Premium

Získejte všechny články
jen za 49  Kč / 1. měsíc

„Jdeme svou vlastní cestou, přitom nabízíme špičková řešení“

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Společnost MZ Liberec je největším tuzemským výrobcem technologií rozvodů medicinálních a technických plynů, v Rudníku u Vrchlabí zaměstnává více než dvě stovky lidí.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

„Jdeme svou vlastní cestou, přitom nabízíme špičková řešení“ | foto: MZ Liberec, a.s.

Kdo někdy pobýval nebo pracoval v nemocnici, má velkou pravděpodobnost, že už se setkal s výrobky společnosti MZ Liberec. Ta se specializuje na rozvody medicinálních a technických plynů pro zdravotnická zařízení, které nejen vyrábí, ale i sama vyvíjí.

„Beru jako velkou výhodu, že sami pokrýváme celý proces od návrhů všech našich produktů přes jejich výrobu až po instalaci a že vše řešíme komplexně. Například od generátorů kyslíku, které jsou v nemocničním sklepení, natáhneme a propojíme rozvody až ke koncovým prvkům na lůžkových odděleních nebo operačních sálech. Děláme tedy celé projekty v podstatě na klíč,“ popisuje výkonný ředitel firmy Marek Matěják.

„Jdeme svou vlastní cestou, přitom nabízíme špičková řešení“
„Jdeme svou vlastní cestou, přitom nabízíme špičková řešení“

Pokud bych si chtěl udělat konkrétní představu o vašich produktech, můžete popsat ty, které patří mezi ty stěžejní?

Mezi stěžejní produkty řadíme stropní stativy používané na operačních sálech, na které si lékaři připojují veškeré přístroje, mají na nich police s vybavením a pacient je přes ně napojený na kyslík. Dále nástěnné rampy na lůžkové pokoje, hliníkové panely s elektrickými zásuvkami, osvětlením a plynovými rychlospojkami. Dalším produktem jsou pak zdrojové mosty, které jsou zpravidla instalovány na jednotky ARO a JIP, ty jsou však pro změnu zavěšené ze stropu a většinou mnohem více osazené. Podpůrným segmentem jsou pak pasivní ramena jakožto držáky operačních světel, kamer nebo monitorů. Ty přitom jako jediné nevedou plyny.

Uvedl jste, že zájemcům vše zpracujete na klíč. Znamená to, že vytváříte pro každého něco unikátního?

Svým způsobem ano. Máme vlastní projekční oddělení a navrhneme nejlepší řešení tak, aby odpovídalo současným předpisům a danému zdravotnickému zařízení. Rampy na lůžkové pokoje nebo stativy na sály jsou sice standardizované, ale pokoje ani operační sály nejsou všude stejné. Proto máme například deset základních koster, které pak navíc osadíme a uzpůsobíme podle přání zákazníka. Tomu jsme tak schopni doporučit a následně zrealizovat to, co je pro danou stavbu nebo rekonstrukci nejvhodnější.

„Jdeme svou vlastní cestou, přitom nabízíme špičková řešení“
„Jdeme svou vlastní cestou, přitom nabízíme špičková řešení“

Kde berete inspiraci pro vaše výrobky a jejich zlepšování? Radíte se s odborníky, sledujete světové trendy?

Jedná se o mix obojího, co jste zmínil. Objíždíme všechny možné zdravotnické veletrhy, abychom měli přehled o novinkách a mohli se měřit s těmi nejlepšími na světě. To je tedy jedna z inspirací a druhou jsou samozřejmě nemocnice, především ty tuzemské. Právě v nich máme za více než 60 let naší existence nainstalovanou spoustu našich výrobků. Bereme si zpětnou vazbu od lékařů, sester i nemocničních techniků, jednoduše od těch, kteří s nimi přicházejí nejvíce do styku. Snažíme se vyslyšet jejich požadavky, aby nezůstávalo jen u naší vývojové ideje, ale aby naše výrobky byly co nejefektivněji využitelné v praxi.

Vyvážíte je do více než 50 zemí, dá se tvrdit, že patříte k tahounům oboru?

Skutečně se snažíme trendy udávat, ne jen kopírovat konkurenci. Třeba v Německu jsou mnohem větší firmy než my, ony jsou těmi hlavními světovými lídry, ale my se také snažíme jít svou vlastní cestou. Na základě našich zkušeností nabízíme špičková řešení, která vycházejí čistě od nás.

Jak už zaznělo, na trhu se pohybujete desítky let. Jak se obor vašeho podnikání měnil a mění – stejně dramaticky jako celý svět?

Myslím, že se vyvíjí podobně jako ostatní odvětví průmyslu. Nyní máme čtvrtou generaci našich výrobků a jdeme stále kupředu – od použitých materiálů až po otázky bezpečnosti. Tady nás k některým inovacím přiměla i pandemie koronaviru, například jsme kompletně zavedli antibakteriální povrchovou úpravu. Další novinkou z poslední doby je například biodynamické osvětlení, které instalujeme do našich výrobků. Jeho svit se podobá reálnému slunečnímu světlu, což výrazně zvyšuje komfort pacienta.

To je jeden z hlavních směrů – vytvořit klientům zdravotnických zařízení co nejpřívětivější prostředí?

Na pacienta a jeho komfort se opravdu dává čím dál větší důraz – a stejně tak na něj stále intenzivněji myslíme i my. Produkty, která navrhujeme a vyrábíme, by neměly být jen kusem železa. Naopak mají spoluvytvářet takové prostředí, aby z něj pacient neměl strach a obavy, ale aby se cítil alespoň maličko jako doma a mohl se co nejrychleji uzdravit.

„Jdeme svou vlastní cestou, přitom nabízíme špičková řešení“
„Jdeme svou vlastní cestou, přitom nabízíme špičková řešení“

Zmínil jste pocity, které mají přispět k rychlému zotavení. Hraje v návrzích vašich výrobků kromě funkčnosti roli i jejich vzhled, design?

Design je hodně subjektivní záležitost, ale potřeby a trendy jsou jasně dané. U našich výrobků hraje velkou roli také jejich tvar, aby se na nich neusazoval prach nebo bakterie, hladce kolem nich proudil vzduch a aby se daly dobře dezinfikovat. Proto na nich musí být co nejméně spár a záhybů. Je to někdy úplná alchymie, ale při vývoji novinek musíme myslet na všechny aspekty.

Přestože v názvu máte Liberec, sídlíte a vyrábíte v Rudníku u Vrchlabí. Proč zrovna zde?

Název naší společnosti svádí k tomu, že jsme liberecká firma, ale tak tomu bylo pouze do roku 2012. Sídlili jsme totiž v centru města a prostory nám už nestačily, protože naše výroba stále meziročně rostla o desítky procent. Proto jsme se rozhodli koupit areál bývalého Texlenu v Rudníku, tehdy ve stavu brownfieldu, abychom měli dostatek prostoru pro náš růst. Z větší části jsme původní budovy zbourali a vystavěli novou halu, některé jsme naopak zachovali. Jsme na Rudník hrdí, zároveň snad i obec na nás. Děláme tady pěkné věci, jsme ryze český podnik, přitom se nám daří také v zahraničí.

„Jdeme svou vlastní cestou, přitom nabízíme špičková řešení“

Kolik máte aktuálně zaměstnanců? A když vše zlehčím, daří se vám i zvyšovat počet obyvatel Rudníku? A kolik jich obec vůbec má?

Rudník má dva tisíce obyvatel a my zhruba 200 zaměstnanců. A počet zaměstnanců se opravdu zvýšit snažíme. (usmívá se) Za poslední rok jsme nabrali asi 25 lidí, protože děláme maximum, abychom naplňovali ambiciózní strategické cíle, které jsme si s příchodem nového majitele stanovili.

Jak se vám daří nové zaměstnance shánět?

Složitě, protože v Trutnově a Vrchlabí jsou velké automotive společnosti. Ale hodně sázíme na to, že prostředí v naší firmě je rodinné, přátelské. A za další výhody považuji to, že jsme zakázková firma. Nevyrábíme obrovské série na velkých linkách a naše montážní hala, kde pracuje minimálně polovina našich lidí, jede jen na jednu směnu. Navíc je naše práce rozmanitá, je potřeba se nad ní zamýšlet.

Zmínil jste změnu majitele, jak velký přerod s ním přišel, co se změnilo zásadně?

Dal nám finanční stabilitu, důležitou pro rozvoj. Navíc má skutečnou chuť firmu rozvíjet, investovat do ní. Díky tomu máme prostor pro expanzi ve všech zásadních oblastech.

Na co konkrétního jste se víc zaměřili, jaké máte nejčerstvější novinky a další plány?

Jako první zmíním obchod, protože jsme začali hodně investovat do rozvoje nových regionů, ať už se jedná o Balkán, jihovýchodní Asii nebo Indii a Pákistán, kde už se některé první obchody podařily. Druhou oblastí, na kterou jsme se zaměřili, je pak vývoj, protože od roku 2007 jsme čekali na novou řadu výrobků. A letos 15. listopadu konečně budeme na veletrhu MEDICA v německém Düsseldorfu představovat kompletně nové portfolio, což je velká věc. Ruku v ruce s tím se 30. října spustí nová korporátní identita, takový refresh všeho, co s firmou souvisí – chceme dát trhu jasný signál, že jsme zpátky ve hře mezi absolutní špičkou.

www.mzliberec.cz

  • Nejčtenější

Školská zařízení v kraji mají nové ředitelky a ředitele

26. července 2024

Komerční sdělení Ústecký kraj a jeho školská zařízení mají 13 nových ředitelek a ředitelů. ve všech případech...

Do Japonska míří nejznámější český drahokam

22. července 2024

Komerční sdělení Ve slavnostních prostorách Valdštejnského paláce, sídla Senátu Parlamentu ČR, byla v úterý 9....

Hnacím motorem je vášeň a vytrvalost

26. července 2024

Komerční sdělení Přestože PharmDr. Katarína Hrivňáková ve škole neměla mezi oblíbenými předměty chemii, stala se z...

Tahák Ladné Čeladné: Monkey Business, Tata Bojs a Lenny

22. července 2024

Komerční sdělení Už podeváté se koná festival Ladná Čeladná. Dvoudenní program začíná v pátek 2. srpna a uvede...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Green Deal musíme odmítnout

23. července 2024

Komerční sdělení Klimatické změny probíhají, ale člověk na ně nemá vliv. Pomozte zastavit greendealové šílenství!...

Nebojte se riskovat, věřte si! Ženy hrají v byznysu čím dál větší roli

27. července 2024

Komerční sdělení Jana Míčková Sladká vybudovala úspěšnou firmu GRAPECARE, která se věnuje oblasti lidských zdrojů....

Hnacím motorem je vášeň a vytrvalost

26. července 2024

Komerční sdělení Přestože PharmDr. Katarína Hrivňáková ve škole neměla mezi oblíbenými předměty chemii, stala se z...

Příběh od zaměstnance po majitelku úspěšné účetní kanceláře

26. července 2024

Komerční sdělení Příběh Julie Kamanové je důkazem, že odvaha a chuť do nových věcí může člověka dostat tam, kde si...

Letní spánek bez pocení. Pomohou praktické rady a chladivá matrace

26. července 2024

Komerční sdělení Horké letní noci vám nemusejí bránit v klidném spánku. Osvěžující spánek je dosažitelný díky...

Můj syn Xavier zemřel, říká Musk o transgender dceři. A chce zničit „virus woke“

Miliardář Elon Musk tvrdí, že byl podveden, když dovolil svému synovi stát se transgender ženou. V rozhovoru s...

Ruská kráska Sofja Lebeděva šla donaha v seriálu Vikingové: Valhalla

Bývalá gymnastka Sofja Lebeděva (30) potěšila fanoušky seriálu Vikingové: Valhalla, když se v jedné ze scén nového dílu...

Sto tun obilí za hodinu. Na Hané mají výjimečný kombajn, jeden z patnácti na světě

Až sto tun obilí dokáže za hodinu sklidit nový kombajn CR11 firmy New Holland, který vyjel do obilných lánů v okolí...

Rozvádím se, oznámila dubajská princezna na Instagramu manželovi a jeho milenkám

Dubajská princezna Mahra (30) a její manžel šejk Mana Bin Mohammed Al Maktúm (25) se po loňské svatbě rozvádí. Dcera...

Olympiáda je festival sexu pro sportovce, potvrzují bývalí účastníci

Olympijská vesnice mi dala za dva týdny víc sexu než zbytek mého života, tvrdí bývalý olympionik Matthew Syed....