Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

„Naše pancéřovaná vozidla najdete po celém světě“

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Společnost SVOS Přelouč patří ke špičkovým výrobcům vozů určených pro ochranu osob, celý proces zakázkové výroby zvládá pod jednou střechou.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

„Naše pancéřovaná vozidla najdete po celém světě“ | foto: Teleflex

Třicet let už její výrobky chrání životy a zdraví lidí v nebezpečných situacích. Pancéřovaná vozidla ze společnosti SVOS Přelouč najdete ve válečných konfliktech, vozí se v nich politici nebo se v nich přepravují peníze. „Naše působnost je velice pestrá a prakticky celosvětová. Pokud zůstaneme u konfliktních zón, kde naše vozy slouží zejména pro mírotvorné účely nebo na ochranu státního aparátu daných zemí, pokrýváme oblast od Afriky přes Blízký východ až po Asii,“ přibližuje obchodní ředitel firmy Štěpán Černý.

„Naše pancéřovaná vozidla najdete po celém světě“

Na trhu se pohybujete už od roku 1992, jak se z vašeho pohledu od té doby změnil po stránce zaměření a nároků zákazníků?

Nemůžu sice hodnotit plných třicet let, protože jsem ve firmě jen dvě třetiny této doby, ale i tak dynamiku vývoje v oblasti bezpečnostních vozidel vidím velmi zřetelně. Dána je už typem používaných zbraní, protože před dvaceti lety se většina vozidel chránila proti pistolovým zbraním, maximálně proti útočným puškám, jako je například kalašnikov, jenže v současné době už je ochrana vyloženě proti dlouhým zbraním a navíc proti nástražným minám nebo podomácku vyráběným bombám. Vývoj je tedy relativně velký a my se mu jako firma snažíme po všech stránkách přizpůsobit.

„Naše pancéřovaná vozidla najdete po celém světě“

Když se řekne pancéřované vozidlo, člověku se nejspíš jako první vybaví vojenská technika, ale váš záběr je mnohem širší. Co jsou vaše klíčové produkty a v jakých rolích je najdeme?

Filozofie našeho majitele je držet výrobkové rozpětí hodně široké – od obrněných transportérů pro vojenské a policejní využití přes protidemonstrační vozidla, lehká pancéřovaná vozidla pro ochranu vládních činitelů nebo VIP osob až po přepravníky peněz a cenin pro banky a bezpečnostní agentury. Každý rok nás živí něco jiného, protože jsme ryze zakázková výroba a reagujeme čistě na poptávku. Proto nemůžeme říct, že bychom měli jeden dva nosné produkty, které by držely firmu nad vodou. A velkou výhodou je, že zmíněná rozmanitost dává naší firmě vysokou úroveň stability.

Přesto: je něco konkrétního, na co jste z vaší současné produkce opravdu pyšní?

Čím se můžeme opravdu pochlubit, je nový obrněný transportér MARS, který jsme sami vyvinuli a ve spolupráci se švédským výrobcem raketových systémů, firmou SAAB vybavili tak, že je velice účinným prvkem pozemní protivzdušné obrany. Ten bych tedy jmenoval z vyloženě armádního ranku, z civilnějšího bych pak zmínil vývoj a už i realizaci sériové výroby pancéřovaného vozidla Toyota Land Cruiser pro chráněné osoby, zejména pro členy mírových misí OSN. To je vozidlo, které má vysoce efektivní ochranu nejen proti palným zbraním, ale rovněž proti bočnímu výbuchu a nástražným minám. Právě tohle by měly být výrobky, které nám zajistí do budoucna spoustu práce.

„Naše pancéřovaná vozidla najdete po celém světě“

Poslední dobou, zdá se, ozbrojených konfliktů po světě spíše přibývá. Ovlivňují i objem vaší výroby? Projevila se na něm například válka na Ukrajině?

Jak sledujeme trendy, neřekl bych, že konfliktů přibývá. Spíš se jejich počet pohybuje po sinusoidě – některé končí, naopak jinde na světě zase bobtnají. Křivka je podle mě s nějakými drobnými výkyvy víceméně stabilní. Proto se ani nedá tvrdit, že konflikt na Ukrajině výrazně ovlivnil poptávku po naší technice, jen zapadl do celosvětového rámce.

Pokud se zaměříme na výrobu, s kým na ní spolupracujete a co si vyrábíte zcela sami?

Jednou z našich předností je, že celý proces výroby pancéřovaných vozidel zvládáme vlastními silami a pod jednou střechou. Veškeré práce s pancířem od jeho řezání laserem přes ohýbání, svařování až po jeho integraci do vozidel a montáž různé elektrotechniky nebo čalounění tak děláme přímo v naší firmě. A když už si přizveme nějaké partnery, jedná se o čistě specializované dovybavení vozidel. Navíc už se přes dvacet let zabýváme také produkcí pancéřovaných skel, což je pro nás jedna z klíčových komodit.

„Naše pancéřovaná vozidla najdete po celém světě“

Jaké do vašich vozidel používáte podvozky a motory?

Tady musíme rozdělit naši výrobu na část, která využívá komerční podvozky vozidel, a na tu, která je postavená na vývoji a výrobě našich vlastních. Pokud se bavíme o využití komerčních podvozků, spolupracujeme přímo s výrobci užitkových nebo osobních vozidel. Opancéřování ovšem přináší spoustu kilogramů navíc, proto je potřeba vcelku komplexní úprava, aby bylo vozidlo provozuschopné. S tím pochopitelně souvisí i volba výkonných motorů.

Co se týče materiálů, jaké se pro ochranu vozů používají?

Existuje jich několik druhů. Základním pilířem jsou pancíře, ale kromě oceli se využívají také lehké materiály na bázi aramidů, což jsou speciální tkaniny, dále polyetyleny, keramika... Samozřejmě je možné je i kombinovat. Vozidlo lze opancéřovat různými způsoby, využitím různých technik, jenže záleží také na tom, jaké finanční prostředky má zákazník k dispozici. Jedním z klíčových aspektů je, jak bude celá ochrana vozidla těžká. Čím lehčí vozidlo, tím je flexibilnější v provozu, ale zároveň dražší. Proto je potřeba vždy dojít k nějakému kompromisu mezi účinností řešení a finanční stránkou, kterou zákazník ještě může akceptovat.

„Naše pancéřovaná vozidla najdete po celém světě“

Když jsme u ceny, v jakých hladinách se vozidla řádově pohybují?

Vždy záleží, o jaký druh se konkrétně jedná a v jaké balistické odolnosti má být. Ale pokud mám dát příklad a budeme se bavit třeba o pancéřovaném vozidle typu Mercedes třídy S nebo Audi A8, je to v řádech vyšších milionů.

Spousta zaměstnavatelů má problém najít nové zaměstnance, jak se daří hledat posily na pracovním trhu vám? A koho nyní sháníte?

Pro každou firmu je personální otázka v současné době ožehavé téma. Nám v tomhle směru pomáhá dlouhá tradice, kterou tady v Přelouči a okolí výroba obrněné nebo obecně vojenské techniky má. Tím pádem máme zkušené a zručné lidi, kteří jsou schopni pracovat s pancířem a zmíněnou technikou. Stále je ovšem potřeba hledat, protože zkušené starší generace pomalu odcházejí a je nutné přivést novou mladší sílu, aby mohla být zachovaná kontinuita. A jelikož o práci nouzi nemáme, stále hledáme nové kolegy nejen do dílen, ale také do našeho konstrukčního týmu. Nebráníme se ani učňům, mladým řemeslníkům či studentům škol s technickým zaměřením, kteří mají zájem o praxi či brigádu v naší společnosti. Dveře do naší firmy jsou pro absolventy i pro zkušené pracovníky stále otevřené.

http://www.armsvos.cz/home.html

„Naše pancéřovaná vozidla najdete po celém světě“
  • Nejčtenější

Drahá nemoc: diabetici si ročně připlatí až 40 000 korun, říká lékař

Komerční sdělení

Český diabetolog MUDr. Jan Šoupal, Ph.D., svojí studií potvrdil, že kontinuální měření glykémie výrazně přispívá k dobré kompenzaci nemoci. „Přínos glukózových senzorů je v tomto zásadní. Ne každý si...

5. prosince 2024

ODISka nabízí cestujícím daleko víc, než mnozí tuší…

Komerční sdělení

Bezkontaktní čipová dopravní karta ODISka je v Moravskoslezském kraji realitou již čtrnáctým rokem, a za tuto dobu již bylo vydáno více než tři čtvrtě milionu karet. Přesto stále existuje řada lidí,...

2. prosince 2024

Inovace a pokrok ve zdravotnických technologiích v Hradci Králové

Komerční sdělení

Heraeus Medevio je významná společnost se sídlem v Hradci Králové, která se specializuje na výrobu zdravotnických pomůcek. Původně známá jako Contract Medical International, byla společnost v roce...

2. prosince 2024

5 tipů, jak se správně obléct na turistiku po Česku

Komerční sdělení

Neexistuje špatné počasí, jen špatně oblečený turista. Abyste se na svých toulkách po Česku cítili komfortně, nepodceňujte výběr správného outdoorové oblečení. Co má takové oblečení umět a na co si...

2. prosince 2024

Advent v Příbrami: Tradice, světla a sváteční atmosféra

Komerční sdělení

Příbram nabízí pro letošní adventní a vánoční období bohatý program, který láká milovníky tradic, historie i novodobých zážitků. Návštěvníci si mohou vychutnat vánoční atmosféru na Svaté Hoře,...

2. prosince 2024

Nový název, stejné složení!

Komerční sdělení

Bionect se mění na Dermatop.

7. prosince 2024

Sváteční sezóna je konečně tady

Komerční sdělení

Do kaváren Starbucks se vrací oblíbené vánoční trio nápojů, které každoročně přináší předvánoční atmosféru a radost z ikonických chutí.

7. prosince 2024

Maledivy – vodní ráj to napohled

Komerční sdělení

Atoly se svými korálovými prsteny vystupujícími z blankytných vod Indického oceánu připomínají drahokamy, které tu někdo ledabyle poházel. Více než stovka ostrovů je domovem luxusních resortů, kde...

7. prosince 2024

Splňte vánoční přání dětem z 10 dětských domovů

Komerční sdělení

Dopisy Ježíškovi, krásná předvánoční charitativní akce, která slaví tento rok kulaté 20 narozeniny. V minulých devatenácti ročnících se splnilo přes 6600 přání dětí z dětských domovů a v letošním...

7. prosince 2024

Kvůli milence se rozvádět nebudu, nejsem blázen, říká Simona Krainová

Nepije alkohol, nejí přílohy, běhá a posiluje. Karel Vágner šel do sebe. Zhubl už víc jak deset kilo. Jeho manželka...

Patrik Hartl odstupuje ze StarDance, vrátí se Lucie Vondráčková

Po důkladném zvážení a na doporučení lékařů se spisovatel Patrik Hartl rozhodl ukončit svoje účinkování v taneční...

Obraz zmaru Volkswagenu. Tisíce elektroaut smutně čekají na kupce

„Pacient Autoland Deutschland je nejen nemocný, má vysokou horečku,“ píše německý Bild. A jako důkaz diagnózy ukazuje...

Hrála v pornu, tak skončila. Solfronk se v Bacheloru rozloučil s další účastnicí

Odhalení o minulosti soutěžící Denisy Veselé a jejím natáčení pornovideí výrazně zamávalo atmosférou v sídle Bachelora....

Došly nám síly. Česká specialistka na cupcaky zavírá svůj obchod

Lenka Hnidáková, průkopnice cupcaků v Česku a autorka dvou knih o těchto dezertech, zavírá svůj obchod v pražském...