Doporučujeme

ČTK připravila sérii videí o médiích, ověřování a dezinformacích

ČTK připravila sérii videí o médiích, ověřování a dezinformacích | foto: ČTK

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

ČTK připravila sérii videí o médiích, ověřování a dezinformacích

ČTK Connect ve spolupráci s Google News Initiative připravila před nadcházejícími volbami do Evropského parlamentu sedmidílnou sérii krátkých vzdělávacích videí Jak na média.

Série, kterou namluvila herečka Jenovéfa Boková, nabízí praktické návody na ověřování informací či fotografií. Přibližuje také základní způsoby, jakými vůbec zprávy vznikají. Věnuje se ale také například deepfakům, kterých v poslední době na českém internetu přibývá. Celou sérii najdete ZDE.

„Jde nám zejména o ukázku praktických postupů a nástrojů, které mohou posloužit každému, kdo se chce vyznat v dnešní informační záplavě,“ uvedla zástupkyně ředitele pro strategii a rozvoj Gábina Vostřezová. Kromě zveřejnění na sociálních sítích ČTK Connect sérii nabídne například školám.

První video ze série Jak na média, kterou připravila ČTK Connect ve spolupráci s Google News Initiative, se věnuje tomu, jak vznikají zprávy, které denně čteme a sledujeme. Nabízí pohled do různých způsobů, jakými novináři získávají informace - od vlastního zjišťování přes informace získané na tiskových konferencích až po převzaté zprávy z domácích či zahraničních médií. Věnuje se také ověřování a zpracování informací a sociálním sítím.

ČTK Connect, která spadá pod Českou tiskovou kancelář, zastřešuje komunikační služby pro klienty z řad firem či agentur. Veřejnoprávní agentura pod touto hlavičkou nabízí publikaci firemních sdělení, výrobu a šíření videopřenosů, pronájem eventových prostor PressCentra či zajištění obsahových speciálních webových i tištěných magazínů na míru.

Iniciativa Google News spolupracuje s vydavateli a novináři na boji proti dezinformacím, sdílení zdrojů a budování rozmanitého a inovativního zpravodajského ekosystému.