Doporučujeme

Nepodceňujte zimní prémiové nafty. Mohou ušetřit mnoho nepříjemností

Nepodceňujte zimní prémiové nafty. Mohou ušetřit mnoho nepříjemností | foto: MOL

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Nepodceňujte zimní prémiové nafty. Mohou ušetřit mnoho nepříjemností

Pokles venkovních teplot dokáže leckterému řidiči znesnadnit život. A nesouvisí s tím pouze povinnost přezout na zimní pneumatiky nebo správně zazimovat vůz v případech, že ho neplánujete v zimě používat.

Na správném zimním provozu se bezpochyby podílí i tankování pohonných hmot speciálně uzpůsobených chladným venkovním podmínkám. V první řadě zajištění zimních variant pohonných hmot nařizuje výrobcům i prodejcům zákonná norma. V čerpacích stojanech by všichni motoristé měli povinně mít možnost od 1. prosince tankovat pohonné hmoty s tzv. filtrovatelností do -20°C. V principu tato hodnota představuje bod tuhnutí neboli hraniční teplotu, při které ještě pohonná hmota dokáže proniknout palivovým filtrem motoru.

Na stojanech čerpacích stanic mají obvykle motoristé na výběr z běžných palivových řad nebo z těch prémiových. Liší se ve složení. Především prémiové řady automaticky obsahují mix účinných aditiv, která mají pozitivní vliv na chod a výkon motoru, ale i na jeho čisticí schopnosti a potažmo i úsporu ve spotřebě. Takovou péči motorům poskytují například aditivovaná paliva MOL EVO 3 Plus, a právě jejich zimní specifikace, především ty dieslové, obsahují látky, které zlepšují již výše uvedenou filtrovatelnost – tedy zabraňují parafínům obsaženým v naftě ve srážení, zodpovědné za zamrzání nafty a zanášení palivového filtru.

a

Nicméně i neprémiové řady paliv MOL mají filtrovatelnost až do -20 °C. Pokud tedy za okny nepanují extrémní mrazy, zákazníci se rozhodně nemusejí obávat, že by se jim palivo v nádrži proměnilo v kus ledu. Avšak vylepšený výkon, snížení spotřeby i menší dopad na životní prostředí jsou benefity, které přicházejí s inovovanými prémiovými řadami. Prémiová paliva MOL EVO 3 Plus se tak vyplatí čerpat alespoň příležitostně po celý rok, protože benefity s nimi spojené se v údržbě motoru i výkonu projeví už při občasném natankování, nezávisle na stáří či typu vozu. Moderní a pokročilá generace prémiových paliv takto přispívá k prodloužení životnosti motoru, což v dobách dvojciferné inflace jistě ocení nejeden majitel automobilu.

V přechodném období mezi podzimem a zimou si však na obsah palivové nádrže dávejte obzvláště pozor, pokud jste svůj automobil před nástupem zimní sezony nevyparkovali z garáže po několik měsíců. Mohlo by se totiž stát, že máte v nádrži zbytky letní nafty, která může zamrznout již při teplotách okolo -10 °C. Při plánování cest by vám tak zamrzlé palivo mohlo udělat výraznou čáru přes rozpočet, protože v těchto případech se obvykle bez odborné asistence automechanika neobejdete.