iDNES.cz

Budoucí obsluha moderního trhu? Inovace je nevyhnutelná

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Moderní trh tvoří přibližně 79 % celého českého trhu. Společně s technologickým vývojem nezaostává ani tato odnož obchodu.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Petr Nejedlý | foto: NAUT GROUP s.r.o.

Jak je možné se v této oblasti držet na špičce outsourcingu, a které změny v obsluze jsou nevyhnutelné, nám přiblížil CEO české společnosti NAUT GROUP Petr Nejedlý, který sbíral zkušenosti v zahraničí v Hewlett-Packard nebo jako obchodní zástupce společnosti Wrigley.

Petře, jak se podle tebe mění moderní trh, který je tvořený zahraničními řetězci?

V posledních letech například došlo k výraznému snížení kompetencí obchodních zástupců. Dohody mezi dodavateli a řetězci se centralizují. Vzhledem k vývoji role obchodních zástupců se stávají jejich obchodní návštěvy finančně neefektivními. Firmy proto hledají nové cesty, jak získávat potřebná data.

Co vše dodavatelé považují za prioritní?

Za zcela nezbytné považují přístup ke kvalitním informacím z prodejen, a to pro kontroly dodržování obchodních dohod, úpravy nabídky zboží, sledování chování zákazníků, výzkumu trhu a v neposlední řadě pro další vyjednávání s centrálami řetězců. Nesmíme ale zapomínat, že každý klient je něčím unikátní, s čímž souvisí i případné potřeby.

Jakým způsobem v době digitalizace data získávají, pokud například nechtějí využívat obchodní zástupce?

Od toho jsou tu společnosti jako NAUT GROUP, které zprostředkovávají tyto služby na vysoké úrovni a hlavně inovativně. Musíme jít s dobou, být proaktivní, řešit s klienty mimo současný stav i budoucnost.

Můžete nám prozradit příklad takové inovace? Je vůbec možné každému klientovi ušít službu přímo na míru?

Možné to je. Jednoduše nabízíme různorodé možnosti služeb pod jednou hlavičkou. Za příklad mohu použít naší aplikace Smart Check. Primárním cílem aplikace je optimalizace nákladů obsluhy trhu, bez ohrožení kvality exekuce na prodejně. Každý náš klient si jednoduše přes webové rozhraní sám, podle potřeby, vybere velikost vzorku prodejen od jednotlivých řetězců, vloží takzvaný listing a informace o plánovaných promočních akcích podle toho, jaká data požaduje.

Co se pak s těmito nasbíranými daty děje?

Příslušný manažer klíčových zákazníků získá díky aplikaci Smart Check kompletní set reportů o kvalitě exekuce produktů, jak out of stock report, tak headquarter promo a fotodokumentace. A to vše v on-line podobě nebo i XLSX/PDF formátech. Manažeři tak mají neustále k dispozici všechny potřebné informace a my v NAUT jsme připravení okamžitě řešit kritická místa, která vykazují špatná data.

Myslíte si, že se obdobné nástroje zasazují o změny obsluhy moderního trhu?

Spíše nabízíme řešení v odvětvích, která prochází neustálým vývojem a je navíc vysoce kompetitivní. V našem oboru je důležité být i o krok napřed. Naši klienti musí mít jistotu, že veškerá data jsou přesná a jasně víme, co děláme. Kdybychom zaspali, tak změny v obsluze moderního trhu neustanou, budou se dít, ale bez nás. Naše aplikace je logickým řešením jeho nové podoby, kde se setkáváme s omezenými kompetencemi obchodních zástupců, zvýšeného podílu diskontních prodejen, tlakem na účelné investice do obsluhy a menšími možnostmi ovlivňovat stav prodejen takzvaně odspodu.

A jmenovitě aplikace Smart Check přináší jaké reálné změny?

V porovnání s dnešní podobou obsluhy trhu? Například v oblasti využívání tzv. doplňovačů. Kvůli neustálému tlaku na snižování nákladů a růstu mezd dochází ke kontinuálnímu snižování frekvencí návštěv a snižování takzvané coverage, čímž se tato klasická služba stává neefektivní. Díky aplikaci Smart Check přinášíme řešení, které má reálně totožné výsledky, ovšem za poloviční cenu.

Osobně si myslím, že efektivní vynakládání finančních prostředků je něco, co zajímá každého kvalitního podnikatele.

Před 20 lety začínala ve čtyřech lidech, nyní má 600 zaměstnanců, a kromě České republiky působí na Slovensku, v Maďarsku a plánuje expandovat do Bulharska, Rumunska a další evropské trhy. Přední česká outsourcingová společnost NAUT GROUP ale nepomáhá firmám jen zefektivňovat náklady v oblasti obsluhy moderního a tradičního trhu v podobě outsourcingu obchodních zástupců, sběru dat, POSM managementu a doplňování zboží, ale hlavně přináší zkušenosti a procesy v dalších oblastech svého byznysu.

NAUT GROUP poskytuje komplexní řešení na míru v celé oblasti e-commerce, a to od návrhu architektury, vývoje e-shopů a produktových stránek, projektového managementu až po skladování, picking, logistiku, platební styk, účetnictví a reporting.

Logo
zpět na článek