Doporučujeme

„Chceme udělat Světlou atraktivnější pro život“

„Chceme udělat Světlou atraktivnější pro život“ | foto: PROFIT TRANS s.r.o.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

„Chceme udělat Světlou atraktivnější pro život“

Z dopravců developery. Josef a Martin Nešporovi se pustili ve městě do stavění, po rodinných domech a bytovém domě přicházejí na řadu garáže a skladovací prostory.

Dlouhá léta bylo jméno jejich rodiny spojené především s vnitrostátní i mezinárodní nákladní dopravou. Teď už se Josef a Martin Nešporovi věnují ve Světlé nad Sázavou především developerské činnosti. „Chtěli jsme přispět k rozvoji a oživení města a zároveň jsme cítili, že je potřeba se zaměřit na něco, co po nás zůstane. Přece jen při podnikání v dopravě, když se zbavíte aut, už po vás zbydou jen štosy papírů,“ shodují se otec se synem, kteří proto založili společnost N & N ProInvest Holding.

Podnikatelským aktivitám se věnujete už 32 let, proč byla na začátku právě doprava?

Josef Nešpor: K autům jsem měl vždycky blízko, proto jsem se o možnost jezdit a převážet zboží zajímal už za komunistů, ale v té době ještě nebylo možné získat koncesi. Když se pak poměry změnily, hned jsem se do toho pustil. Začínal jsem skromně, koupil jsem a opravil jednu starší Avii a postupně jsem přidával další – druhé auto, třetí… Ze začátku jen samé ojetiny. Než jsem se propracoval k prvnímu novému, uběhlo snad sedm let.

Do jakých rozměrů se pak vaše podnikání v dopravě pod značkou Profit Trans rozrostlo? A jak intenzivně se mu věnujete nyní, když se vaše priority přesunuly jinam?

JN: Když vezmu na počet aut, v době své největší slávy jsme tady měli 15 kamionů. Jezdili jsme všude po Evropě – Rakousko, Itálie, Německo, Francie… Otevřeli jsme si i vlastní autoservis a pneuservis. Jenže jak jsme dbali na kvalitu řidičů a začal být obecně problém s pracovní silou, nebylo možné tento standard dlouhodobě udržet. A jak už víte, zajímat nás začalo také jiné podnikání. Postupně jsme tak naše aktivity utlumovali, až jsme z mezinárodní dopravy odešli úplně. Zaměřili jsme se jen na vnitrostátní dopravu, kde máme nasmlouvané stálé zákazníky.

Proč jste si jako novou oblast zájmu vybrali právě developerské činnosti?

JN: Před lety jsme stavěli sami pro sebe a říkali si, že by nebylo od věci koupit nějaké pozemky a postavit další dům pro někoho jiného. Zhodnotit finanční prostředky, vyzkoušet si něco nového, co nás lákalo, a zároveň pomoci s řešením nedostatku bydlení ve městě. Tehdy se všude hodně přecházelo z bytové výstavby na rodinné domy, tak jsme postavili první rodinný dům na prodej. A jak už jsme zmiňovali, chtěli jsme, aby po nás zbyl nějaký „pomník“, tedy v tom nejlepším slova smyslu.

„Chceme udělat Světlou atraktivnější pro život“

Kdy jste se stavěním začali? A co všechno už máte od té doby za sebou?

Martin Nešpor: S rodinnými domy jsme začali zhruba před patnácti lety a vycházelo to tak, že ročně jsme postavili jeden dům. A zhruba před sedmi lety jsme se rozhodli, že bychom se mohli pustit i do něčeho většího. Byla tady obrovská poptávka po bytech, tak jsme hledali vhodný objekt a narazili na zchátralý dům u centra, který jsme pak přestavěli na jedenáct bytových jednotek. A ty následně prodali. Teď je před námi další výzva, a to vystavět nové garáže a skladové prostory, které v našem městě chybějí. Navíc se k nám přidal i můj bratr Daniel.

Můžete projekt blíže popsat? Kolik má být garáží a jak velké skladovací prostory?

MN: Jedná se o stavbu 97 řadových garáží o rozměrech 6 krát 3 metry s rozšířeným vjezdem, aby se do nich dalo bez problémů vjet i větším osobním vozem. Co se týká skladových ploch, postavíme zde montovanou halu o 212 metrech čtverečních plus menší skladovací prostory o 73 metrech. To všechno bude uzpůsobené na jednom pozemku v uzavřeném areálu. Po dlouhých dvou a půl letech vyřizování příslušných povolení byla stavba konečně zahájena.

Garáže pronajmete, nebo prodáte?

MN: Původně mělo být vše k pronájmu, ale nakonec bude cca polovina garáží k pronájmu a zbytek k prodeji. Skladové haly budou též k pronájmu.

Máte už nějaké další plány a sny, které byste si chtěli splnit?

MN: Rádi bychom se podíleli na tom, aby Světlá byla atraktivnější pro život. Aby i mladší generace měla motivaci zde žít. Proto je potřeba snažit se zlepšit nabídku služeb, vyžití a pracovních příležitostí. Turistický ruch tady ožívá, tak by se mohly zlepšit také podmínky pro místní, aby město bylo víc pro lidi. A pokud mám zmínit nějaký náš další konkrétní plán, chystáme výstavbu řadových domů, ale to je zatím opravdu ve fázi příprav. I když pozemky už máme.

Jak se vůbec podniká otci se synem?

JN: Vždycky jsme k sobě měli hodně blízko, už od synových dětských let. Proto máme velice krásný přátelský vztah. Občas se samozřejmě střetnou starší a mladší názory, ale nemáme s tím v důsledku žádný problém. Spíš je to u společných aktivit ku prospěchu.

„Chceme udělat Světlou atraktivnější pro život“