Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Nové elektrobusy – přímá linka k čistšímu vzduchu

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Už jste se svezli elektrobusem? Praha investuje nemalé částky do moderních technologií v dopravě, a tak jich bude v hlavním městě přibývat. A spolu s tím bude ubývat smogu a hluku.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Čtrnáct nových elektrobusů jezdí na lince 154 spojující stanici metra Strašnická a Sídliště Libuš, ale také na linkách 213 na trase Želivského - Jižní Město a o víkendech na lince 124 na trase Želivského – Zelený pruh. Nové elektrobusy ušetří nejen velký objem nafty (na lince 154 byla průměrná spotřeba nafty cca 41 litrů/100 km), ale ročně také zhruba 930 tun lokálních emisí CO2, které by jinak vyprodukovaly dieselové autobusy.

Celková hodnota veřejné zakázky na nákup čtrnácti elektrobusů činila 207 milionů Kč, z nichž velkou část, 146 milionů Kč (85 % z celkových způsobilých výdajů), bylo uhrazeno díky dotacím EU a Operačnímu programu Praha – pól růstu ČR. „V nejbližších letech plánujeme nakoupit dalších až sto elektrobusů a dalších přes sto bateriových trolejbusů v závislosti na našich provozních potřebách a možnostech výstavby příslušné nabíjecí a napájecí infrastruktury. Postupujeme v souladu se schválenou Koncepcí využití alternativních pohonů v podmínkách DPP a současně podle Klimatického plánu hl. m. Prahy,“ říká Jan Barchánek, vedoucí jednotky Provoz Autobusy DPP.

Baterie elektrobusů se dobíjejí za pomoci pantografu a krátkého úseku trolejového vedení trolejbusového typu v prostorech garáže nebo na konečných zastávkách; v případě linky 154 je to zastávka Strašnická. Nabíjecí úseky pro elektrobusy využívají stávající napájecí síť tramvají. Zásadní výhodou tohoto řešení je, že na dobíjení za provozu není třeba stavět novou složitou infrastrukturu, zejména nové měnírny. Nabíjení na konečných zastávkách, které trvá obvykle 15 až 30 minut, doplní část celkové kapacity baterie, aby byl autobus schopen celého oběhu na lince, což znamená necelých 50 km.

Elektrobusy Škoda E’CITY z dílny skupiny Škoda Group disponují elektromotorem o výkonu 160 kW a dosáhnou maximální rychlosti 80 km/h. Vozy, které pojmou 82 cestujících, jsou vybaveny moderním informačním a odbavovacím systémem a zařízením pro informování nevidomých. Nechybí ani kamerový systém se záznamem pro bezpečnost cestujících. Elektřina pohání i klimatizaci a topení, takže jsou elektrobusy zcela bez emisí.

Dopravní podnik hl. m. Prahy má v současné době přibližně 1 200 autobusů, z toho asi 60 % naftových nejvyšší emisní třídy Euro 6, zbylých 40 % je emisní třídy Euro 5. Nákup čtrnácti lokálně zcela bezemisních elektrobusů standardní dvanáctimetrové délky je úvodní etapou modernizace vozového parku DPP a plánované náhrady významné části městských autobusů s dieselovými motory za vozidla šetrnější k životnímu prostředí.

op
  • Nejčtenější

Vytvořte si oázu klidu na terase či na balkóně

2. května 2024

Komerční sdělení Jaro je v plném rozkvětu a konečně si můžeme užívat sluníčko a teplo. Není přece nic lepšího, než...

Tisíce úspěšných Čechů znají tajemství spoření bez háčků a hvězdiček

29. dubna 2024

Komerční sdělení Objevili efektivní způsob, jak mít své úspory kdykoli k dispozici, bezpečně je zhodnocovat každý...

Jak zavěsit WC?

30. dubna 2024

Komerční sdělení Pryč je doba nevzhledných kombinovaných záchodů, z jejichž nádržek a připojovacích hadiček se tak...

„Záleží mi na spokojenosti mých kolegů,“ říká vedoucí fyzioterapeutka

26. dubna 2024

Komerční sdělení Už pět let pracuje Martina Kořínková v Chrudimské nemocnici. Proč si vybrala profesi...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Květen vyžene děti učit se ven na zahradu. Zapojte se do výzvy!

1. května 2024

Komerční sdělení S blížícím se květnem je tady Měsíc školních zahrad. Za akcí na podporu pobytu a venkovní výuky...

Trendy, které hýbou světem podnikání v roce 2024

3. května 2024

Komerční sdělení Žijeme v době neustálých inovací a změn. Trendy se v byznysovém prostředí mění jako na běžícím páse...

LED televize k novému telefonu zdarma. Být součástí Unity se vyplatí

3. května 2024

Komerční sdělení O2 s Air Bank rozšiřují spolupráci a představují unikátní ekosystém Unity. Ten společným...

Villa Organic: Revoluce v moderním bydlení

2. května 2024  9:50

Komerční sdělení Villa Organic, přelomový počinu v oblasti moderního bydlení, který se nachází v idylické části...

Myslíte, že byste se nenachytali? Že by se vám nic takového nestalo?

2. května 2024

Komerční sdělení Začátek dne v kanceláři... Představte si typické ranní rituály. První káva a otevření e-mailové...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...