Doporučujeme

Black Friday: Nákupní horečka přichází!

Black Friday: Nákupní horečka přichází! | foto: Archiv Heureka

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Black Friday: Nákupní horečka přichází, odhalte reálnou podobu slev

  • 0
Slevový svátek neboli Black Friday letos připadá na 24. listopadu. Natěšení zákazníci již vyhlížejí zvýhodněné ceny svých oblíbených produktů, čehož ale mohou někteří obchodníci i zneužít. Jak předejít tomu, aby se člověk nenechal napálit pouhým marketingovým trikem? Pomůžeme vám lépe se zorientovat.

Není všechno sleva, co se tak tváří

Co kdysi začalo nenápadně, symbolizuje dnes začátek vánoční nákupní horečky, a to především v Americe. Postupem času však došlo k určité degradaci původního záměru. Slevové akce se z jednoho dne rozšířily na celý týden či měsíc a začali se vyskytovat i nepoctiví obchodníci, lákající na falešné slevy. Trik většinou spočívá v tom, že krátkodobě navýší cenu zboží a slevu následně nastaví tak, aby neprodělali. Skutečné slevy v České republice zpravidla dosahují jen něco okolo 19 %. U jednotlivých prodejců se ceny stejného zboží mohou lišit i o 50 % a nemusí mít ani slevovou nálepku. Parťákem při odhalování skutečných cen produktů, a tedy i reálných slev je nákupní rádce Heureka, kde si můžete prohlédnout vývoj cen zboží v čase na přehledném grafu. Chcete-li například pořídit k Vánocům novou televizi, jednoduše zjistíte, jaká byla její průměrná cena v jednotlivých měsících daného roku. Podívat se můžete i na konkrétní značky a modely. Rozhodování o tom, zda je deklarovaná zvýhodněná cena opravdu skvělá, pak bude snazší.

Nenechte se napálit

Koupi čehokoliv si dobře rozmyslete, nenakupujte bezhlavě. Podezřele nízká cena by vás měla varovat. V kamenných obchodech i e-shopech si můžete ceny zmonitorovat také sami, i když je to trochu náročnější než například využití aplikace Heureky. V té navíc dohledáte recenze i hodnocení reálných uživatelů, které vám mohou pomoci při rozhodování o nákupu. Za zmínku stojí i oranžové tlačítko „Koupit na Heurece“. Toto označení získají pouze e-shopy, u nichž vám Heureka zaručuje bezpečné nakupování, případný hladký průběh reklamace, jistotu, že o své peníze nepřijdete a další.

Green Friday – udržitelná alternativa

Black Friday působí v mnoha ohledech nepříznivě na životní prostředí. Z nedávné studie provedené ve Velké Británii vyplynulo, že tamní obyvatelé vyhodí až 80 % produktů zakoupených právě na Black Friday. Proto přichází na scénu Green Friday - udržitelná alternativa ke slevovému šílenství. Najdou se i prodejci vyzývající k tomu, aby lidé nakupovali uvážlivěji a pokud již něco nepotřebují, darovali to či prodali dál.

Tak hurá na nákupy, ale s rozumem. Vždy si řekněte, zda danou věc skutečně potřebujete, prověřte si věrohodnost e-shopu i slevy a v neposlední řadě zvažujte i to, u koho nakupujete. Zda podpoříte mezinárodní řetězec nebo raději místního výrobce.

Heureka prozrazuje o Black Friday

Nejvíce o něj projevili Češi zájem v roce 2017.

O něco více peněz během něj utratí muži oproti ženám.

Nákupní horečka vrcholí mezi 10. a 13. hodinou.

Průměrný Čech v rámci této akce zakoupí 3-4 produkty.

V roce 2020 nakoupila v rámci Black Friday více jak polovina Čechů.