání - lehká nastavitelnost a polohovatelnost, aby si každý ze zaměstnanců mohl jednoduše vytvořit vlastní ergonomické a komfortní pracovní místo,“ říká generální ředitel společnosti Ahrend pro oblast střední a východní Evropy Petr Hampl. Náročné požadavky na pracovní prostředí firma reflektuje v celém regionu napříč všemi odvětvími. V rámci toho společnost v poslední době zaznamenává zvýšenou poptávku například po tzv. akustických budkách, díky kterým najdou zaměstnanci v open space pracovním prostoru soukromí. „Akustické budky přináší ticho do pracovního prostoru a umožňují zaměstnancům vykonávat činnost, na kterou se potřebují soustředit. Téma akustiky v kancelářích bylo vždy problematické. Každý člověk má totiž své individuální nastavení, potřeby a limity. Řešením jsou kanceláře šité na míru,“ poukazuje na další kancelářské vychytávky Jan Mergl, ředitel pobočky Ahrend Czech Republic.

Jak vypadají kanceláře budoucnosti?

Každá pracovní zóna má svá specifika

Dalším symbolem moderního pracoviště jsou tzv. týmové zóny. Mezi ně patří například pracovní kavárna, ale také prostor pro plánování nebo odpočinkové kouty s gaučem, křesílky a květinami, které vytvářejí sofistikovaný prostor pro podporu kreativních nápadů a neformální prostředí pro setkávání s klienty a partnery. Se zajímavými výsledky přišel průzkum Workplace Analytics, který probíhal v Budapešti mezi zaměstnanci společnosti Deutsche Telekom. Ten ukázal, že zavádění kaváren přímo na pracovišti je investice, která má potenciál se firmám vrátit. Až 75 % dotazovaných totiž preferovalo možnost se při práci občerstvit. Se zapojením generace Z do pracovního procesu vzrostly také nároky na design kanceláří. „Současné poptávce vládnou trendy, které se vyznačují zejména ekologickým přístupem a komfortem. Dominují recyklované materiály, s jejichž pomocí lze dosáhnout domácí atmosféry, kterou se snaží firmy pro své zaměstnance vytvořit. Pohodlí je důležitý aspekt, proto mají zelenou především nejrůznější křesílka a lenošky. Barvám vévodí spíše tlumené, neutrální odstíny, které korespondují s přírodními materiály,“ popisuje Jan Mergl.

Týmová interakce je důležitá

V neposlední řadě si nejmladší generace zakládá na nejmodernějších technologiích. Využívají aplikace například k rezervaci pracovního místa, parkovacího stání v garážích nebo v rámci zasedací místnosti. Převažující trend moderních kanceláří se netýká jen České republiky. Stejné zkušenosti si předávají majitelé firem v celé střední Evropě. Ti se navíc snaží své zaměstnance po určitém čase stráveném v izolaci opět více sblížit. „Zaměstnavatelé se často snaží udržet živou firemní kulturu, která je založena na osobním kontaktu. Věří, že pracovníci, kteří se na pracovišti fyzicky setkávají, jsou v průměru produktivnější, a práce v týmech je tak efektivnější. Jde i o udržování mezilidských vztahů a posílení vazeb mezi odděleními v rámci firmy,“ dodává Mergl.

Jak vypadají kanceláře budoucnosti?

Ahrend CEE

Ahrend CEE (dříve Techo) je součástí nizozemské skupiny Royal Ahrend založené v roce 1896, která patří mezi světové lídry v oblasti kancelářského nábytku a interiérového designu. Zaměřuje se na kvalitní design a udržitelné produkty, které přispívají ke zlepšení pracovního a životního prostředí, a nabízí komplexní řešení pro všechny typy komerčních interiérů. Společnost Ahrend vytváří vlastní produktové řady Techo, Ahrend a Gispen a na domácím nizozemském trhu také Presikhaaf. Inovativní interiérová řešení Ahrend jsou pravidelně oceňována

v mezinárodních a regionálních designových soutěžích. Výtvarně koncipované showroomy poboček Ahrend slouží jako inspirační centra. Původní společnost Techo vznikla v roce 1993. Od roku 2008 je součástí skupiny Royal Ahrend, od roku 2021 působí firma pod názvem Ahrend. Prostřednictvím svých poboček již realizovala zakázky ve 116 zemích. Více na www.ahrend.com.

Ahrend Czech Republic

Ahrend Czech Republic sídlí v Praze, která je rovněž centrálou pro region střední a východní Evropy (CEE). V Praze se nachází také výrobní závod společnosti, který patří k nejmodernějším v regionu. Firma spolupracuje s uznávanými českými i zahraničními designéry a architekty. Dlouhodobě podporuje umění a je také zakládajícím partnerem Ročenky české architektury. Více informací na www.ahrend.cz

  • Nejčtenější

Vodaři se učí v Mýtě. Za zády mají společnost KVIS

6. května 2024

Komerční sdělení Spolupráce vysokomýtské střední stavební školy a společnosti KVIS, která je součástí českého...

LED televize k novému telefonu zdarma. Být součástí Unity se vyplatí

3. května 2024

Komerční sdělení O2 s Air Bank rozšiřují spolupráci a představují unikátní ekosystém Unity. Ten společným...

Tajemství B17 (Amygdalin): Proč byste měli znát tuto výjimečnou látku?

7. května 2024

Komerční sdělení B17 patří mezi nejzajímavější objevy současné doby. Je zájmem mnoha vědeckých týmů, které se...

Skály a vodopády k vašemu bazénu, umělé skály vypadají jako skutečné

6. května 2024

Komerční sdělení Ze stříkaného betonu je možné vyrobit jakkoli tvarovanou přírodní skálu. A nejvíce se takové skály...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Cirk-UFF nabídne skvělé show, hvězdami budou Australané i Maďaři

4. května 2024

Komerční sdělení Špičková vystoupení zahraničních umělců, světové premiéry, to nejlepší, co vzniklo na domácí scéně....

Huawei Watch Fit: v novém kabátu a vybavené vynikajícími technologiemi

10. května 2024

Komerční sdělení Technologická značka Huawei představila nový model z řady Watch Fit, a to Huawei Watch Fit 3. Třetí...

Jak vyladit domov ve stylu boho. Zn. Snadno a rychle

10. května 2024

Komerční sdělení Přírodní materiály, etno motivy a bohaté textilie, to jsou základní znaky typické pro boho bydlení....

Užívejte si, zatím co se nádobí myje. Chytré myčky Gorenje UltraClean

10. května 2024

Komerční sdělení Nenechte si zkazit náladu hromadou špinavého nádobí, které po hodování zůstane ve dřezu. Návrat do...

Proč si pořídit akustické boxy CUBE?

10. května 2024

Komerční sdělení To je častá otázka, na kterou je jednoduchá odpověď: „Abychom se v případě potřeby mohli izolovat...

V 59 letech zemřela herečka Simona Postlerová, ještě v sobotu zkoušela

Zemřela divadelní a filmová herečka Simona Postlerová, bylo jí 59 let. Zprávu o úmrtí potvrdil nadační fond Dvojka...

Titěrné sukně i míčky na podpatcích. Zendaya vzkřísila trend tenniscore

S nadsázkou bychom mohli říct, že největší tenisovou událostí tohoto roku je premiéra snímku Rivalové. Aspoň co se módy...

Zpěvačka Tereza Kerndlová měla autonehodu. Poslala vzkaz ze záchranky

Tereza Kerndlová (37) a její manžel René Mayer (53) měli v úterý ráno autonehodu. Na mokré vozovce do nich zezadu...

První světová válka zničila část Francie natolik, že tu stále řádí smrt

Řídkým rozvolněným lesem pokrytá pahorkatina u francouzského Soissons, Compiégne, Lens či Cambrai přirozeně svádí k...

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a natlačil ho na tahač s...