Eshop pravebio.cz nabízí opravdu pravé bio

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Dováží prémiové potraviny, doplňky stravy a kosmetiku nejen z Velké Británie…

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Pravebio.cz chtějí v Česku zdravou výživu, na jakou byli zvyklí v Londýně | foto: archiv Jany Čevelové a Jana Zaorala

Jana Čevelová a Jan Zaoral žili přes 20. let ve Velké Británii, kde byli svědky rozmachu bio potravin, kosmetiky a doplňků výživy, jejichž kvalita a originalita jim chyběla doma v ČR.

Eshop pravebio.cz nabízí opravdu pravé bio

Jak jste přišli na nápad otevřít si internetový obchod s produkty z oblasti bioproduktů? A jaké byly vaše začátky?

Nápad vznikl přibližně v roce 2010 v Londýně, když se partnerovi začala na pleti a na krku dělat červená vyrážka po holení a především po aplikaci tradičních ‚drogérkových‘ produktů pro muže. Na internetu našel značku, jež byla první certifikovaná bio značka kosmetiky v Austrálii. Jakmile vyměnil drogerii za tuto bio kosmetiku, jeho stav pokožky se rapidně zlepšil. Začal se proto zajímat o složení kosmetiky, a protože v roce 2010 nebyla bio kosmetika ještě populární, rozhodl se tuto značku dovážet do Velké Británie a prodávat ji na našem anglickém e-shopu. Protože jsme oba měli dobré zaměstnání, tak jsme svůj e-shop provozovali pouze při práci. Bylo to dosti zajímavé hobby, při kterém jsme se hodně naučili.

Já jsem v roce 2009 dodělala vysokou školu obor business a marketing na Westminsterské univerzitě, a tak jsem se snažila nabité znalosti rovnou uplatnit při tvorbě našeho prvního e-shopu, zatímco Honza se zaměřil na finance, dopravu a IT. Pracoval jako legální poradce pro the Royal Mail a práce to byla rutinní a někdy i nudná, takže se na našem e-shopu seberealizoval a zjistil, kde jsou jeho silné stránky: matematika/ cenotvorba, logistika a celní odbavení. Já dělám popisky, komunikuji se zákazníky a dodavateli, hledám a následně domlouvám nové značky, starám se o oba e-shopy a desítky dalších úkolů, které jsou potřeba.

V roce 2015 jsme si založili e-shop www.pravebio.cz, protože jsme viděli příležitost a když padlo v roce 2020 rozhodnutí se natrvalo přestěhovat do ČR, založili jsme rovnou distribuci zaměřenou na exkluzivní a prémiové značky, které jsme znali z Londýna a které nám tu chyběly. Zároveň jsme založili ještě jeden e-shop www.gratianatura.cz, kde se zaměřujeme především na přírodní a bio kosmetiku.

Váš obchod se nazývá Pravé bio. Co tímto názvem chcete naznačit?

Pochopitelně, že tím chceme říct, že u nás najdete certifikované bio produkty, což ale v reálu není bohužel vždy možné, protože ne všechny značky si mohou certifikaci dovolit zaplatit. A my chceme určité značky i přesto, že nemají bio certifikát. Na zařazení produktů máme i jiná kritéria než bio nálepku.

Musíme mít od výrobce potvrzené, že produkt neobsahuje žádné pesticidy, GMO, mikroplasty a jiné toxické ingredience.

Zakládáme si na tom, aby vstupní suroviny pocházely ze zdroje, odkud mají nativně pocházet, ale především, aby nebyly z Číny, ale z evropského trhu.

V případě doplňků stravy preferujeme zdroj z EU nebo USA, které jsou nejlepším zdrojem super kvalitních minerálů, vitamínů a ostatních složek, ze kterých se doplňky výživy vyrábí.

A co vše ve vašem obchodě nabízíte?

V e-shopu Pravé Bio najdete nyní kombinaci potravin, doplňků stravy a kosmetiky pro ucelený zdravý životní styl. Do budoucna chceme rozšířit sortiment potravin a eko drogerie.

Vzpomínáte na prodejny Tuzex? Tak možná tomu se nejvíce podobá naše myšlenka prodávat zahraniční zboží, které jinde v ČR neseženete. (: Jen se ale zaměřujeme na věci, které člověk potřebuje pro zdravé tělo a mysl.

Pravebio.cz chtějí v Česku zdravou výživu, na jakou byli zvyklí v Londýně

Podle čeho se rozhodujete, že výrobce a jeho výrobky zařadíte do nabídky?

Naše moto je řídit se poměrem: kvalita – cena – výkon. Nechceme mít v e-shopu desítky stejných produktů od podobných značek, jen s jinými etiketami a cenami. Chceme opravdu originální kousky, které se nedají snadno okopírovat a kde výrobce zároveň produkt i vyvíjí.

Příkladem budiž anglický výrobce Hunter a Gather – vymysleli dokonalou majonézu na bázi avokádového oleje a nedávno k nim přidali i majonézy z extra panenského olivového oleje. Zatímco v ČR se jede řepka a slunečnice, Britové vyvinuli mnohem zdravější a chutnější alternativu oblíbeného dochucovadla. Dají se využít i jako pomazánky na pečivo. A jak se liší kromě použitých olejů? V ČR použijí vejce z velkochovů, kde slepičky nevidí světlo za celý svůj život a trpí celý životní cyklus. V Británii se zaměří na volný chov slepic, a mají to s certifikátem. V ČR použijí levný kvasný lihový ocet, v Británii si připlatí za bio jablečný ocet. V ČR použijí nejlevnější bílou sůl, v Británii se zvolí pravou himalájskou sůl. Už chápete ty rozdíly? Podle toho, jaké jsou vstupní suroviny se odvíjí výsledný produkt a i cena. A o to jde. Kvalita na prvním místě, cena na druhém. Takto hledám všechny naše značky a ze standardů neslevuji.

Eshop pravebio.cz nabízí opravdu pravé bio

Ještě dodám, že např. vývoj kvalitních doplňků stravy, ale i potravin a kosmetiky, většinou vede USA nebo Austrálie. Následuje Velká Británie, a nakonec zbytek Evropy. Čína má mnoho biotech společností a dost konkuruje USA (ie. Čína okopírovala veškeré západní technologie, což je chyba všech společností, které tam přesměrovaly svou výrobu), ale jejich rychlo výrobnu nekvalitních levných výrobků a surovin prostě nechci podporovat. To je můj etický postoj.

Jedinou výjimku činíme se značkou Mushrooms for Life, která je skutečným evropským odborníkem na medicinální houby v bio kvalitě. A jak píšu výše, suroviny by měly být pokud možno ze zdroje, kde se běžně vyskytují nebo rostou, což Čína a medicinální houby samozřejmě splňují. Tradiční čínská medicína stojí a padá s medicinálními houbami a osobně jsem za její existenci nesmírně vděčná. Jako u všeho, i čínští dodavatelé hub nabízí výrobcům různé kvality surovin a vše se odvíjí od toho, kolik chce výrobce hub na daném produktu vydělat sám. Nikdy bych si nekoupila medicinální houby od privátní značky, která není expert na houby a také bych si dávala vždy pozor zda je značka v bio kvalitě a o jaký stupeň extraktu se jedná, tzv. drinking grade versus pure grade. Trh je plný pseudo značek, které se nestarají o kvalitu houby, ale pouze o svůj výdělek. Kdo do zákulisí nevidí, netuší jaké praktiky se odehrávají.

Čím se lišíte od ostatních prodejců? Proč si zákazníci vybírají právě vás?

Tím, že podnikání chceme dělat jinak, říká se tomu poctivě, což je v místních podmínkách těžká utopie a věřím, že se nad touto větou nejeden Čech zasměje a pomyslí si své. V praxi to vypadá asi takto: když vybíráme věci do sortimentu, nemyslíme prvně na sebe a kolik na tom vyděláme, ale na kvalitu daného zboží, jeho originalitě, kdo značku vlastní a jak může jeho konzumace či aplikace obohatit zákazníka. Jinými slovy, neprodáváme člověku placebo jen proto, abychom prodali, ale chceme mu nabídnout aktivní a smysluplné složení, které mu v reálu pomůže vyřešit problém nebo nastolit lepší životní styl. Jdeme ke zdroji, a vyhýbáme se privátním etiketám, kde značka pod jednou etiketou vyrábí všechno možné, ale vlastně sama nic neumí a nic nevymyslela, jen okopírovala něco, co už někdo jiný v zahraničí vyvinul. Český trh je těmito značkami zaplaven.

Dále se dívám, jestli danou značku vlastní korporát či ne, a pokud se nechala koupit nadnárodní společností (např. Nestlé ráda skupuje malé nezávislé značky a pak z jejich reputace profituje), nevezmeme ji. Opravdu nám jde o jedinečnost a originalitu. Pokud to jde, jdeme přímo ke zdroji jako v případě značek Chocolat Madagascar a Ceylon Kokonati.

Čokoládu dovážíme přímo z Madagaskaru, kde se prémiové boby pěstují od roku 1941. Plantáže vlastní místní rodina, ne nadnárodní korporace ze zahraničí, a tyto plantáže dodávají obživu stovkám místních obyvatel. Nejen obživu, ale i zkušenosti a schopnosti umět řemeslo, což je víc než tradiční africké prosby o charitativní pomoc.

Pravebio.cz chtějí v Česku zdravou výživu, na jakou byli zvyklí v Londýně

Stejný scénář platí i pro Ceylon Kokonati značku. Pod touto značkou dovážíme ty nejlepší kokosové a jiné suroviny pro vaření a pečení přímo ze Srí Lanky od malých farmářů, žádný prostředník. Vše v bio kvalitě, USDA Organic.

Eshop pravebio.cz nabízí opravdu pravé bio

Protože jsou výrobky obou značek baleny u zdroje, zůstává většina výdělku u nich doma, což je správné, protože tito lidé si zaslouží férové mzdy – západ je vykořisťuje od nepaměti, tak proč to nezměnit. Říká se tomu raise trade a je to mnohem víc než zpopularizovaný a zneužívaný fair trade.

Naši zákazníci si tohoto jednání cení a důvěřují nám. Sdílí stejné etické hodnoty a chtějí podpořit tento způsob podnikání.

Dá se říci, kdo je váš typický zákazník?

Lidé, kteří sdílí naše hodnoty a vizi s námi. Ať už se jedná o sportovce, nakupují u nás např. čeští hokejisté, kteří mají v oblibě elektrolyty Re-Lyte od americké značky Redmond, nebo o osoby, které mají rádi zdravý životní styl a nehledí tolik na cenu jako na složení a kvalitu. Náš typický zákazník je člověk, který se o sebe chce starat a své tělo považuje za svůj chrám a ne popelnici.

A nejžádanější produkt?

Nosní sprej SinuOrega, který opravdu pomáhá jak v období chřipek a rýmy, tak v období alergií. Tento zcela přírodní nosní sprej od společnosti North American Herb & Spice kombinuje výjimečnou směs účinných esenciálních olejů Oreganolu P73, šalvěje, bobkového listu a hřebíčku s roztokem purifikované vody a čisté mořské soli. Je bez alkoholu, konzervantů a chemických přísad – je tak bezpečný na denní použití a nenávykový.

Eshop pravebio.cz nabízí opravdu pravé bio

Když vezmete portfolio značek, které nabízíte, jaký podíl je z Česka?

Zatím velmi malý. Zařazujeme značku Medárek, protože je to originální receptura paní Lucie Horákové, která je skvělou ženou s úžasnými nápady – podařilo se jí zainkorporovat do její vyhlášené zinkové masti Bentonitový jíl Redmond, který roky dovážíme, a vytvořit jedinečnou zinkovou mast, která zabírá na mokvavé ekzémy. A nově máme i značku orgánového masa, Primal Feast, sušená játra v kapslích, v bio kvalitě od Radka, který bydlí kousek od nás ve zlínském kraji. Játra získává z českých bio chovů v Beskydech a Jeseníkách. I když není konkurenceschopný cenou zahraničním výrobcům, kde se bio zemědělství dotuje lépe než zde, podpoříme jeho snahu, protože se snaží to dělat poctivě a v bio kvalitě – doufáme, že i čeští zákazníci to budou vidět stejně i přes vyšší cenu.

To není mnoho. Jaký je vůbec aktuální vývoj na českém trhu s bioprodukty?

Aktuální vývoj na českém trhu s bio produkty je podle mě slabý. Vláda nedělá nic pro to, aby eko zemědělství povznesla na západní úroveň, farmáři raději prodávají skot a jinou produkci do zahraničí pro lepší zisky. Není tu žádná osvěta mezi lidmi, aby bio produkty kupovali. Kromě velkých měst jsou bio sekce v obchodech poloprázdné. Vysoká cena pochopitelně nepomáhá. Plus skandály z minulých let a vlastně i současných, kdy se v testech přijde na to, že bio produkt obsahuje pesticidy, také tento trend ponižují.

Osobně vidím spíše snahu jít cestou privátních etiket – prostě vydělat rychle a snadno a obohatit se na trendu zdravá výživa.

Chybí mi tu originalita – je tu určitě pár světlých výjimek, například se mi líbí koncept Meleme Maso, ale mám celkem problém s vysokými cenami na to, že se výrobek vyrábí v ČR. Když si někdy přepočítám cenu na 100 g, vychází mi zahraniční zboží mnohdy levnější než český výrobek.

Co se týče doplňků stravy, není tu vlastně nic, co by už někdo nevymyslel např. v USA nebo Británii. Pokud někdo tvrdí, že něco je vyrobeno v ČR, neříká celou pravdu – většinu surovin na výrobu musel odněkud dovézt, protože zde se nic nevyrábí. Ve většině případů jsou suroviny dovezeny z Číny, protože je to levnější než Evropa nebo USA. Vždy chceme, pokud možno, ten originál. Máme nyní v nabídce doslova kultovní biohacking značku, americkou BiOptimizers, kteří už dvacet let vyvíjí doplňky pro lepší trávení a celkové zdraví. To je originální zdroj.

Eshop pravebio.cz nabízí opravdu pravé bio

Jak si má běžný spotřebitel porovnat a ověřit kvalitu bio výrobků? Pomohou mu v tom certifikace?

Musí se naučit kriticky myslet sám za sebe, musí se zajímat a hledat informace sám, nespoléhat na to, co mu řeknou jiní, protože není bio jako bio. Jak už jsem zmínila výše, nezávislé testy občas poukážou na pesticidy v produktech, které se jako bio prezentují. Často se jedná právě o supermarketové značky, které se přiživují na bio trendu, ale výroba je stále stejná, vyrobit za nejnižší možný náklad a prodat co nejdráž. To prostě s kvalitními surovinami nejde.

Certifikace jsou určitě cestou vpřed, ale musí to být certifikáty s renomé. Nejlepší certifikační organizace jsou Demeter v Německu, Soil Assocation Organic v Británii, USDA Organic v USA nebo Cosmos Organic v celé Evropě. V Austrálii má nejlepší pověst Australian Certified Organic. CPK Bio certifikace v ČR je trochu výsměch striktním standardům jejích zahraničních kolegů.

Pro většinu lidí je dnes rozhodujícím faktorem cena. Je šance, že i udržitelnější věci budou postupně levnější anebo je třeba, aby lidé změnili myšlení?

Dokud budou lidé svými penězi i nadále podporovat korporáty a jejich velké nadnárodní značky, nic se nezmění – systém není nastaven, aby si obyčejní lidé mohli dovolit kvalitní zboží. Je to začarovaný kruh – v ekonomice propadu lidé kupují levné zboží, které je nekvalitní, a které jim zdraví zhoršuje. A my jsme dlouhodobě v propadu a jsme navíc silně konzumní společnost. Naneštěstí je také většina obyvatel na planetě masově ovládána reklamou korporátů. A slovo reklama je slovní hříčka na klamání.

Lidé své myšlení nikdy masově nezmění, viz důvody výše, musíme se proto spokojit s jedinci, kteří prozřou a vydají se opačným směrem než většina. A pro ty tu jsme, pro tzv. černé ovce, které řeknou a dost: jsem zodpovědný za svůj život a volím zdraví a kvalitu. Nekoukám na cenu, ale na to, co kupuji, kolik toho kupuji a jestli je to pro mě dobré. Ne nadarmo se říká, že v jednoduchosti je krása.

  • Nejčtenější

Vytvořte si oázu klidu na terase či na balkóně

2. května 2024

Komerční sdělení Jaro je v plném rozkvětu a konečně si můžeme užívat sluníčko a teplo. Není přece nic lepšího, než...

Tisíce úspěšných Čechů znají tajemství spoření bez háčků a hvězdiček

29. dubna 2024

Komerční sdělení Objevili efektivní způsob, jak mít své úspory kdykoli k dispozici, bezpečně je zhodnocovat každý...

„Záleží mi na spokojenosti mých kolegů,“ říká vedoucí fyzioterapeutka

26. dubna 2024

Komerční sdělení Už pět let pracuje Martina Kořínková v Chrudimské nemocnici. Proč si vybrala profesi...

Jak zavěsit WC?

30. dubna 2024

Komerční sdělení Pryč je doba nevzhledných kombinovaných záchodů, z jejichž nádržek a připojovacích hadiček se tak...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

LED televize k novému telefonu zdarma. Být součástí Unity se vyplatí

3. května 2024

Komerční sdělení O2 s Air Bank rozšiřují spolupráci a představují unikátní ekosystém Unity. Ten společným...

Vyrazte za kulturou do Jizerek!

3. května 2024

Komerční sdělení Krásná a jedinečná příroda k Jizerským horám neodmyslitelně patří. Vyrazit sem můžete ale také za...

Trendy, které hýbou světem podnikání v roce 2024

3. května 2024

Komerční sdělení Žijeme v době neustálých inovací a změn. Trendy se v byznysovém prostředí mění jako na běžícím páse...

LED televize k novému telefonu zdarma. Být součástí Unity se vyplatí

3. května 2024

Komerční sdělení O2 s Air Bank rozšiřují spolupráci a představují unikátní ekosystém Unity. Ten společným...

Villa Organic: Revoluce v moderním bydlení

2. května 2024  9:50

Komerční sdělení Villa Organic, přelomový počinu v oblasti moderního bydlení, který se nachází v idylické části...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...