Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Generace Z je silná: Umí mluvit o svém duševním zdraví

  10:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Ve škole se nudí. V životě se nudí. Při prvním náznaku obtíží se hroutí. Novináři a společnost označkovala, poněkud pejorativně, lidi z generace Z, generací sněhových vloček, kteří se rozplynou při prvním náznaku problému. Jenže pozor: Tahle generace je výjimečná v tom, že otevírá témata, o kterých ty předešlé nehovořily.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Generace Z je silná: Umí mluvit o svém duševním zdraví! | foto: Zdroj: TV Prima, reality seriál Escape

Možná se také často setkáváte s tím, že generace dospívajících je považována za slabou, takovou, která raději drží v ruce mobil, než by řešila vztahy. Hroutí se při náznaku problémů, není schopná ničeho – ani základního rozhodnutí. Jaká názor na věc má psychoterapeutka, lektorka a koučka Olga Plíčková? „Za mě lidé z generace Z nejsou křehcí, vůbec ne slaboši. Přesně naopak a já jim velice fandím. Proč? Vždy totiž záleží ale na úhlu pohledu. Proč jsou snowflakes údajně slaboši? Můj výzkum vede k tomu, že každá generace řeší něco jiného a ta současná řeší duševní zdraví. V tomto smyslu je možné, že jsme jim opakovali 30 let, psali články, že mentální zdraví je důležité, že není slabost říct si o pomoc. Dnes to tedy generace Z začala dělat a my jim říkáme: Nic nevydržíte, jste Snowflakes. Což je úsměvné, kdyby to nebylo k pláči. Jsem téhle generaci vděčná, že se o duševním zdraví umí bavit, že je pro generaci Z důležité, a dokonce si myslím, že generace Z řeší i spousty problému generace předešlé, které se své psychice nevěnovaly vůbec. Protože se to nehodilo. Současná dospívající generace má příležitost se věnovat svému zdraví a řešit své emoce.“

Generace Z je silná: Umí mluvit o svém duševním zdraví!

Existují duševní potíže, které jedinec zvládne sám, pomocí rodiny, kamarádů a podobně. Přesto je důležité mít k dispozici někoho, kdo je nestranný, protože právě rodina odstup od problematiky nemá. Dospívajícímu sice pomůže naslouchání, zájem o vaši osobu, ale to je tak vše. Psycholog či terapeut pomáhá člověku, který má trápení, najít řešení a hlavně ho vidět.

Kde vzniká mezigenerační konflikt a nepochopení? Odbornice vysvětluje: „Rodiče nechápou, čím jejich děti (generace Z) trpí, a proč. Mají pocit, že jejich děti mohou všechno, nic pro ně není nedostupné. Tato zabarvenost je na škodu, protože neumožňuje propojení pomocí naslouchání. Ale i toto je jen ukázka toho, že dospělí zkrátka neumí s emocemi pracovat plošně. Nikdo nás to neučil. Ale generace Z, tím, že o svých problémech mluví, že se snaží nacházet řešení toho, jak se cítí, tak vytváří i starším lidem příležitost se to naučit. To je na celém stavu výborné. Takže bych na tom, že dospívající veřejně řeší své problémy, hledala jen pozitiva.“

Chcete vědět víc o tom, jaké starosti řeší dospívající a hlavně jak? Sledujte reality seriál Escape už od 17. 6. na prima+.

  • Nejčtenější

Z Norska míří do Čech kamiony plné Movisanu zdarma!

Komerční sdělení Na české poměry se děje poměrně neobvyklá věc. NaturaMed, přední výrobce doplňků stravy, který dováží vysoce kvalitní...

V Otrokovickém Barumu byla vyrobena 500miliontá osobní pneumatika

Komerční sdělení Otrokovická pneumatikárna Continental Barum je součástí koncernu Continental od 1. 3. 1993 a za tuto éru spojení bylo v...

Zlín je dobré místo pro podnikání, jen ho musíme zase nastartovat

Komerční sdělení Ze stánku Tržiště Pod Kaštany, který převzal po otci, přenesl prodej výrobků z ovčí vlny na internet. Vybudoval úspěšný...

V Jihočeském muzeu začne prodejní výstava masožravých rostlin

Komerční sdělení Další ročník prodejní výstavy masožravých rostlin Markéty Aubrechtové a Martina Dlouhého, která se koná ve dnech 14. –...

Finále Plzeň zahájí ve světové premiéře očekávaný Rok vdovy

Komerční sdělení Festival Finále Plzeň nabídne od 20. do 25. září to nejlepší z české filmové tvorby loňského roku. Návštěvníci se ale...

Je vám vedro? Ochlaďte se ledovou kávou

Komerční sdělení Může být s luxusně nadýchanou mléčnou pěnou, klidně i z rostlinného mléka, nebo může mít ještě plnější chuť.

S HOT WHEELS na vlně adrenalinu a lásce ke sportu

Komerční sdělení HOT WHEELS není jen nejprodávanější hračkou na světě, HOT WHEELS je životní styl.

Navštivte Planetu zábavy s unikátní výstavou Space mission!

Komerční sdělení Zábavně vzdělávací Planeta zábavy s venkovním lunaparkem a unikátní světovou výstavou kosmonautiky SPACE MISSION...

Patrik Hartl: Malý pražský erotikon

Komerční sdělení Žijí spolu spíš naoko. A přece dobře vědí, co je drží při sobě… Zaposlouchejte se do jednoho z nejvýraznějších románů...

Líbí se mu moje pipinka. Je pořád nadržený, stěžovala si vyměněná manželka

V novém díle Výměny manželek se pohodlná Lucie snažila přizpůsobit domácnosti, kde se stále něco děje. Ilona jako by...

Schwarzenegger se v Praze proháněl na kole. Vyfotil se také s „Klukem s kamením“

Legendární herec a bývalý guvernér Kalifornie Arnold Schwarzenegger (77) je v Praze. O víkendu si užíval kávu na...

Plivnout při orálním sexu na penis. Obscénnost jižanské slečně změnila život

To, co v anketě vypustila do světa, byla obscénnost. Nic elegantního. Naopak, největší sprosťárna. Jenže ji do kamery...

Půllitr už mnohde není standard. Hospodští kouzlí s mírami a štvou hosty

Pivní kultura je v Česku zakořeněná po staletí a její součástí je odjakživa čepování do půllitru nebo třetinky. V...

Zatnu zuby a nevěra není. V tolyamorii žije v Česku stále více párů

Podvádíš mě, spíš s jinými a já to vím. Doma děláme, že se to neděje, a i když mi to vlastně vadí, rozhodně o tom...