Dvě blondýny dobyly velký svět eventů, protože chtěly dělat věci jinak

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Chcete uspořádat největší Cyber security konferenci pro 1000 lidí? Přivézt nejlepší piloty světa do Prahy? Zajistit Mistrovství světa ve windsurfingu nebo někomu svěřit mezinárodní galavečer na Pražském Hradě? Pak je tu “duo rubio”, tedy blondýny Šárka Bauerová a Kateřina Lujková z Agentury Rubio.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Foto: Mirek Žebrák

Asi každý v životě pořádal nějakou akci. Oslavu s přáteli, firemní večírek nebo svatbu. Každý, kdo si to zkusil, ví, že dovést akci od prvotní představy a nápadu do úspěšného konce není vůbec lehký úkol. Svěřit se do rukou profesionálů je nejen správné rozhodnutí, ale pochopíte, že když dva dělají totéž, není to totéž.

Kdo jsou dvě blondýny a Agentura Rubio?

Před rokem 2012 měla každá svoji práci a obě pořádaly menší eventy. Šárka pro společnost YFA a Káča pro Prague Business Club. Ani ve snu neplánovaly zakládat firmu, natož to, jak Agentura Rubio vypadá dnes. Šárka v roce 2012 porodila první dítě a Káča po 5 letech opustila klub podnikatelů a přemýšlela, co bude dál. Kdy jindy než teď se tedy vydat vlastní cestou a založit malou eventovou agenturu a ve volném čase si střihnout menší akce či oslavy.

První, co bylo důležité, bylo vymyslet název firmy. Šárka i Káča jsou dvě blondýny a to ve španělštině lze přeložit jako „duo rubio“. Název byl na světě a po administrativním kolečku se zakládáním firmy se kolesa agentury začala rozbíhat.

Zorganizovaly si navzájem svatby, porodily další čtyři děti a z malých akcí a oslav se staly velké konference, golfové turnaje, mezinárodní setkání nebo mistrovství světa.

Agenturu Rubio dnes zosobňuje právě Šárka a Káča a za relizaci akcí ručí svým dobrým jménem.

„Nejsme korporát. S kůží na trh jdeme my sami.“

Jak vás napadlo jít do velkého světa eventového businessu?

Nemáme pocit, že jsme ve velkém eventovém businessu a ani to není naším cílem. Chceme dělat „velké“ akce svojí výjimečností, kvalitou a dopadem pro klienta. Nikoli velikostí odměny, počtem lidí nebo rozpočtem. To je pro nás druhořadé. Zároveň nás nikdy nebavilo, když byl někdo odrazován z jeho nápadů slovy, že to je nemožné. Snažíme se splnit vždy maximum požadavků a klientovi jeho vysněný event doručit, i když se zpočátku zdá „nerealizovatelný“.

Nikdy jsme ani neplánovaly stvořit eventovou agenturu s takovým počtem a velikostí eventů ročně. Chtěly jsme jen částečně najít seberealizaci mezi kojením a uspáváním dětí.

Ale jak tomu bývá, „člověk míní, život mění“ … a naprosto přirozenou cestou se stalo to, že tvoříme akce, za které dostáváme ocenění u renomované České Eventové Asociace a stojíme tak bok po boku těch největších mezinárodních eventových agentur v zemi.

Šárka je typický operativec, povahově organizační typ a opravdu poctivý perfekcionista. Žije teď a tady. Zatímco Káča je více kreativec a snaží se připravit na všechny možné scénáře.

„Chceme vidět za všechny rohy a mít řešení.“

Kolik akcí jste už zrealizovaly?

V průměru pořádáme 3 akce do měsíce, což za těch 12 let existence je přes 400 akcí. Všechny akce ve fázi jednání s klientem, první kreativy a řízení projektu začínáme ve dvou. Postupně podle potřeby tvoříme tým skvělých profesionálů, se kterými vdechneme akci život.

Foto: Mirek Žebrák

Jaké akce byly největší?

Definitivně organizace letecké akrobatické soutěže s nejlepšími piloty světa pro více než 5 000 lidí v Praze Letňanech. Následovalo několik ročníků největší kybernetické konference CPX, které se zúčastnilo přes tisíc lidí a v těsném závěsu mezinárodní konference světové organizace pro předškolní vzdělávání pro 800 lidí, která trvala celý týden.

Jaká nejnáročnější?

Mezinárodní oslava klienta na Pražském hradě k příležitosti 30. výročí existence. Klient kladl velký důraz na detail. Během dvou dnů jsme zrealizovaly event v Katedrále sv. Víta a zároveň galavečer ve Španělském sále. Následovala párty v klubu Roxy. Bylo to vlastně několik akcí pro stovky lidí v jeden den. Byl to i nejdéle připravovaný event, jaký jsme kdy měly. Přípravami jsme strávily intenzivních 7 měsíců.

Vzhledem k místu akce - Pražský hrad, byly přípravy náročné i z hlediska logistiky. Bylo to jako trychtýř s úzkým hrdlem. Museli jsme mít vše perfektně načasované a správně nahlášené Správě Pražského hradu, která dbá na bezpečnost celého prostoru.

Jaká nejvíce unikátní?

Nejvíce unikátní byla asi loňská Cyber Security konference CPX. Kybernetická bezpečnost a IT obecně je obor, který není úplně sexy a hlavně se konají desítky různých IT konferencí ročně. Klient si přál udělat konferenci jinak a vystoupit z řady šedého průměru. To byla pro nás skutečně velká výzva. Byla to zároveň výroční konference s oslavou 30 let založení mezinárodní firmy, která mimochodem vymyslela první firewall na světě. Potřebovali jsme silnou kreativu, skvěle postavený scénář a „sázet“ wow momenty v pravý okamžik návštěvníkům.

Jeden velký přebíjet ještě větším. A povedlo se to. Podařil se nám husarský kousek, utajit prvního moderátora. Všichni věděli, že moderovat bude Leoš Mareš, který má talent na improvizaci, profesionalitu a situační humor. Leoš je symbolem doby, kdy vznikl internet (před 30 lety pozn. redakce). Pro Leoše je internet součást živobytí. Akce začínala ve tmě, které přecházelo do šera a mlhy na obřím pódiu ve tvaru loga firmy, pro kterou jsme akci organizovali. Bylo ticho a najednou v uličce mezi téměř tisícovkou návštěvníků procházela tmavá postava. Nikdo netušil, kdo to je. Z reproduktorů se ozval jeho hlas, který byl každému velmi povědomý. Byl to Alexander Hemala, který symbolizoval dobu právě před internetem. Používal slova, kterými uspával dnešní 40-50tníky jako děti ke spánku. Byl to neuvěřitelný moment, který přenesl většinu dnešních manažerů (návštěvníků konference) do dětských let. Později došlo k předání moderátorského žezla Leošovi a celá akce gradovala dále.

„Baví nás, když nám dá klient volnou ruku.“

Jak se vlastně hodnotí úspěch akce?

Nejdůležitější je klient. Ten, co nám zadává práci a my ji pro něj realizujeme.

Pokud je spokojený klient, tak je vše vpořádku. Pro nás je to ale mnohem více.

  • Náš vlastní, často velmi kritický pocit z akce.
  • Klientovi první dojmy.
  • První dojmy návštěvníků.
  • Dotazníky - tvrdá data.
  • Splněné cíle klienta (počet leadů, návštěvníků, měřitelná data, specifická zpětná vazba).

To vše tvoří a rozhoduje úspěšnost akce. Je to mix tvrdých dat a pocitů. Oboje je nesmírně důležité. Je to jako s jídlem. Jíme nejen ústy, ale taky očima. Krásně vypadající jídlo ještě nutně nemusí znamenat chutné jídlo a naopak. Na dobré akci potřebujeme a vyžadujeme obojí.

Snažíme se překonávat sami sebe a v případě každoročně se opakujících konferencí to není vůbec lehká disciplína. Naší další zásadou je jít vždy o krok dále, než klient očekává.

Foto: Oldřich Drnec

Co je pro vás největší odměna?

Člověk samozřejmé podniká za účelem zisku, aby nemusel pracovat v korporátu a mohl se realizovat tak, jak chce on, a ne jak to chce někdo jiný. Pro nás je hlavní a největší odměnou spokojený klient, který má ideálně otevřená ústa v první moment, když přijde na akci. Dále pak zpětná vazba návštěvníků, svoboda a důvěra od klienta, se kterou můžeme volně tvořit..

Poslední minutou akce máte „padla“? Nebo něco ještě následuje?

Absolutně vůbec. Pak začíná bourání toho, co jste několik měsíců tvrdou dřinou připravovali. Finální papírování, vyúčtování od dodavatelů a fakturace klientovi. Důležitou součástí každé akce by mělo být vyhodnocení akce, co nejčerstvější zpětné vazby od klienta (tzv. Debrief - pozn. redakce) a po akci probrat s interním týmem, co bylo dobré a kde máme prostor pro zlepšení.

Jak si vybíráte eventy a ty, se kterými spolupracujete?

Naše zásada je si nevybírat a nevzdávat žádnou hozenou rukavici, nezastavit se před jakoukoli výzvou. Event nás musí oslovit, bavit a chceme si být samy jisty, že jej dokážeme doručit na 100 % kvalitně.

Stal se vám nějaký „fuck-up“?

Ano stal. A ne jeden.

Jednou si klient trval na tom, že zvací proces bude mít na starost jeho zaměstnanec.

My jsme uspořádali nádhernou akci na zámečku u Liberce a když akce začala … nikdo nepřišel. Byli jsme tam pouze my a lidé od klienta. Byl to velmi zajímavý moment uvědomění, že občas je dobré event svěřit jednomu subjektu od A-Z, který za něj také nese odpovědnost.

„Každý event je ten nejdůležitější.“

Kam se chcete Agenturu Rubio směřovat?

Chceme být přesně tím, čím jsme. Naše strategie je být malou „rodinnou“ agenturou, která dělá svoji práci jinak. Daleko lépe než jsou nastavená očekávání klienta a při každé další zakázce překračovat svůj vlastní stín.

„Naším cílem není být velkou agenturou. Naším cílem je dělat eventy „velké“ kvalitou.“

Pokud by vás někdo chtěl oslovit, kde vás může najít?

Nejjednodušší je nám napsat nebo zavolat. Vše najdete na našich stránkach: www.rubio.cz.

Foto: Zosia Burska

Co byste vzkázaly čtenářům závěrem?

Event, akce – jakkoli to chceme nazývat, bývá ve většině případů obrovská spousta práce. To, co vidí návštěvník, je pouze špička ledovce. Pět až deset procent celého úsilí. Bývají to velká očekávání, dny, měsíce tvrdé dřiny a nakonec o výsledku rozhodne pár okamžiků … a je to celé pryč.

Event je naživo. Žádný event se nedá „opravit“ nebo udělat na druhý pokus. Nedá se zopakovat. Každý event je unikátní jako divadelní představení. I když děláte reprízu, je pokaždé jiná.

„Event je jako divadelní představení. Unikátní okamžik. Naživo. Nedá se už nikdy zopakovat. Nemáte druhou šanci. Buď ho uděláte skvěle, nebo ne. Nic mezi.“

Jakkoli se může i malá akce zdát jednoduchou v myšlenkách, v realitě často narazíte na řadu úskalí. Každému doporučujeme, ať si organizaci eventu vyzkouší sám a potom s agenturou. Dokáže pak více ocenit práci profesionálů. Svůj vlastní čas a energii může soustředit tam, kde ho to baví a kde má talent.

Foto: Archiv

  • Nejčtenější

Nové léky jsou dostupnější, všichni pacienti se k nim ale nedostanou

14. června 2024

Komerční sdělení Objem nově schválených moderních léků se v ČR v posledních letech výrazně zlepšil, přetrvávají ale...

Nejdelší páternoster v Česku. Víte, kde ho hledat?

17. června 2024

Komerční sdělení V České republice najdeme několik pozoruhodných páternosterů, z nichž mnohé se nacházejí v Praze,...

Studenti vidí potenciál informačních technologií

16. června 2024

Komerční sdělení O bakalářské studium studijního programu Aplikovaná informatika je na naší univerzitě v posledních...

Ludvikova bouda: Léto v Krkonoších, jak ho neznáte

17. června 2024

Komerční sdělení Chcete si užít léto v čisté přírodě v místech, kde srnky dávají dobrou noc, a přitom být v...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Máte zdravá játra? Samotest od Sanofi pomáhá potíže odhalit včas

13. června 2024

Komerční sdělení Společnost Sanofi uvádí na český trh novinku v podobě produktu Essentia Check. Volně dostupný...

Barcelona: Proč si ji zamilujete a co jste možná ještě nevěděli

18. června 2024

Komerční sdělení Barcelona, druhé největší město Španělska a zároveň hlavní město Katalánska, je synonymem umění,...

Bezpečný vzduch a efektivní průmyslové chlazení pro vaši firmu

18. června 2024

Komerční sdělení Víte, že vědci stanovili ideální teplotu pro práci? Lidé dosahují nejlepšího výkonu při 21–25 °C....

Největší dodavatel automobilových zámků na světě. To je firma Kiekert

17. června 2024

Komerční sdělení Příběh přeloučského závodu společnosti Kiekert je až neuvěřitelný. Z malé firmičky o šedesáti...

Nejdelší páternoster v Česku. Víte, kde ho hledat?

17. června 2024

Komerční sdělení V České republice najdeme několik pozoruhodných páternosterů, z nichž mnohé se nacházejí v Praze,...

Skandál kolem morbidně obézní Miss Alabama. Co se ztratilo mezi řádky

Sociální sítě počátkem června rozvášnila obézní plus size modelka Sara Millikenová oceněná titulem Miss Alabama 2024....

Putine, běž do prd*le, zahlásil na koncertě Rod Stewart. Němci zpěváka vypískali

S překvapivou vlnou nevole se na svém nedělním koncertu v Lipsku setkal rockový král Rod Stewart. Během vystoupení se...

Tvrz koupil za 76 tisíc a daroval ji manželce. Pak ruinu 20 let opravoval

Pavel David zahlédl v dubnu roku 2003 v novinách inzerát: „Prodám tvrz za 76 000 Kč.“ Ještě ten den si jel zříceninu...

Do Itálie se nevrátím, tady vše funguje lépe, říká dcera Petra Hapky

Dcera slavného českého hudebníka Petra Hapky (†70) Petra (41) žila od 3 let s matkou v italském Římě. Ve 29 letech se...

Jen ať mě kritizují, moje šperky vydělávají, říká zpěvačka Lucie Bílá

Zatím jí to pořád zpívá, ale i Lucie Bílá (58) si uvědomuje, že jednou její kariéra skončí. Hlava ji z toho ovšem...