Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Největší dodavatel automobilových zámků na světě. To je firma Kiekert

  0:16 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Příběh přeloučského závodu společnosti Kiekert je až neuvěřitelný. Z malé firmičky o šedesáti zaměstnancích se během třiceti let podařilo vybudovat významný závod, jehož výrobní kapacita nemá na světě konkurenci.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Karl Lambertz, generální ředitel Kiekert Czech Republic | foto: Kiekert

Prvenství, kterých v současnosti přeloučský Kiekert dosahuje, je hned několik. Se svou výrobní kapacitou dosahující až 200 000 zamykacích jednotek denně je tento závod největším výrobcem automobilových zámků na světě. A nejen to. Současně je také nejvýznamnějším výrobním pilířem koncernu Kiekert, který zajišťuje více než polovinu veškeré jeho globální produkce.

Na výrobní ploše o rozloze pěti fotbalových hřišť zde běží 24 hodin pět dní v týdnu 82 výrobních linek, které produkují přes 7000 variant zámků. Významné je také logistické centrum, kterým denně projde na 10 milionů komponentů.

Od luxusních sporťáků až po elektromobily

A čím se vlastně Kiekert zabývá? To přibližuje Karl Lambertz, generální ředitel Kiekert Czech Republic. „Našimi hlavními produkty jsou inteligentní bezpečnostní zamykací systémy, které dodáváme do celého automobilového segmentu od těžkých nákladních vozidel až po luxusní vozy. Naše produktové portfolio zahrnuje i pohonné jednotky posuvných dveří s integrovanou elektronikou či aplikace na elektrické otevírání a jemné dovírání zámků. Dlouhodobě také předvídáme rostoucí trend na trhu s vozidly poháněnými novými druhy energií a aktivně pro ně vyvíjíme bezpečné dobíjecí systémy i další aplikace. Zhruba 90 % produkce přeloučského závodu míří na evropské trhy, mezi naše zákazníky však patří téměř všechny světové automobilky. Vyrábíme zámky jak pro sportovní vozidla, jejichž produkce je několik kusů ročně, tak pro statisícové série vozů, které každý den potkáváme na silnicích. Jsme hrdí na to, že zámek značky Kiekert má ve svém voze zabudována čtvrtina všech automobilů jezdících po naší planetě,“ říká Lambertz.

přeloučský závod firmy Kiekert | foto: Kiekert

Špičkové centrum vývoje

V minulém tisíciletí byl český závod hlavně výrobní, ale to už dávno neplatí. Kromě rozsáhlých výrobních hal se dnes v Přelouči nachází také oddělení kvality, nákupu, testingu, logistiky, ale hlavně výzkumu a vývoje. A například v konstrukci kufrových zámků patří zdejší designéři ke světové špičce. Není proto divu, že z Přelouče je také řízeno několik globálních vývojových týmů.

vývojové centrum nové generace zamykacích systémů | foto: Kiekert

Společnost Kiekert, která byla založena již v roce 1857, má na svém kontě více než dva a půl tisíce patentů týkajících se zamykacích systémů, což je dvakrát více než její nejbližší konkurence. A byl to právě Kiekert, který světu v roce 1974, tedy před rovným půlstoletím, představil přelomový vynález. Tím bylo centrální zamykání, které posléze nastartovalo éru systémů „bezklíčového“ odemykání vozů, což je dnes již naprostý standard u všech prodávaných aut. A pozici vývojového lídra si Kiekert udržuje i v současnosti, kdy své zámky vybavuje například přitahovačem, se kterým prakticky končí tradiční bouchnutí dveří.

O budoucnost se nebojíme

Další směřování přeloučského závodu je podle generálního ředitele Karla Lambertze jasně dané. „Český závod ušel za více než tři desetiletí dlouhou a úspěšnou cestu od výroby převážně ručních západek až k navrhování inteligentních zamykacích systémů vyráběných na vysoce automatizovaných zařízeních. Jsem přesvědčený, že jeho úspěšný příběh bude pokračovat. Náš průmysl prochází pravděpodobně nejdrastičtějšími změnami za posledních sto let konstrukce a výroby automobilů. Lidé však stále potřebují do svých vozidel nastupovat a vystupovat a při jízdě zůstat v bezpečí. Kiekert proto je a nadále zůstane lídrem na trhu, o čemž svědčí také velké množství nově získaných kontraktů. Skupina Kiekert, včetně svého nejdůležitějšího závodu v Přelouči, zůstane důležitou součástí nového směřování automotive a bude pomáhat utvářet budoucnost tohoto průmyslu. Tak, jak to koneckonců děláme posledních 170 let,“ říká s úsměvem generální ředitel.

Zaměstnance si hýčkáme

Se svými šestnácti sty zaměstnanci je přeloučský Kiekert také jedním z největších zaměstnavatelů Pardubického kraje. „Jsme rádi, že naši společnost můžeme označit jako velmi stabilní, čehož je důkazem například fakt, že dvě třetiny zaměstnanců u nás pracují více než pět let,“ říká personální ředitelka Pavlína Štroffek-Šprachtová. „Spokojení a motivovaní pracovníci jsou pro nás prioritou, a proto kromě zajímavých mzdových podmínek, obsahujících například také příspěvek na dopravu, klademe důraz na množství benefitů a firemních akcí. Zmínit mohu například Dětské dny, velký letní Kiekert Fest, vlastní příměstský tábor či Vánoční dílničky. Bez zajímavosti jistě nejsou ani obědy v naší firemní kantýně za 25 korun. Navíc nabízíme jednu neobvyklou výhodu pro naše kolegy pracující ve výrobě – zaměstnanci si mohou vybrat, zda chtějí pracovat vsedě, nebo vestoje.“

V minulosti se přeloučský Kiekert z velké části opíral o agenturní pracovníky, to se ale nyní mění. „Rozhodli jsme se výrazně posílit řady našich kmenových zaměstnanců. To nám pomůže nejen ještě lépe pracovně rozvíjet jednotlivé zaměstnance, ale také celou firemní kulturu.“ Do této strategie také zapadá letošní výrazné navýšení mezd pro směnové pracovníky, které je nejvyšší v historii přeloučského Kiekertu. „Drtivé většině pracovníků v třísměnném provozu jsme od dubna navýšili mzdy o 24 %,“ dodává Štroffek-Šprachtová.

Co možná nevíte o autozámcích

Prach z arizonské pouště prověří

Auta nejezdí jen v příjemných klimatických podmínkách. Je třeba, aby zámky bezchybně fungovaly i na náročných místech planety. Několikrát do roka proto do firmy přichází speciální zásilka – nejagresivnější písek z arizonské pouště. „Každý zámek prochází prachovým testem, při kterém se umístí do speciálního zařízení, ve kterém ventilátory víří jasně dané množství prachu. Po celou dobu testu se zámek odemyká a zamyká a nesmí dojít k žádnému selhání,“ řekl mluvčí Kiekertu Luboš Kopecký.

Zámky se musí otevřít i ve čtyřicetistupňovém mrazu

Kiekert dodává zámky téměř všem evropským automobilkám, které své vozy distribuují od afrických subsaharských pouští až po polární kruh. Aby v Kiekertu zajistili bezchybnou funkci svých zámků, testují je ve velmi náročných prostředích, která simulují v laboratorních klimakomorách. Zámek se musí stotisíckrát odemknout a zamknout při teplotách mezi -40 a +80 stupňů Celsia.

automobilový zámek, ilustrační foto | foto: Kiekert

Sedmtisíckrát jinak

Pro více než šedesát automobilek vyrábí přeloučská firma tisíce kombinací zámků. Proč tolik? Každý model vozu má pro každé dveře svoji variantu zámku. K tomu ještě existují verze s dětskou pojistkou či bez ní, nebo například s dvojitým zamykáním zvyšujícím bezpečnost při vniknutí do vozu rozbitým okénkem. Když se všechny možnosti prokombinují a znásobí počtem variant vozů a automobilek, vyrábí Kiekert ve výsledku závratných 7000 variant zámků.

V komoře maximálně zaševelí listí

Když se testuje hlučnost zámků, maximální přípustný zvuk je pouhých dvacet decibelů. I tichý šepot, ba i tikání hodinek jsou tedy příliš hlasitým a nežádoucím elementem. Hlasitost ve speciální akustické komoře, ve které se nové zámky testují, tedy nesmí být vyšší než šelest listí ve vánku. Příjemný, přesně definovaný zvuk při zavření dveří je jedním z důležitých požadavků zákazníků.

  • Nejčtenější

Korejský reaktor APR1000: nejlepší řešení pro Česko

22. června 2024

Komerční sdělení V červenci 2024 plánují vláda a ČEZ vybrat jako preferovaného uchazeče jednoho z dvojice korejské...

V Bystrci vyrostla unikátní tělocvična nejen pro ragby

21. června 2024

Komerční sdělení Ve sportovním areálu Tělovýchovné jednoty Lokomotiva-Ingstav v Brně-Bystrci doplnila sedm...

Méně stresu a lepší vztahy. Proč firmy vítají mazlíčky na pracovišti

20. června 2024

Komerční sdělení Stále více firem přechází na pet-friendly kanceláře. V zahraničí je jich 45 %, u nás přes 10 %....

Revoluce v hybridním cloudu: Budoucnost, které můžete věřit

21. června 2024

Komerční sdělení Zažijte revoluci v hybridním cloudu: Otevřete se světu neomezených možností. V srdci Prahy se...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Mami, to není tyranosaurus, ale stegosaurus! Jak si to můžeš plést?

25. června 2024

Komerční sdělení Neexistuje snad dítě, které by nefascinovali dinosauři. Tajemní a impozantní vládci planety z časů,...

Výstava ukazuje proměnu Ústeckého kraje

26. června 2024

Komerční sdělení V prostředí břevnovského kláštera v Praze začala 16. ročník česko-slovenské putovní výstavy Má...

Máte starý dům? Na jeho renovaci už nemusíte šetřit dlouhé roky

26. června 2024

Komerční sdělení Právě pro vás je tu nový dotační titul Oprav dům po babičce v oblíbeném programu Nová zelená...

Co nezapomenout na prázdninové cesty k vodě? To by vás nenapadlo

26. června 2024

Komerční sdělení Představte si tuto situaci: První den prázdnin si vaše dítě při pádu z kola odře koleno, vy mu...

E.ON opět snižuje ceny. Stálí klienti mohou za elektřinu ušetřit

26. června 2024

Komerční sdělení Zákazníci společnosti E.ON mohou znovu ušetřit za dodávku energií. Na květnové plošné snížení cen...

Výhru ze Survivoru utratil Mikýř za rozhovor v prázdné O2 areně, vydělal miliony

Martin „Mikýř“ Mikyska (30) vytěžil své vítězství v reality show Survivor Česko & Slovensko 2024 na maximum. Povedl se...

Kellnerová s partnerem koupili hotel v Krkonoších. Součástí je atomový bunkr

Novým majitelem čtyřhvězdičkového Harmony Club Hotelu ve Špindlerově Mlýně se stal právník a investor Tomáš Otruba,...

Rok od zkázy ponorky Titan. Vyplouvají děsivá zjištění i nové otázky

Před rokem, 18. června 2023, se v severním Atlantiku ztratila ponorka Titan společnosti Ocean Gate. Pátrání potvrdilo...

Zpěvačka Katy Perry ukázala prsa. Fanoušci řeší, zda to má zapotřebí

Katy Perry (39) vydá v červenci nový singl s názvem Woman’s World, který podpoří i videoklipem. Aby řádně nalákala své...

Velká proměna Michala Davida: dvacet kilo dole. Žádné pivo, ale fitko a tenis

Michal David (63) zhubl v posledních měsících dvacet kilo a cítí se výborně. V rozhovoru pro iDNES.cz muzikant...