Co je CRM systém?
Cílem každé úspěšné firmy je znát potřeby a přání zákazníka, navazovat s ním dobré vztahy a důvěru v produkt, který mu nabízíte. Určitě víte, že získat si skutečnou důvěru zákazníka není nic jednoduchého, je to běh na dlouhou trať a především nikdy nekončící proces.
CRM (customer relationship management) znamená řízení vztahu se zákazníky. Ve zkratce CRM se ukrývají veškeré strategie a technologie, díky kterým se budují a udržují vztahy se zákazníky.
Ať už se vaše firma rozrůstá nebo je již úspěšnou a máte své stálé klienty, vždy je důležité si o nich uchovávat nejen základní údaje, ale i další důležité informace. Většina firem to řeší skrze excelové soubory, sdílené tabulky, poznámky v diářích a plánovačích apod. Jenže v okamžiku, kdy vám zákazníci přibývají a tým se začíná rozrůstat, přestane tento systém fungovat a jen vám to začne přidělávat práci a obírat o drahocenný čas, který byste mohli věnovat jiným činnostem. Například zlepšování vztahu se zákazníky. Jak vám s takovou situací pomůže CRM systém?
Bez ohledu na to, jestli jste malá či střední firma nebo OSVČ, CRM systém vám pomůže tyto informace udržovat na jednom místě. Díky CRM jste s klientem od jeho oslovení přes obchodní transakci až po zákaznický servis. Takže můžete nejen sledovat průběh objednávky, řídit ji, ale také se zaměřit na obchodní či marketingové aktivity a ve většině případů zautomatizovat firemní procesy.
Jaké jsou výhody CRM systému?
- Vše na jednom místě: jednoduše řečeno – už nemusíte udržovat poznámky na papírkách a oblepovat jimi svůj monitor nebo poznámkový blok. Vlastně není potřeba ani ten poznámkový blok, protože máte CRM systém. Jakékoliv poznámky, které je zapotřebí o klientech uchovat, stačí poznamenat do CRM systému. Najdete je na jednom místě a nemusíte zbytečně klikat, listovat poznámkami nebo procházet nalepené lístky na monitoru. Totéž platí i o e-mailech, termínech setkání a mnoho dalšího.
- Přidělujete úkoly: pokud například z komunikace s klientem vyplynul nějaký úkol, který je třeba provést (vy nebo váš kolega), stačí jej vytvořit a přidělit termín dokončení. Vytvořené úkoly z CRM můžete i propojit se svým kalendářem, odkud lze prokliknout na kartu kontaktu. Funkce přidělování úkolů je skvělá i v případě, že pracujete v týmu – každý má přehled o tom, v jaké fázi se daná spolupráce nachází.
- Automatizace: budoucnost je v automatizaci procesů. CRM systém vytvoří kontakty z poptávek, přiděluje úkoly, kontroluje termíny, hlídá pravidelnou komunikaci se zákazníky, ukládá veškeré informace o proběhlé komunikaci. To všechno na jednom místě. V překladu by se dalo říct, že je CRM systém mnohem více než sekretářka. Je vaší pravou rukou.
- Existuje mnoho způsobů, jak vám CRM systém může v podnikání pomoci. Výběr závisí na oboru, kterému se věnujete, a na potřebách evidence a komunikace, které ve svém podnikání/firmě máte. A podle jakých kritérií správný CRM systém vybírat?
Osvědčené tipy, jak vybrat ten správný CRM systém
Vybírání CRM systému je jako výběr správných bot. Musí skvěle padnout a netlačit, mít vyhovující požadavky a plnit svou funkci. Definujte si, jaké úkony nejen na denní bázi provádíte a co se zákazníky řešíte (od obchodu přes marketing a mnohem dále).
- K výběru CRM systému přizvěte své kolegy. Ať už z obchodního týmu, z klientské podpory, z IT oddělení anebo jen kolegy, se kterými úzce spolupracujete. Poraďte se s nimi, sdělte si požadavky. CRM systém by měl vyhovovat vám všem a naplňovat očekávání.
- Cloudový systém nebo systém na vlastním serveru jsou dvě rozdílné věci. Cloudový systém umožňuje jednoduchý a rychlý přístup k potřebným informacím. Odkudkoliv, 24/7 a z jakéhokoliv zařízení (tablet, mobil, počítač). Investice je výrazně nižší. Oproti tomu systém na vlastním serveru znamená vyšší pořizovací cenu a současně s tím počítejte i s náklady nejen na údržbu a zabezpečení.
- Vybírejte uživatelsky přívětivý a jednoduchý CRM systém, ve kterém se vyznáte. Zároveň vybírejte moderní řešení umožňující automatické zakládání nových kontaktů z webových formulářů, z e-mailových poptávek nebo z rezervačního systému pomocí webových formulářů nebo možnost napojení na firemní registry, kdy se podle IČ stáhnou informace o firmách.
- Cena za CRM systém se může lišit s ohledem na to, jaké funkce budete využívat, kolik uživatelů s ním bude pracovat. Výsledná částka se odrazí i na poplatcích za podporu či změny v systému. Pokud jste si už na začátku stanovili, jaké funkce pro svou práci potřebujete a kdo všechno z vašich kolegů by do systému měl mít přístup, dokážete jednoduše porovnat ceny různých CRM systémů.
Jak poznáte, že je CRM systém ten pravý?
Není nad možnost si CRM systém vyzkoušet na vlastní kůži. Kvalitní CRM systémy totiž svým zákazníkům nabízejí možnost zkušební doby.
Jedním z CRM systémů, které zkušební dobu nabízí, je systém Anabix CRM. Doporučujeme si založit testovací účet na 30 dnů a hned si domluvit online konzultaci zdarma, kde se dozvíte, jak Anabix CRM nastavit dle vašich potřeb či potřeb vašeho týmu.