Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jezdit s Unimogem není nuda

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Pan Kostka je řidič z povolání a už 14 let sedlá vůz, který je pro mnohé šoféry snem: terénní speciál Unimog, který se ve službách české firmy AVE celoročně pohybuje v oblasti údržby silnic.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

„Dělá mi radost, když mohu v zimě vysvobodit třeba zapadlý autobus nebo pomoci kamionu,“říkáš šofér František Kostka. | foto: AVE CZ odpadové hospodářstvi sro

„S tímhle autem je svět barevný,“ rozplývá se František Kostka, když popisuje, co obnáší řízení slavného vozu. „Umí tolik věcí, že každá jízda s ním je jiná a člověk se za volant těší,“ libuje si.

Unimog je legenda mezi nákladními automobily: první se představil už v roce 1948 a od té doby vůz s nezaměnitelnou siluetou udivuje průchodností terénem i pracovními schopnostmi. Ve středočeské pobočce firmy AVE v Novém Strašecí používají vůz řady U 500 a za jeho volant usedá už 14 let zkušený šofér, který zná nejen finty pro řízení takového vozu, ale musí si poradit i se spoustou nástaveb.

Jezdit s Unimogem není nuda!“

Můžete nám svůj vůz představit?

Unimog je technicky náročný stroj, není to běžný nákladní vůz. Jedná se o speciální vozidlo pro náročnou práci, takže vyžaduje i odlišnou údržbu, ale některé věci si dokážeme na autě opravit sami, s jinými je třeba do specializovaného servisu. Je to pohodlné auto, v zimě je úžasně bezpečné díky skvělé trakci. S vozem jezdím do nejhůře sjízdných úseků chráněné krajinné oblasti, kde se nesmí v zimě používat sůl, ale jen inertní posyp, například v okolí Lán. Myslím, že jiné auto by tyhle oblasti tak dobře nezvládlo.

Čím se liší ovládání takového výjimečného automobilu?

Protože umí spoustu věcí a má desítky funkcí, je třeba se s ním dobře seznámit. Navíc musíte umět obsluhovat i nástavby, jako je sekačka, mulčovač, nůžky na křoviny, hlubič příkopů či fréza na asfalt.

Počkejte, co je to hlubič?

Hlubič je velký kovový šnek, který dokáže vyčistit příkop od zeleně i nepořádku tak, aby plnil svou hlavní roli, tedy odvod vody ze silničního tělesa.

A k vozu patří ještě zimní nástavba?

Ano, další je zimní korba, dopředu se umístí pluh o délce 3,4 metru, a takto Unimog slouží po dobu pěti zimních měsíců.

Unimogem, jako je tento, jezdí pan Kostka řadu let a propadl jeho schopnostem „Mohu si dovolit zajet i do nejhůř sjízdných úseků.“

Co vás s Unimogem baví nejvíc?

V zimě zimní údržba, v létě zase letní činnosti, zkrátka všechno. Každá práce má něco do sebe, naprosto skvělé je jezdit v zimě v úsecích, kde by jiné auto neprojelo, ale po třech čtyřech měsících toho má člověk také už dost, tak se zase těším na léto. Hlavní je, že práce není jednotvárná.

V zimě asi nejvíce vyniknou přednosti takového auta…

To ano, ale stejně musíte mít zkušenosti. Po těch letech už si připadám jak indián, už tuším, kde asi bude největší problém, takže si včas navolím uzávěrku zadního nebo i předního diferenciálu, a pak není potíž vše vyjet. I Unimog se může dostat do složité situace, ale vždycky si sám pomůže. Za ty roky se ještě nestalo, že bychom náš úsek neošetřili.

Pomáháte také vysvobodit zapadlá auta?

Na to jsou přísná pravidla, ale pokud jsme dispečinkem vyzváni, tak mi samozřejmě dělá radost, když mohu vysvobodit třeba zapadlý autobus, alespoň tím, že mu nasypu směs ke kolům a zajistím sjízdnost následujícího úseku silnice. Tuto sezonu jsem pomáhal zbloudilému tureckému kamionu, tak po dohodě s centrálou jsem mu také zajistil bezpečný výjezd do kopce. Z toho máte vždycky radost.

Jezdit s Unimogem není nuda!“

To je tedy ta hezčí část práce. A jaká je ta složitější?

Třeba jízda s pluhem, kdy musíte často myslet za ostatní řidiče. Profesionálové a ohleduplní šoféři vědí, že musí zpomalit, ale někteří řidiči osobních aut jsou neukáznění. Také musíme dbát na chodce nebo na značení, aby nedošlo při odstraňování větších přídělů sněhu k úhoně.

Když zde pracujete už 14 let, to je asi další důkaz, že jste za volantem Unimogu spokojený…

To ano, ale nejen kvůli autu, máme tady skvělou partu, navzájem si pomáháme v práci i ve volném čase, zajdeme i spolu na ryby. Navíc firma AVE je zavedená, při svých cestách na motorce jsem naše vozy potkal na Slovensku. Když si k tomu přidáte jistotu výdělku a výplatu vždy včas, což mnozí kolegové šoféři nemají, nemám důvod cokoli měnit.

  • Nejčtenější

Vytvořte si oázu klidu na terase či na balkóně

2. května 2024

Komerční sdělení Jaro je v plném rozkvětu a konečně si můžeme užívat sluníčko a teplo. Není přece nic lepšího, než...

Tisíce úspěšných Čechů znají tajemství spoření bez háčků a hvězdiček

29. dubna 2024

Komerční sdělení Objevili efektivní způsob, jak mít své úspory kdykoli k dispozici, bezpečně je zhodnocovat každý...

Jak zavěsit WC?

30. dubna 2024

Komerční sdělení Pryč je doba nevzhledných kombinovaných záchodů, z jejichž nádržek a připojovacích hadiček se tak...

„Záleží mi na spokojenosti mých kolegů,“ říká vedoucí fyzioterapeutka

26. dubna 2024

Komerční sdělení Už pět let pracuje Martina Kořínková v Chrudimské nemocnici. Proč si vybrala profesi...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Květen vyžene děti učit se ven na zahradu. Zapojte se do výzvy!

1. května 2024

Komerční sdělení S blížícím se květnem je tady Měsíc školních zahrad. Za akcí na podporu pobytu a venkovní výuky...

Trendy, které hýbou světem podnikání v roce 2024

3. května 2024

Komerční sdělení Žijeme v době neustálých inovací a změn. Trendy se v byznysovém prostředí mění jako na běžícím páse...

LED televize k novému telefonu zdarma. Být součástí Unity se vyplatí

3. května 2024

Komerční sdělení O2 s Air Bank rozšiřují spolupráci a představují unikátní ekosystém Unity. Ten společným...

Villa Organic: Revoluce v moderním bydlení

2. května 2024  9:50

Komerční sdělení Villa Organic, přelomový počinu v oblasti moderního bydlení, který se nachází v idylické části...

Myslíte, že byste se nenachytali? Že by se vám nic takového nestalo?

2. května 2024

Komerční sdělení Začátek dne v kanceláři... Představte si typické ranní rituály. První káva a otevření e-mailové...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...