Teleflex je součástí americké korporace, jejíž kořeny sahají až do roku 1943. Začátky této firmy byly skromné, ale významné. Vyráběla jednoduchý spirálový kabel, který sloužil k nastavení vysílačky pilota stíhaček Spitfire mimo jeho dosah za kokpitem. Tento flexibilní kabel si získal své místo i ve slavných červených autobusech „doubledecker“ v Londýně. Postupně se firma rozvíjela a dnes se specializuje na výrobu zdravotnických prostředků.
Vývoj Teleflexu je příkladem toho, jak se malý start může proměnit v globální úspěch. Dnes Teleflex působí ve více než 30 zemích a zaměstnává přes 14 000 lidí v 16 výrobních závodech po celém světě. Nicméně, i přes svou rozsáhlou mezinárodní přítomnost si Teleflex udržuje své závody v České republice. Strategické závody Teleflexu v Hradci Králové a Žďáru nad Sázavou jsou důležitou součástí firmy. Tyto závody nejenže přispívají k celkovému úspěchu Teleflexu, ale také mají místní vliv a význam. Jsou symbolem toho, že česká kvalita a inovace mají své místo i ve světě medicíny.
Od dýchacích obvodů až po centrální žilní, epidurální a ureterální katétry
Portfolio výrobků společnosti Teleflex je velmi různorodé a nabízí řešení pro oblasti cévního a intervenčního přístupu, chirurgie, anestezie, kardiologie, urologie, pohotovostní medicíny a respirační péče. Společnost Teleflex neustále hledá příležitosti ke zlepšení kvality života lidí, ke zlepšení situací u kriticky nemocných pacientů s vážnými nebo chronickými onemocněními či stavy, jako jsou například srdeční onemocnění, rakovina, onemocnění periferních tepen, neodkladné chirurgické zákroky, cukrovka a další. „Vyrábět produkt, který může zachránit život či zdraví, ve mně vytváří vztah k produktu, který jsem předtím nezažil. Je to směs obrovské hrdosti a odpovědnosti a obojí mi dává velký smysl z práce,“ doplňuje ředitel českých závodů Pavel Háněl.
Neustálý rozvoj a kroky směrem vpřed
V Teleflexu se soustředí na inovace motivované konkrétním účelem, pracují s unikátními automatickými stroji, které si v mnoha případech vyvíjejí přímo interně v rámci českých závodů. Jejich cílem je neustále zlepšovat kvalitu služeb, aby mohli posouvat hranice, poskytovat i do budoucna přidanou hodnotu v oblasti zdravotní péče a přinášet prospěch pacientům na nejvyšší možné úrovni. „Naši společnost nepostihují sezonní výkyvy, poptávka po našich výrobcích je více méně stabilní s lineárním růstem. Toto nám umožňuje soustředit se na neustálý rozvoj firmy, a především našich zaměstnanců,“ uvádí personální ředitel Pavel Beneš.