Za kariérou v ELEKTROTRANS

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Milan Fiala začínal jako vlakový výpravčí. Toužil ale po dobrodružství a kariérním posunu. Stal se montérem na stavbě a postupně se vypracoval na člena představenstva firmy ELEKTROTRANS a.s.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Za kariérou v ELEKTROTRANS | foto: ELEKTROTRANS a.s.

Dnes je to už 30 let, co jste se rozhodl změnit kariéru. Kam vaše kroky vedly?

Do kanceláře Energovodu. To bylo v květnu 1993. Náhodou jsem věděl od známého, že zde hledají nové pracovníky na montáž, tak mi přišlo zajímavé to zkusit. Domluvili jsme se, že nastoupím jako strojník na stavbu V475-476 Kočín-Řeporyje. Začínal jsem tedy jako obsluha buldozeru a brzdné soupravy. Po třech měsících jsem se zaškolil na těžkou techniku a získal strojnický průkaz.

Milan Fiala a jeho obchodní tým.

Jaké byly vaše dojmy z takové razantní změny profese?

První den jsem si říkal, kam jsem se to dostal (smích). Ptal jsem se sám sebe, jestli jsem se nezbláznil… V předešlé práci jsem byl v suchu v teplé kanceláři a teď jsem se brodil bahnem v terénu. Brzy jsem ale získal spoustu zkušeností od našeho mistra pana Josefa Hlaváče, který byl mým mentorem a jsme spolu stále v kontaktu. Spolu jsme se dobře doplňovali. Měli jsme spoustu nápadů, jak některé pracovní postupy vylepšit, a to se pozitivně projevilo v námi realizovaných stavbách.

Zaškolil jsem se na práci s teodolitem a díky tomu jsem brzy začal dostávat technické úkoly jako například trasování nově budovaných vedení včetně vytyčování stožárů. Postupně jsem se tak posunul na pozici technika stavby. Začal jsem rozdělovat práci na stavbě, zajišťovat kompletní fungování staveb… Po pár letech jsem už na pozici stavbyvedoucího řídil významné realizační stavby v napěťových hladinách 110-440 kV.

V roce 1998 jste se rozhodnul pro změnu a využil příležitosti v nově vznikající společnosti ELEKTROTRANS. Znamenaly zase nové začátky další nové výzvy?

Samozřejmě. Nová společnost ELEKTROTRANS se potýkala s přibývající konkurencí. Nikomu z nás ale nevadilo pracovat na úkor volného času – byli jsme nadšení. I v této společnosti jsem pracoval na pozici stavbyvedoucího a po několika letech jsem dostal možnost stát se vedoucím zakázek a tu jsem přijal.

Na co rád z této doby vzpomínáte? Máte nějakou třeba výjimečnou zkušenost?

Nezapomenutelný byl v rok 2005, kdy jsem odjel na půlroční zahraniční montáž na Island. Byla to moje první zahraniční montáž, na to člověk nezapomene… Island má oproti České republice řadu specifik, ať už jde o použití odlišné technologie nebo nestandardní klimatické podmínky, jako je délka dne nebo odlišný terén, protože vedení bylo stavěno na lávových polích… Všechno jsme ale zvládli a přispěli jsme k posílení islandské přenosové soustavy.

To muselo být zajímavé. Máte srovnání s ještě jinou zahraniční montáží?

Ano, například práce ve Finsku. Tam to bylo velice náročné z hlediska drsných klimatických podmínek, pracovalo se i při -33 až -38 °C. Z důvodu, že většina trasy budované linky byla vyprojektována nad močály a jezery, byly stavební práce naplánovány od ledna do dubna, kdy jsou močály zamrzlé. Ale v takto silném mrazu to nebylo snadné nejen pro nás, ale ani pro techniku. Pamatuji si, že nám v Čechách koupená nemrznoucí směs moc k užitku nebyla.

Co následovalo po vašem návratu ze zahraničí?

Po návratu do Česka jsem pokračoval na pozici vedoucího zakázek a po nějaké době jsem povýšil na přípraváře rozpočtů a asistenta obchodního ředitele. V roce 2008 přišla velká změna a společnost ELT přešla pod úspěšnou nadnárodní společnost VINCI Energies, to s sebou neslo i jisté změny v systému řízení. V roce 2015 mě vedení VINCI Energies oslovilo s nabídkou stát se novým obchodním ředitelem. Po prvotním váhání jsem nabídku přijal a pomalu si začal budovat svůj nový tým. V následujícím roce jsem s úctou přijal jmenování členem představenstva.

Když se ohlédnete zpět, jak vidíte vývoj ve vaší profesi?

Tak asi jako v každém jiném oboru jsou ty změny za 30 let markantní. Došlo k změně technologií, stále se upravují postupy, aby byly co nejefektivnější, pracuje se s mnohem lepším vybavením, např. postroje, funkční oblečení, velký důraz je kladen na bezpečnost. Máme to štěstí, že našim zaměstnancům můžeme poskytnout moderní techniku – například akumulátorové nářadí, tažební soupravy nebo pohodlná auta. A to se vůbec nedá srovnávat s tím, co jsme měli k dispozici my na stavbě před třiceti lety.

Na své začátky v ELEKTROTRANS rád vzpomínám. Byli jsme super parta, práce nás bavila. Když vidím stožáry, které jsem vlastníma rukama postavil a stojí dodnes, je to skvělý pocit. Líbí se mi ta práce – různorodá a venku na vzduchu. Zkrátka pro „opravdové chlapy“, kteří by se v kanceláři nudili.

https://www.elektrotrans.cz/

Za kariérou v ELEKTROTRANS
  • Nejčtenější

Školská zařízení v kraji mají nové ředitelky a ředitele

26. července 2024

Komerční sdělení Ústecký kraj a jeho školská zařízení mají 13 nových ředitelek a ředitelů. ve všech případech...

Do Japonska míří nejznámější český drahokam

22. července 2024

Komerční sdělení Ve slavnostních prostorách Valdštejnského paláce, sídla Senátu Parlamentu ČR, byla v úterý 9....

Hnacím motorem je vášeň a vytrvalost

26. července 2024

Komerční sdělení Přestože PharmDr. Katarína Hrivňáková ve škole neměla mezi oblíbenými předměty chemii, stala se z...

Tahák Ladné Čeladné: Monkey Business, Tata Bojs a Lenny

22. července 2024

Komerční sdělení Už podeváté se koná festival Ladná Čeladná. Dvoudenní program začíná v pátek 2. srpna a uvede...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Green Deal musíme odmítnout

23. července 2024

Komerční sdělení Klimatické změny probíhají, ale člověk na ně nemá vliv. Pomozte zastavit greendealové šílenství!...

Nebojte se riskovat, věřte si! Ženy hrají v byznysu čím dál větší roli

27. července 2024

Komerční sdělení Jana Míčková Sladká vybudovala úspěšnou firmu GRAPECARE, která se věnuje oblasti lidských zdrojů....

Hnacím motorem je vášeň a vytrvalost

26. července 2024

Komerční sdělení Přestože PharmDr. Katarína Hrivňáková ve škole neměla mezi oblíbenými předměty chemii, stala se z...

Příběh od zaměstnance po majitelku úspěšné účetní kanceláře

26. července 2024

Komerční sdělení Příběh Julie Kamanové je důkazem, že odvaha a chuť do nových věcí může člověka dostat tam, kde si...

Letní spánek bez pocení. Pomohou praktické rady a chladivá matrace

26. července 2024

Komerční sdělení Horké letní noci vám nemusejí bránit v klidném spánku. Osvěžující spánek je dosažitelný díky...

Můj syn Xavier zemřel, říká Musk o transgender dceři. A chce zničit „virus woke“

Miliardář Elon Musk tvrdí, že byl podveden, když dovolil svému synovi stát se transgender ženou. V rozhovoru s...

Ruská kráska Sofja Lebeděva šla donaha v seriálu Vikingové: Valhalla

Bývalá gymnastka Sofja Lebeděva (30) potěšila fanoušky seriálu Vikingové: Valhalla, když se v jedné ze scén nového dílu...

Sto tun obilí za hodinu. Na Hané mají výjimečný kombajn, jeden z patnácti na světě

Až sto tun obilí dokáže za hodinu sklidit nový kombajn CR11 firmy New Holland, který vyjel do obilných lánů v okolí...

Rozvádím se, oznámila dubajská princezna na Instagramu manželovi a jeho milenkám

Dubajská princezna Mahra (30) a její manžel šejk Mana Bin Mohammed Al Maktúm (25) se po loňské svatbě rozvádí. Dcera...

Olympiáda je festival sexu pro sportovce, potvrzují bývalí účastníci

Olympijská vesnice mi dala za dva týdny víc sexu než zbytek mého života, tvrdí bývalý olympionik Matthew Syed....