iDNES.cz

Češi si prodlužují letní sezonu a častěji cestují i v září

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Češi se po pandemii naplno rozjeli do světa, a to i navzdory zdražování. Ukazují to data o uzavřených smlouvách cestovního pojištění přes portál Srovnejto.cz. Lidé letos daleko více cestovali v zimě, letní sezona ještě není u konce a oproti té loňské bude podle odhadů ještě silnější.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Statistiky navíc ukazují nárůst uzavření cestovního pojištění a také velký vliv digitalizace v této oblasti. Cestovní pojistku Češi často řeší až na poslední chvíli.

Lidé si letos více než kdy jindy užívali zimních cest na hory a jarních eurovíkendů. V období letních dovolených zatím cestují velmi podobně jako loni a navzdory inflaci cestování za letním sluncem nijak neomezili, ba naopak. Takto by se daly shrnout údaje ze statistik portálu Srovnejto.cz. Velký nárůst zájmu o cestování zaznamenal portál hlavně v lednu, únoru a březnu. „Lidé letos v zimě více cestovali, ať už za teplem, nebo na hory. Vyplývá to nejen z údajů o místech, pro které si sjednávali cestovní pojištění, ale také z připojištění, jako jsou třeba zimní sporty. Podle našich statistik tak za období mezi lednem až březnem meziročně vzrostl zájem o cestovní pojištění o více než 50 procent,“ uvádí Martin Daneš, ředitel pojištění Srovnejto.cz.

Znatelně rostl i zájem o jarní cestování. Počet sjednaných cestovních pojištění se letos na jaře zvýšil o 14 %. Téměř z poloviny jde o kratší cesty a prodloužené víkendy. Těm ostatně patří i blížící se měsíce, tedy období od října do prosince, kdy se lidé pojišťují maximálně na 4 dny.

Letošní letní sezona bude zatím podle předběžných dat o něco silnější než ta loňská. Lze tedy usoudit, že i přes nárůst cen lidé cestování takřka neomezili. „Dvě třetiny cestovních pojištění v září jsou na cestu delší než 5 dní. Že se cesty nesou ještě stále v plážovém duchu, potvrzuje jejich účel. Aktivní dovolené tvoří v létě včetně září pouhých 6 procent ze všech sjednaných pojištění. Naprosto převládají běžné turistické cesty do jižních přímořských států Evropy,“ říká Martin Daneš.

I loňské statistiky Srovnejto.cz přinesly jedno překvapení. Velký – meziročně dvojnásobný – nárůst jednodenních cest v prosinci před Vánoci. Lidé se po covidové pauze opět masově vrátili k oblíbeným návštěvám vánočních trhů v evropských městech.

Cestovní pojištění sjednáváme online a na poslední chvíli

A právě kvůli možnosti sjednat si cestovní pojistku online a okamžitě nechává spousta lidí uzavření pojištění až na poslední chvíli. Den před odjezdem si letos v červenci a srpnu cestovní pojištění „přibalilo“ 24 % z nich, v den odjezdu dokonce dalších 42 % cestovatelů. „Mnoho lidí na pojištění jednoduše zapomene a pojistí se zkrátka, až když na dovolené jsou. To, že se pojišťuje řada lidí na letišti nebo na hranicích do Rakouska a Chorvatska je ale ještě ta lepší varianta. Hlavní je, že se pojistí,“ říká Lucia Kubásková, analytička Srovnejto.

O něco dříve před cestou si pojištění uzavřel o poznání menší podíl cestovatelů. Dva dny před cestou si cestovní pojištění vyřídilo 13 % lidí, 7 % pak 3 dny před tím, než vyrazili. Více než týden dopředu si pojištění sjednal jen malý zlomek turistů.

„Pojištění platí okamžitě, takže si ho stále větší část lidí sjednává online i třeba z mobilu. Tato rychlost ale může vést k podcenění prostudování pojistných podmínek a limitů. Samotný rozsah pojištění si ‚naklikáte‘ dle přednastavených online filtrů – ty však vůbec nemusejí odrážet vaše reálné potřeby. I když na poslední chvíli, pročtěte si prosím detaily pojištění. U pojištění opravdu těsně před dovolenou třeba nemáte pojištění storna, i kdyby se vám něco přihodilo až na letišti a vy jste nemohli odjet,“ upozorňuje Daneš ze Srovnejto.cz. A dodává ještě jednu důležitou věc: „Pokud jste na pojištění zapomněli, zraníte se a rychle to doháníte až cestou do tamní nemocnice, myslete na to, že pojišťovna bude zkoumat i čas uzavření pojistky a vaší nehody. Pokud přijde na to, že jste se snažili takto podvádět, nemusí vám uhradit vůbec nic.“

K nepozornosti ohledně rozsahu pojištění svádí i celoroční cestovní pojištění třeba v rámci benefitů k platebním kartám. To se může hodit, není ale dobré tuto pojistku přeceňovat. Často se jedná pouze o pojištění základních rizik s nižšími limity. Před jakoukoli zahraniční cestou se proto vyplatí zkontrolovat podmínky vzhledem k cíli vaší cesty a plánovaným aktivitám.

zpět na článek